בתשובה ליאיר, 28/03/09 23:56
מתנגד למאמר 507246
"הדואג לשנה, זורע חיטה. הדואג לשנים, נוטע עצים. הדואג לדורות - מחנך אנשים".

אם המוכשרים והמוצלחים ילכו רק "ליצור דברים בהיי טק או לכתוב ספרים או לחקור באקדמיה או לתפקידי ניהול ויזמות", בדור הבא לא יהיה לך מי שילך להיי טק או לכתוב ספרים או לחקור באקדמיה או לתפקידי ניהול ויזמות. ההצלחה של ישראל דהיום במדע ובהייטק היא תולדה של מערכת החינוך של שנות ה-‏80. שגם אם לא היתה מדהימה, היתה סבירה בהחלט.
איך יראו ההייטק, המדע, האקדמיה והיזמות במדינת ישראל של עוד 20 שנה?
מתנגד למאמר 507265
על פי יאיר אנחנו משתפרים כל הזמן.
מתנגד למאמר 507287
אמנם אני חולק על דעתו של יאיר, אבל לקשר בין ההצלחה של היום במדע לבין מערכת החינוך של שנות השמונים זו הגזמה. האוניברסיטאות היום למשל, ברמת תואר ראשון ותלמידי מחקר, נמצאות במקום טוב מאוד בעולם (מהכרות מעמיקה שלי ושל חברי עם סטודנטים במוסדות מקבילים, לרבות ליגת הקיסוס) למרות שכל התלמידים הללו הם תוצר של מערכת החינוך הכושלת של שנות התשעים. יכול להיות שאנחנו מעריכים ביתר את התרומה האפשרית של בית הספר, כאשר הילד מממש חלק ניכר מהפוטנציאל שלו ע''י מציאת אתגרים סביבו, כאשר המערכת החינוכית כושלת בהעמדת כאלו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים