בתשובה לפ.ק., 09/02/08 7:53
לערוף או לא לערוף, זאת השאלה 471022
'
כמה זה 'מספיק' [אנשים הטוענים שאפשר היה להקים מדינה ליהודים ללא מלחמה]?

והאם אותם 'מספיק' אנשים יודעים גם לנמק את טענתם בהצגת אופציות חלופיות למלחמה, או שמספיק להם לטעון אותה כהזיה פרועה?

כי יש, למשל, הרבה יותר 'מספיק' אנשים שטוענים גם היום, אחרי ניוטון ואיינשטיין, כי גורלנו נקבע לפי זמן ומקום הלידה. קוראים לזה אסטרולוגיה.
לערוף או לא לערוף, זאת השאלה 471028
מאחר וההסטוריה נכתבת בעיקר ע"י המנצחים, לא תמצא רבים מדי שטוענים כך, אבל יש כמה הסטוריונים שעוסקים בכך מטעמים שלהם (הם לא שייכים לזרם הקונפורמיסטי כמובן) ולא מעט אחרים (כמוני), שבוחרים לא לקבל את ההסטוריה של המנצחים כמובן מאליו, אלא בראיה ביקורתית יותר.
לקבוצה זו שייכים בין היתר אבי שליים [ויקיפדיה], בני מוריס [ויקיפדיה], אילן פפה [ויקיפדיה].
לערוף או לא לערוף, זאת השאלה 471046
'
אהממ, יצא המרצע משק הטענות החבוטות. 'היסטוריון חדש' כזה כאילו. מהזרם 'הביקורתי', יענו. אז תגיד, לשיטתכם החדשנית המנסה באקרובטיקה מילולית להפוך את היוצרות - איך מדינת היהודים הייתה מתהווה לולא המלחמה? לא ענית מה היו אז האופציות האחרות. מה לעשות והערבים דחו את החלטת החלוקה והעדיפו להתלחם קצת עם היאהוד במטרה לזורקם לים כבר למחרת הכ"ט בנובמבר 47?

אנא ענה ברגישות ובביקורתיות.
לערוף או לא לערוף, זאת השאלה 471058
רגע... לא אמרת לפני רגע שלא היו מנצחים (מכריעים?) ב-‏48?

אגב, לא נראה לי שאיש מההיסטוריונים שמנית סבור שניתן היה להקים מדינה ליהודים ללא מלחמה. שלושתם סבורים שהמלחמה נגרמה ותוזמרה על ידי היהודים ולתועלתם. שליים ופפה רואים בה מן הסתם תוקפנות אימפריליסטית. מוריס חושב שהיא לא היתה תוקפנית מספיק.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים