בתשובה לסמיילי, 29/01/07 17:50
אני רוצה לצאת חוצץ 430986
בזמן שמואל הנביא לא היו עדיין יהודים.
אני רוצה לצאת חוצץ 430992
תלוי איך אתה מגדיר יהודים. אם יהודי הוא מי שבא משבט יהודה, אז היו. אם יהודי הוא מי שבא ממלכת יהודה, אז עוד לא היו. אם יהודי הוא מי שמקיים את ההלכה כמו היא היום, אז לא היו, אם יהודי, הוא מי שמקיים את תורת משה אז כנראה שהיו.

אני מניח שלפי ההגדרה של עומר גולדמן היו יהודים החל ממעמד הר סיני.
אני רוצה לצאת חוצץ 430993
מאשר
אני רוצה לצאת חוצץ 431001
כל הגדרהשהבאת היא אנכרוניסטית. בזמנו של שמואל וגם מאוחר יותר, כונה מי שבא משבט יהודה- איש משבט יהודה. גם תורת משה
אז לא היתה תורת משה מאוחר יותר. במונח ''לעשות הישר בעיני ה''' אין הכוונה לקיים תרי''ג מצוות. בדרך כלל הכוונה לקבל את מרכזיות המיקדש בירושלים בפולחן עבודת ה'. יש כאן כמובן בסיס פוליטי וכלכלי מובהק.
אני רוצה לצאת חוצץ 431004
אני לא מתעסק עם הגדרות אחרות. מה שסממילי אמר, אאל''ט, זה שההגדרה שלי ליהודים זה מי שמחויב לעבודת ה' לפי המנגנון ההלכתי היהודי. במובן הזה, מרגע שקיים מנגנון קיימים יהודים. זה לא משנה מה המצוות באותה נקודת זמן.
אני רוצה לצאת חוצץ 431077
(נראה לי שלא הבנת את ההקשר של התגובה שלי)
אני רוצה לצאת חוצץ 431136
מצטער אם פיספסתי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים