בתשובה לאמ, 05/07/11 16:59
הנכבה הבאה זה היום. הרשות פושטת רגל והם מבזבזים זמן על שטויות 574736
השאלה מה מטרתם. לו רצו מדינה שבה יוכלו לחיות את חייהם בנועם ובשלווה, אז צדק אבא אבן וצדקת אתה. אבל אני חושב מזה זמן רב שאין להם עניין במדינה ובחיים רגילים, וכל מטרתם לרקוח שנאות ולבכות בכיות. מבלי ש''יהיה שמח'' הם חשים שחייהם ריקים.
לאחרונה הצטרפו גם כמה מזרחנים ופרשנים לענייני ערבים לדעתי זו.
הנכבה הבאה זה היום. הרשות פושטת רגל והם מבזבזים זמן על שטויות 574748
לדעתי אתה מודאג לחינם. טענתי שהמשך הסיכסוך בצורתו הנוכחית הוא לרעת הפלשתינים. זו טענה לא מקובלת בתיקשורת, אבל בדקתי מספרים לגבי דמוגרפיה וכלכלה וכך זה נראה לי. מעמד ישראל "בעיני העולם" הוא לדעתי מעמד שיש בו הרבה רעש ומעט תוכן ממשי.

לפי הערכתי אם הסיכסוך ימשך ללא פתרון נניח 50 שנה, הרי בעוד 50 שנה בשטחים תשאר אוכלוסיה בגודל קטן יחסי שאין לו שום השפעה מדינית על עתיד האיזור.

לפי המגמות הדמוגרפיות (בהנחה שהסכסוך נימשך) אני מעריך שעוד 50 שנה מספר התושבים בשטחים יהיה לא יותר מ- 25 האוכלוסיה של ישראל. כמו כן ישראל תהיה עשירה פי 20 לפחות מהישויות בשטחים. בשלב כזה הישויות בשטחים יאבדו את מעט הכוח המדיני שיש להם כעת.

הסיכוי היחיד של הפלשתינים לעתיד מדיני טוב יותר הוא לחתום מייד על הסכם שלום עם הימין בישראל, דהיינו להפוך בפועל למדינת חסות. במקרה כזה הם יוכלו לשנות את התהליכים הדמוגרפיים והכלכליים לטובתם, הם יוכלו לחדש את הסיכסוך לאחר שישיפרו את מעמדם. כרגע המשך הסיכסוך הוא לרעתם.
הנכבה הבאה זה היום. הרשות פושטת רגל והם מבזבזים זמן על שטויות 574759
האמת היא שכשכתבתי את תגובתי לא חשבתי על השאלה אם אני מודאג או איני מודאג, ולכן הרגעתך אותי אינה שייכת לעניין. רע וטוב הם עניינים סובייקטביים. אם, למשל, מישהו תורם את כל הונו לאיזו כת או לעניים או לעמותה או אני לא יודע מה, אתה יכול לומר שזה לרעתו כי הפסיד את כל הונו. אבל זה מה שהוא רוצה, כי הוא חושב שזה טוב לו, ובשאלות כאלה אין הכרעה.
לכך התכוונתי כשדברתי על המטרה אליה שואפים שכנינו.
הנכבה הבאה זה היום. הרשות פושטת רגל והם מבזבזים זמן על שטויות 574848
בעניין המטרה, כבר שנים רבות ניתן לראות בבירור שמטרת הסכסוך היא הסכסוך (למשל תגובה 412911 ). אתה רואה זאת בהתנגדות חיזבאללה לנסיגה מלבנון, בהתנגדות האירגונים הפלשתיניים לנסיגות ביו"ש, בתמיכה עממית רחבה; בהיעדרו המוחלט של מחנה שלום פלשתיני (או אפילו מצרי או ירדני - אפילו לא סטודנט אחד לאלף); בהיעדרן של תוכניות שלום פלשתיניות; בסירוב לאפשר לגרים במחנות הפליטים לעזוב את המחנות; בהיעדרם של נסיונות לבנות שם משק או מוסדות לאומיים, או אתוס לאומי, אפילו שקרי, שאינו קשור לישראל ועוד ועוד. כמעט בכל הזדמנות שנקרית על הדרך, הפלשתינים מדגימים שוב ושוב את חוסר עניינם בקימום מדינה, בגיבושו של לאום או סתם בשיפור מצבם.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים