בתשובה לנדב, 22/07/07 1:57
אומות מתורבתות 453056
טיפוס על עצים? אוי, קופיף יקר - http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Xia-jue2.jpg ספל מתכת מלפני 4000 שנים. מתי למדו בני ישראל לעשות משהו דומה? ואם אתה חושב שלא הייתה מאחורי הספל הזה הרבה תרבות שתמכה בסדר החברתי שמאחורי יצירתו, אתה אוויל. תוספת שלי - הרבה יותר משהייתה בישראל וביהודה.

"היהדות היא בסיס רחב ונראה לעין של הנצרות" - תיאורטית בלבד. די לחכימא ברמיזא - היהודים לא היו פופולריים במיוחד בקרב האומות הנוצריות.

"והיא מונהגת בצורה דיקטטורית - דבר המעיד במקצת על רמתה של החברה שם." - ביקורת שאתה שוכח להפנות לממלכות ישראל ויהודה, שעל המוסר שלהן אתה מאמין שנשען כל המוסר(ים) המערבי(ים).

---
עורכים, תקלה טכנית - לא מסוגל ליצור רווח בין הקישור והמילה "ספל".
אומות מתורבתות 453065
הפתרון שלי לתקלה הזאת ולעוד תקלות הוא, בד"כ, להביא את הלינקים בשורה נפרדת, עם רווח כפול לפני ורווח כפול אחרי:

"טיפוס על עצים? אוי, קופיף יקר -

ספל מתכת מלפני 4000 שנים. מתי למדו בני ישראל לעשות משהו דומה? ואם אתה חושב..."
אומות מתורבתות 453078
תודה, אבל אם לא מתלוננים, איך ידעו האחראים מה יש לתקן?
אומות מתורבתות 453089
ראשית, העורכים התמתנו במיקצת.
שנית, התנ"ך היה מאד חשוב ומשפיע בנצרות והנצרות כינתה את עצמה כישראל החדשה. גם בימי הביניים- ברנסנס של המאה ה-‏12- היו קשרים אינטלקטואליים מאד חזקים בין חכמים נוצריים ויהודיים. היתה השפעה הדדית חזקה ןחילופי דעות על פרשנות המיקרא- הרבה יותר משנדמה על פי המקורות הגלויים. היהודים דיברו את שפת בני המקום בניגוד למה שהיה מאוחר יותר בפולין, ששם המשיכו לדבר את שפת בני המקום הקודם מהמאה ה-‏12.
אומות מתורבתות 453091
"...ששם המשיכו לדבר את שפת בני המקום הקודם מהמאה ה-‏12".
למה אתה מתכוון?
אומות מתורבתות 453092
ליידיש בפולין. היידיש בפולין היתה קודם גרמנית- היהודים דיברו קודם גרמנית. דיבור בשפת המקום מורה על התערות וקשרי גומלין עם האוכלוסיה המקומית ולא על קהילות מסתגרות. בפולין היה מצב שונה; היו לא מעט יהודים שלא ידעו פולנית.
אומות מתורבתות 453096
בפולין של המאה ה-‏12 דיברו גרמנית?
אומות מתורבתות 453100
היהודים שגרו באשכנז במאה ה-‏12 , גורשו יותר מאוחר והגיעו לפולין.
רווח והצלה 453158
הבעיה טופלה.
רווח והצלה 453236
תודה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים