בתשובה להאייל האלמוני, 09/08/09 8:35
הדמגוגיה ניצחה 520208
ראשית, הרשה לי לתת לך המלצה חינם: בכל פעם שאתה מביא את הנאצים כדוגמה אתה אוטומטית מאבד מחצית מהתומכים הפוטנציאליים בך. כיוון שכבר הבאת אותם משהו כמו ארבע פעמים אתה נשאר עם די מעט אנשים שמוכנים להמשיך להקשיב לך. למעשה, לפי חוק גודווין הייתי זכאי להפסיק את הדיון הזה בפעם הראשונה שעשית את זה ולהכריז על עצמי כמנצח. חסוך את אי הנעימות הזו.

העובדה שיש מצבים שבהם הסכמה של אזרחים לא הופכת מעשה ללגיטימי היא לא רלבנטית. אתה יכול גם לטעון שחוקי התנועה לא רלבנטיים כי היו בעולם חוקים שלא היו לגיטימיים מבחינה מהותית. האמירה הזו מתחמקת מהתמודדות עם לוז הטיעון שלי: שלאזרחים יש זכות להחליט את מי הם מוסיפים על קהילת האזרחים ואת מי לא. אתה טוען שאין להם זכות כזו אבל ההסבר שלך (עד כמה שקיים כזה) הוא "מדינה היא לא חוזה עסקי אלא גוף שמטרתו לדאוג לתושביו". זה נכון (אם כי מהווה רק חלק מהתמונה). אבל העובדים הזרים הם לא תושבי המדינה. הם אזרחי ותושבי מדינות אחרות שהוזמנו לכאן בחוזה עסקי ומתוך הסכמה הדדית מראש שלאחר זמן מה החוזה מסתיים והם חוזרים הביתה. למדינה אין אחריות לדאוג להם מעבר לתקופת החוזה הזו (שעליה, כזכור, הם *הסכימו*).

אגב, אם מחר תוקם מדינה פלסטינית בגבולות 67 האם לדעתך היא צריכה לקבל כאזרחים את כל המתנחלים החיים בשטח הזה, או לפחות את אלה שנולדו בו?

העובדה הנוספת שאותה אתה שוכח באופן עקבי לציין היא שמדינה אינה רק אוסף אקראי של יחידים שנקלעו למקום מסוים. היא הבטוי הפוליטי של קהילה מסוימת, והיא קיימת בין היתר כדי לאפשר לקהילה הזו לקיים את היחוד שלה (זו המשמעות של מדינת לאום שמממשת את הזכות להגדרה עצמית של הלאום הזה). במובן הזה המדינה די דומה לקיבוץ שעליו כתבתי בתגובה אחרת: אם היא לא תוכל להחליט על ידי פרוצדורות מסודרות והסכמה של החברים אז היא לא תוכל לשמר את האופי של הקהילה. העובדה שמישהו עובד בקיבוץ כשכיר ואפילו גר בו לא מקנה לו זכות חברות, וכך גם לגבי המדינה.

הצגת השקפה שלפיה רק מי ששמר על החוק הוא ישראלי מבחינה מהותית? כלומר כל העובדים הזרים שנשארו כאן מעבר לאשרה החוקית שלהם אינם ישראלים מבחינה מהותית ולגיטימי מבחינתך לשלוח אותם הביתה? אני שמח לשמוע את זה. לא כך התרשמתי מדבריך. בלי קשר לכך אני ממשיך להחזיק בהשקפתי שישראלי הוא רק מי שקהילת הישראלים הסכימה לקבל אותו ככזה, והשאלה אם הוא שהה כאן באופן חוקי הרבה זמן או לא אינה רלבנטית.

למיטב ידיעתי אירופה היום לא נוטה להכניס עובדים באופן חוקי למטרות עבודת כפיים. אין לי כוונה להגן על פרוצדורות ההעסקה של עובדים זרים בישראל, כבר כתבתי שצריך לוודא שהם יקבלו כאן יחס הוגן. זה לא סותר בעיני את זה שכאשר מסתיימת תקופת *ההסכמה ההדדית מראש* האנשים *שהסכימו* לקבל אותה על עצמם יחזרו לארצותיהם. ההנחה שלך שבארה"ב מי שעובד יכול לקבל אוטומטית אפשרות להשאר פשוט לא נכונה. אפילו אנשים שלומדים שם לתואר שני ולדוקטורט לא מקבלים אוטומטית אפשרות להשאר בסיום הלימודים, ומי שנשאר או נכנס באופן בלתי חוקי לא יכול בכלל להעלות בדעתו שיש לו סיכוי להשאר באופן חוקי. לגבי הפרדת ילדים מהוריהם, אני מסכים איתך שאין להפריד ילדים מהוריהם. המסקנה שלי היא שצריך לשלוח אותם הביתה יחד עם ההורים. כפי שהובא כאן בתגובה אחרת, זו גם המדיניות שקיבלה את אישור בג"ץ (כשהתוצאה היא שההורים מעדיפים לחזור לכאן אחר כך ולהפריד את עצמם מהילדים).
הדמגוגיה ניצחה 520225
ראשית, תודה. אני לא חושב ככה, ואילו הייתי חושב ככה הייתי נמנע משימוש בנאצים. אם כבר, אז להפך, אני חושב ששימוש רטורי נכון ולא דמגוגי בשואה ובנאצים הוא הכרח של כל אדם שרוצה ללמוד מההיסטוריה. (ודוגמא תופיע מייד)

"לאזרחים יש זכות להחליט את מי הם מוסיפים על קהילת האזרחים ואת מי לא" האמנם?! האם לתושבי גרמניה היתה את הזכות המוסרית הזאת? האם לתושבי מדינות דרום ארצות הברית היתה את הזכות המוסרית הזאת? (בגלל שאני יודע שהתשובה שלך ושל כל מי שקורא כאן לשתי השאלות האלה היא שלילית, אני יודע שאתה וכל מי שקורא כאן לא מסכים אם המשפט הזה, ולכן כל זמן שאתה לא מתמודד עם הטיעון הזה, אני מנצח).

"העובדים הזרים הם לא תושבי המדינה" שוב, האמנם? מתי בן אדם הופך להיות תושב? האם אדם שחי באותה ארץ 20 שנה, דובר את שפתה, התערה בתרבותה, שומר על כלליה איננו תושב שלה? אדם שחי את כל חייו באותה ארץ? אדם שרוצה לחיות באותה ארץ?

"אגב, אם מחר תוקם מדינה פלסטינית בגבולות 67 האם לדעתך היא צריכה לקבל כאזרחים את כל המתנחלים החיים בשטח הזה, או לפחות את אלה שנולדו בו?" בוודאי, אם הם לא יפונו קודם לכן. כל החלטה אחרת תהפוך את המדינה הזאת למדינה לא מוסרית. אתה לא חושב ככה?!

"עובדה הנוספת שאותה אתה שוכח באופן עקבי לציין היא שמדינה אינה רק אוסף אקראי של יחידים שנקלעו למקום מסוים. היא הבטוי הפוליטי של קהילה מסוימת, והיא קיימת בין היתר כדי לאפשר לקהילה הזו לקיים את היחוד שלה" אני לא "שוכח להזכיר" אני לא חושב שזאת "עובדה", אני חושב שזה שקר עלוב ומרושע. אתה רוצה ביטוי פוליטי, תקים ישוב קהילתי או קאנטרי קלאב. מדינה מוסריצ לא יכולה לא לקבל אדם לאזרחות על בסיס פוליטי או קהילתי (כן, ושוב, נזכיר את גרמניה הנאצית, העבדות, דרום אפריקה ושאר המקומות שניסו את השיטה הזאת).

"במובן הזה המדינה די דומה לקיבוץ" מדינה לא דומה גם לקיבוץ.

"כלומר כל העובדים הזרים שנשארו כאן מעבר לאשרה החוקית שלהם אינם ישראלים מבחינה מהותית ולגיטימי מבחינתך לשלוח אותם הביתה?" לא. יש חוקים שחובה להפר. לעובדים הזרים שהפרו את האשרה שלהם מחוסר ברירה (למשל, מי שבורח ממעסיקו בגלל שהמעסיק לא שילם לו משכורת, ולא נתן לו חופשות) צריך לאפשר להשאר על ידי הליך של הלבנה. כל מקרה לגופו.

"אין לי כוונה להגן על פרוצדורות ההעסקה של עובדים זרים בישראל" המצב של קיום קהילה גדולה כל כך של עובדים זרים בלתי חוקיים היא פועל יוצא של המדיניות.

"זה לא סותר בעיני את זה שכאשר מסתיימת תקופת *ההסכמה ההדדית מראש* האנשים *שהסכימו* לקבל אותה על עצמם יחזרו לארצותיהם" האנשים *הסכימו* לעבוד אצל מעביד שהבטיח לשלם להם תשלום הוגן, ולתת להם חופשות, ומצאו את עצמם עבדים שכבולים למעסיק רמאי. האנשים *הסכימו* לבוא למדינה שבא יש סעיף בחוק שמאפשר את התאזרחותם, ומצאו את עצמם במדינה בא החוק הזה הוא אות מתה. אבל, מה שהכי חשוב, אנשים זה לא שולחנות, אלא בני אדם, ויש הסכמות הדדיות שאינן מוסריות (תחשוב רגע על חוק שכר המינימום) ושלגיטימי שאחד המסכימים יחשוב עליו מחדש.

"ההנחה שלך שבארה"ב מי שעובד יכול לקבל אוטומטית אפשרות להשאר פשוט לא נכונה" אוטומטית? אני כתבתי "אוטומטית"?

בג"ץ, אם כבר מדברים על זה, קבע שמדיניות הזאת לא חוקית. http://elyon1.court.gov.il/files/02/420/045/o39/0204...

ועוד שני קישורים בנושא
הדמגוגיה ניצחה 520226
הטיעונים שלך נוראיים. זה נקרא כמו פארודיה.
הדמגוגיה ניצחה 520228
אתה יכול לצעוק עד מחר שהכרח להשתמש ''שימוש רטורי נכון'' בנאצים, אבל אם לא תעבור לשימוש בדוגמאות אחרות לא יהיה לך עם מי לדון. את המשך ההודעה שלך לא קראתי, ואני מניח שגם תשע נשמות יתייאש בקרוב ויעבור לשוחח עם מגיבים אחרים.
הדמגוגיה ניצחה 520229
גם אלי הסגנון והדוגמאות של ה"סוטה" לא נראים, אבל מה פתאום האיומים האלה מצידך ומצד תשע? קריאות "גודווין" מופיעות באייל כ-‏420 פעם. אתה באמת מאמין שקרה 420 פעם שמתדיינים החרימו מתדיין סורר אחד, ועברו בהמוניהם למגיבים אחרים? זה קצת לא סביר, האייל לא היה ממשיך להתקיים ככה.
הדמגוגיה ניצחה 520230
מכיוון שאנחנו כאן בשביל להנות. לא כיף ללכת מכות עם ילד קטן.
הדמגוגיה ניצחה 520237
אפשר לומר שפחות או יותר החרימו את סמיילי עד שבסוף הוא ברח מכאן, לא?
הדמגוגיה ניצחה 520238
החרימו זאת מלה חריפה מאוד. היתה ביקורת על זה שהדיונים איתו שהתמשכו בגלל ההפניות שלו לתגובות הקודמות של עצמו. וזה שהוא פתח לו בלוג משלו (דווקא מעניין), לפניו עשו את זה כמה מותיקי ומכובדי האייל, בניהם דובי, טל, ערן וברקת.
הדמגוגיה ניצחה 520244
הבעיה עם סמילי היתה שאיכשהו תמיד הבינו אותו לא נכון. ההפניות לתגובות הקודמות הגיעו אחרי שהדיון החל להדרדר.
דרך אגב, יש דווקא דמיון סגנוני מסוים בין התגובות של הסוטה ובין אלו של סמילי. ההבדל הוא שהרבה פתילים מפרכים לימדו אותי שיש סיבה טובה להתאמץ להבין את סמילי - בדרך כלל הוא צודק, ואם הוא לא אז זה כיף לנסות להוכיח את זה. עדיין אין לי תמריץ כזה לגבי הסוטה.
הדמגוגיה ניצחה 520243
סף הסבלנות שלי נמוך יותר כלפי אלמונים מאשר כלפי מגיבים מזוהים. אם מיץ פטל, סמיילי, צפריר כהן או ארז לנדוור היו משתמשים בהשוואה לנאצים, הייתי מניח שיש לכך סיבה טובה ומתאמץ להבין אותה. כשאלמוני עושה את זה, אני מניח שהוא עוד טרול או סתם צרחן.
הדמגוגיה ניצחה 520232
תסלח לי מאוד, אבל אתה עושה מעצמך צחוק, גם אם אתה מייצג את רוב הגולשים. "גודווין, הפסדת!" זה פשוט אינפנטילי.
הדמגוגיה ניצחה 520234
האם לדעתך השימוש בדוגמה שעוררה את צעקת הגודווין היה רלוונטי לטיעון?
הדמגוגיה ניצחה 520235
לדעתך לא? ואתה חושב שהבנת את הטיעון?
הדמגוגיה ניצחה 520236
במקום לשאול אותי לדעתי, נסה לשפוט בעצמך.
מטא-דיון 520239
מכיוון ששאלת לשיפוטי: התשובה שלילית. הוא לא היה רלוונטי.

טיעון דומה היה יכול להיות רלוונטי, לדוגמה, בדיון על חוק הנכבה (בניסוחו המקורי). גם שם מפריד איזשהו מדרון חלקלק בין שני המקרים אך לפחות מדובר על שני מקרים של שלילת אזרחות קיימת.
מטא-דיון 520242
לא שאלתי לשיפוטך, רק הצעתי שתשתמש בו. אבל מכיוון שחלקת אותו עמי בכל זאת, אחלוק עמך את חשדי שכלל לא הבנת מה היה תפקידה של הדוגמה הנאצית ולשם מה הובאה.
הדמגוגיה ניצחה 520233
אני לא מכריח אותך לקרוא. ההפסד כולו שלך.
הדמגוגיה ניצחה 520659
התכוונתי לענות לך (אף על פי שנראה לי שהדיון די מיצה את עצמו, ובכלל אני לא נהנה להתווכח עם מי שקורא לדעות שלי ''שקרים עלובים ומרושעים''). למרבה הצער לא הספקתי למצוא את הזמן לזה ואני מתחיל עכשיו שבועיים של ניתוק מהאייל כך שזה כנראה גם לא ייצא בקרוב. אם בעוד שבועיים אצליח למצוא את הזמן והחשק אתיחס למה שכתבת.
הדמגוגיה ניצחה 520675
לא קראתי לדעות שלך שקרים מרושעים. למעשה, הטענה הזאת (שקראתי לדעות שלך שקרים מרושעים) מוטעית לחלוטין. גם הריבוי (התייחסתי לטענה אחת ולא לכולן) מוטעה וגם היחוס (התייחסתי לטענה שקראת לה "עובדה", אילו הייתי קורא לה "דעה", הייתי מתייחס אליה אחרת) מוטעה. אני מקווה שהתשובה שמצפה לא דומה לזאת וכן תהיה קצת עניינית.

(ולעניין עצמו, הטענה שמדינה היא "הבטוי הפוליטי של קהילה מסוימת, והיא קיימת בין היתר כדי לאפשר לקהילה הזו לקיים את היחוד שלה" איננה נכונה עובדתית, ולכן קראתי לה שקרית, ושימשה כצידוק של כמעט את כל המשטרים האפלים בהיסטוריה האנושית לקידום האפלה, לכן היא מרושעת. האם יש מי שלא מסכים עם זה?)
הדמגוגיה ניצחה 520695
מסכים. כנראה שאין זכות הגדרה עצמית [ויקיפדיה] וסתם מדובר על שקר.
הדמגוגיה ניצחה 520702
אולי כדאי שתקרא לא יותר, ותגיב רק אחרי שהבנת?

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים