בתשובה לניצה, 19/11/07 23:25
המרצע והשק או מיהו יהודי 464283
ניצה יקרה,
חבל שלא מצאת לנכון להתייחס למרצע זה של עומר, אשר לדעתי אומר הכל: "קצת לצערי, הסבים של הסבים שלי בחרו לא להתבולל".
דיון זה שלך עם עומר, כמו דיונים קודמים שלך באייל הקורא, חושפים את האמת הפשוטה ועצובה שלהלן:
מדינת ישראל נוסדה כמדינה יהודית עבור בני העם היהודי, אך כהמשך לויכוח, שקדם ללידתה, עם לידתה ניטש ויכוח לגבי משמעותו ותוכנו של המושג "מדינה יהודית" ובשאלת מיהו "יהודי" לצורך חוק השבות.
אם בתחילת הדרך היתה עוד זיקה ברורה בין אותו חלק בעמנו, שהגדיר את עצמו כחילוני וכליבראלי ושהוא זה אשר ייסד למעשה את המדינה, לבין היהדות והעם היהודי, לפי ההדגרות המסורתיות, הרי שבחלוף הזמן הלכה זיקה זו ופחתה, והחלק הראשון - שניתן להגדיר אותו בהכללה גסה כ"שמאל" - איבד עוד יותר את זיקתו ליהדות ולעם היהודי, חלקו איבד *לגמרי* זיקה זו וחלקו הינו ממש אנטישמי.
על כן, המציאות העגומה הינה,שבארץ ישראל מצויים כיום שני "עמים" שונים בתכלית: העם היהודי ועם חדש - "ישראל" - הקשור לעם היהודי רק במוצאו ההסטורי. עומר, למשל, הינו אחד מבני העם ה"ישראלי", כמו רבים מגולשי אתר זה.
לדעתי, הדבק המחזיק יחדיו כיום את שני העמים הללו הינו הסכנה החיצונית בלבד, ולכן אני צופה, שבעתיד תפרוץ מלחמה של ממש בין שני חעמים הללו, אלא אם קודם לכן תחולק מדינת ישראל ותינתן אוטונומיה לכל אחד מהם.
לכן, לדעתי, הויכוח שלך עם ה"ישראלים" הינו ויכוח עקר, בדומה לויכוח של העם היהודי והעם הפלשתינאי על הזכות על ארץ ישראל.
אגב, לדידי, כאגנוסטיקן, חלק ניכר מבני העם ה"ישראלי" אינו יהודי כלל, לפי הגדרתי, אלא שאת, כאשה דתיה, מחוייבת על פי ההלכה להמשיך ולראות בו יהודי, על כל המשתמע מכך, מה שמציב אותך (ואותי, כיהודי לאומי, אך לא דתי) בבעייה.
ושלום לכל היהודים.
המרצע והשק או מיהו יהודי 464299
מבלי להכנס לויכוח על דעות, יש לך טעות עובדתית אחת: מדינת ישראל לא נוסדה כמדינה יהודית עבור בני העם היהודי, אלא כמדינה עבור העם היהודי.
המרצע והשק או מיהו יהודי 464304
===>"...ולכן אני צופה, שבעתיד תפרוץ מלחמה של ממש בין שני חעמים הללו, אלא אם קודם לכן תחולק מדינת ישראל ותינתן אוטונומיה לכל אחד מהם."

אני חושב שהניתוח שלך מדויק. אבל יש לי שתי תהיות:

1. האם אתה - "יהודי לאומי" - שייך לעם ה"ישראלי" או לעם "היהודי דתי", או שצריך שלוש אוטונומיות לשלושה עמים ממוצא יהודי (חוץ מעוד כמה אוטונומיות לעמים ממוצא פלישתי או ערבי)?

2. אני שונא מלחמות אז איכשהו אני מקווה ש"קודם לכן תחולק מדינת ישראל" בין הישראלים והיהודים. אבל על איזה חלק של ארץ הקודש אתה חושב שהעם ה"יהודי" יכול לוותר לטובת העם ה"ישראלי"?
המרצע והשק או מיהו יהודי 464306
בניגוד לניצה - אשה יקרה באמת - אין לי עניין לקיים דיון סרק עם מי שאינו ''יהודי'', להשקפתי, לרבות עם מי שאני מגדיר כ''ישראלי''. חבל''ז.
ושלום ליהודים.
המרצע והשק או מיהו יהודי 464307
אם כך למה לא תנהל את הדיון עם האישה היקרה במקום אחר? בפורום הזה אין הרבה "יהודים", תודה לאל.
המרצע והשק או מיהו יהודי 464320
כמה סיבות, ואסתפק במקצתן:

א. להרגיז אותך.
ב. משום שהאשה היקרה כותבת פה דברים מעניינים וחכמים במיוחד.

ולמה שלא תהגר לארץ "מתקדמת" ו"נאורה" יותר? כאן, בארץ ישראל, יש יותר מידי "יהודים".
המרצע והשק או מיהו יהודי 464327
א. ואללה? אם זה גורם לך סיפוק באמת אשתדל להתרגז, אבל בים הטפשות הכללי קשה לי להתרגז מכל טמבל, כך שאני לא מבטיח כלום.

ב. ניחא, אבל צא וחשוב אילו דברים חכמים נכתבים באתרים ימניים יותר.

למה לי להגר? הרי עוד מעט תהיה מלחמה ונכסח לז'ידים את הצורה, בעזרת השם. תחשוב איזה כיף יהיה לי לגזוז את הפיאות של החבר'לך מבני ברק ולגדל חזירים על חורבות בתי הכנסת. I can't wait.
המרצע והשק או מיהו יהודי 464333
שמע נא, שוטה חביב.
הטרחתי את עצמי להשיב על הודעתך הקודמת, על אף שברור לי, שגם דיון איתך יהיה דיון סרק,רק משום שהתרשמתי מכתיבתך היפהפיה, שאתה אדם חריף ושנון במיוחד.סתם מעשה שובבות מצידי.
אבל טעמים אלה אינם מצדיקים, מבחינתי, יותר מתגובה זו, שכן יש גבול לכל תעלול.
ואגב, הייתי מעדיף, כמובן, לו היית ''יהודי'' ומנצל את כישוריך לטובת בני עמך, אלא שלהערכתי עברת את נקודת האל-חזור, ומכאן הצעת ההגירה שהצעתי לך,שתטיב איתך ואיתנו, היהודים.
המרצע והשק או מיהו יהודי 464337
בסדר, בסדר, העיקר שאני שוטה חביב. לא התכוונית לגרור אותך לשום סוג של דיון, רק תמהתי למה אתה מוצא לנכון לכתוב הודעות פרטיות לניצה בפומבי. לא משהו שידיר שינה מעיני.
__________
חוזר בשאלה: מי שעבר מנקודת האל-חזיר לנקודת האל-חזור.
המרצע והשק או מיהו יהודי 464338
אולי תציע גם לי הצעת הגירה? מהם התנאים?
המרצע והשק או מיהו יהודי 464339
המרצע והשק או מיהו יהודי 464348
ראיתי את המחקר. מה שלא מצא חן בעיני הוא האחוז של החרדים והדתיים, שומרי המסורת הוא מונח שאינו מדאיג אותי כי הוא איננו נתון מדוייק אלא מתייחס להגדרת אנשים את עצמם אך אינו אומר דבר לגבי מרכיבים אחרים בתפיסת עולמם. אגב, במה המחקר הזה נותן לי תשובה לשאלה שלי: מה תיתן לי כדי שאחגר מהמדינה?
המרצע והשק או מיהו יהודי 464353
חשבתי שהמגמה העולה מן המחקר תהווה סיבה טובה עבורך (ועבור ה"ישראלים") להגר מכאן.
למה אתה חושב שאני (או מישהו אחר) צריך לתת לך (או ל"ישראלים") משהו, כדי שתהגר מכאן?
אגב, קננגיסר כבר היגר לקנדה?
המרצע והשק או מיהו יהודי 464359
הוא לומד עכשיו בקנדה http://iods.blogli.co.il/
המרצע והשק או מיהו יהודי 464360
כי אתה רוצה כאן יהודים אמיתיים.
המרצע והשק או מיהו יהודי 464308
לי אישית אין עם זה בעיה.
אבל אתה יודע מה קורה כשליהודים והישראלים חבל''ז על המילים...
האופציה של ''אלא אם קודם לכן תחולק...'' כבר לא קיימת.
המרצע והשק או מיהו יהודי 464321
לא מסכים.
וכשאני ואתה נקבל סמכות לנהל מו''מ על החלוקה - אשמח לדבר.
ושלום ליהודים.
המרצע והשק או מיהו יהודי 464328
העושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו, ועל *כל* ישראל.
המרצע והשק או מיהו יהודי 464326
לא אמרת שאתה אגנוסטיקן?
המרצע והשק או מיהו יהודי 464335
אכן. כך כתבתי, שחור על גבי לבן.
המרצע והשק או מיהו יהודי 464379
שחור על גבי סגול, למעשה. המדיום הוא המסר. בכל אופן, מה פשר התעניינותך ביהודים בלבד, והבוז שאתה רוכש לישראלים? לאומנות על סמך תחושת נרדפות?
המרצע והשק או מיהו יהודי 464410
כשהקלדתי, זה היה שחור על גבי לבן.
כלל וכלל איני רוחש בוז ל"ישראלים". להיפך, אני סבור שהם בממוצע אינטלגנטים יותר מה"יהודים". יחד עם זאת אני סבור , שה"ישראלים" מסכנים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית אף יותר מאוייבינו הערבים.
הסיבה להשקפתי הלאומנית - ראייה מפוקחת של המציאות, הכרה בתכונות האדם באשר הוא האדם והשאיפה לאושר.
אתה "יהודי", אגב?
המרצע והשק או מיהו יהודי 464426
יש רק שני סוגים של אנשים בעולם - אלו שמסוגלים לעשות דיכוטומיה שכזאת בין מגוון הדיעות והטמפרמנטים, ואלו שלא. אני נמנה על הסוג השני.
המרצע והשק או מיהו יהודי 464429
לא ענית על שאלתי, האם אתה "יהודי", וחבל.
ולסיום - האם קביעתך, כי"יש רק שני סוגים של אנשים בעולם", אינה מבוססת ביסודה על גישה דיכוטומית מובהקת? אתמה.
המרצע והשק או מיהו יהודי 464434
עניתי. אמרתי שזה יותר מורכב מזה. אם אתה רוצה תשובה של כן/לא, שאל שאלה של כן/לא.
לא מסבירים בדיחות.
המרצע והשק או מיהו יהודי 464447
הוא לא ענה לך בכלל. נראה לי שהוא ניסה להתנצל על משהו.
המרצע והשק או מיהו יהודי 464451
לא ניסיתי להתנצל על שום דבר.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים