בתשובה להאייל האלמוני, 05/08/09 0:33
הדמגוגיה ניצחה 519539
אתה יכול לתת קישור לטענות "שר הפנים לא איפשר עד היום לכמעט שום אדם (ויקיפדיה אומרת, שום אדם) להתאזרח מכח התאזרחות"?

לפחות מהבחינה הפורמלית (שמשעממת אותך...) קשה לי להאמין שאתה צודק; בעקבות פס"ד סטמקה, לא-יהודי שנישא לישראלי יהודי אינו יכול להתאזרח מכוח שבות אלא רק מכוח התאזרחות.לא סביר שלא היו בני זוג לישראלים שהתאזרחו מאז.
הדמגוגיה ניצחה 519543
בפסק הדין גופו היו לא פחות משלושים עותרים שבית המשפט הפנה להתאזרחות מכח התאזרחות, אני מניח שלפחות חלקם עשו זאת.

קצת ארוך, אם אין כוח לקרוא אני ממליץ לרפרף על כמה סעיפים באקראי ולהתענג על שירתו של חשין.
הדמגוגיה ניצחה 519548
הקישורים לוויקיפדיה העברית לא עובדים אצלי. לך לערך על "חוק האזרחות (ישראל)" ותמצא שם את המשפט: "עד כה, מדיניות משרד הפנים היא לסרב לבקשת אזרחות על-פי סעיף זה, מתוך מטרה לשמור על רוב יהודי בישראל."
הדמגוגיה ניצחה 519552
קראתי כבר קודם את הערך וראיתי גם את המשפט הזה, אבל הטענה ה''חזקה'' שאתה מייחס לויקיפדיה (''ויקיפדיה אומרת, שום אדם'') אינה נובעת ממנו.

בנוסף, אין סימוכין לאמור בויקיפדיה, ולכן גם אם הטענה ה''חלשה'' (''כמעט שום אדם'') נובעת ממנו (וגם זה לא ברור מאליו, המדיניות אינה חזות הכל), עדיין צריך הוכחה לנכונותה. ממה שהספקתי לקרוא בשעה האחרונה נראה לי סביר שדווקא היו לא מעט התאזרחויות על סמך הסעיף הזה.
הדמגוגיה ניצחה 519553
כמה היית מגדיר כלא מעט?
הדמגוגיה ניצחה 519554
נראה לי שלא כדאי להסתכל על מספרים מוחלטים, אלא להשוות את מספר הסירובים למספר הבקשות המוגשות. נגיד, "לא מעט" אומר ש30% מהבקשות לפי הסעיף הזה מתקבלות, ו-‏3% שמתקבלות יספיקו כדי לסתור את "כמעט שום אדם". לחילופין, מכיוון שלא ידוע לי בכלל לא מספר הבקשות ולא מספר הסירובים, אומר ש"לא מעט" הם כמה עשרות, ועשרה הם יותר מ"כמעט שום אדם". אתה מוזמן לתת מספרים משלך, ממילא אני לא מאמין שנצליח לבדוק אותם.

אדם אחד היה מספיק כדי לסתור את הטענה "שום אדם", אבל האלמוני מלמעלה (זה אתה?) לא טען אותה בעצמו - הוא טען "ויקיפדיה אומרת כך" (וטעה).
הדמגוגיה ניצחה 519558
יש בחוק 6 תנאים. הייתי מצפה ששר הפנים יאשר כ-‏95% מהפונים שעומדים בששת התנאים (ושאינם קרובי משפחה ממדרגה ראשונה של אזרח ישראלי). אם הוא מאשר 30% זה מאד מעט. אם 10% זה כמעט אף אדם.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים