בתשובה ליונה עם משקפי אבק, 17/09/11 0:25
למה שלא תנסה לקנות בית בסכנין? 581713
א. גם סביון יקרה.
ב. אני מניח שגם תושבי מגדל העמק ייעצו לך שלא כדאי להתגורר בה.
ג. להשכיר או לשכור? איך ערבים ירדנים יכולים להשכיר בית בסכנין? ואיך העדר הצע יכול לגרום למישהו לשכור (או להשכיר)?
ד. סיפור כמו הסיפור על גיל רונן? אם הוא התפרסם בחדשות בטח תוכל למצוא קישור...
למה שלא תנסה לקנות בית בסכנין? 581780
א. נכון , אבל בסביון מתחשבים פחות בהיבטי שכנים וקהילה (אני משער). נראה לי שתוכל לשכור שם גם אם תהייה צ'צ'ני גיאהדיסט שעבר ניתוח לשינוי מין שסובל מצרעת.
ב. ההמלצה היתה על בסיס אתני כי כך הוצגה השאלה. (לא לאדם אחד)
ג. לשכור. תתפלא היו שנים שירדנים ומצרים שכרו שם בתים ואפילו ניגבו איתי מאותו שולחן באבו סבר.
ד. אם אתה מכיר סבבה. למיטב ידיעתי גם תושבי השכונות ביפו מתנגדים לייהוד השכונות ותמצא מעט מאוד יהודים שחיים בערים בכפרים ערביים לעומת (יחסית) מספר גדול יותר של ערבים שחיים בינינו.

וכדי לחסוך שאלה מביכה: אני לא אומר שאין גזענות מהצד שלנו, רק שלמיטב התרשמותי הלא ממוצעת הקושי בקבלת שכן יהודי משמעותי בהרבה מהכיוון הערבי.
למה שלא תנסה לקנות בית בסכנין? 581791
א. הטענה שלך היתה: "סכנין יקרה כי אין שם מספיק אדמות". אז מה הקשר בין זה לבין התחשבות בהיבטי שכנים וקהילה? או שפתאום שינית טיעון?
ב. בהחלט יכול להיות שלא נעים ליהודים לגור בסחנין, אני לא מכיר את העיר, אין לי ספק שלא נעים לערבים לגור במקום מסויימים בישראל אבל הטענה היתה שזה בלתי אפשרי.
ג. כתבת להשכיר. אז ירדנים שכרו דירה בסכנין... אז מה? מה הקשר בין זה לבין "הסיבה לא היתה העדר היצע"?
ד. תמצא מעט יהודים שחיים בכפרים ערבים בגלל שרוב היהודים (מסיבה לא לגמרי ברורה) רגילים לחיות במקום בו יש ביוב, מדרכות, משטרה... זאת גם הסיבה שיותר ויותר ערבים שיש להם אפשרות בוחרים שלא לחזור לכפר.
למה שלא תנסה לקנות בית בסכנין? 581797
א. אם לא הבנת נסה לקרוא שוב.
ב. לפי ההגיון המשפטי שאתה מציג אולי תוכל לשכור או לקנות שם בית. אתה גם יכול מבחינה משפטית ללכת עם T שירט של מוחמד בועל חזיר במרכז מכה, השאלה בעיני האם זה ישים ומציאותי לאורך זמן ?
ג. יהודי לא יתקבל טוב בעיני השכנים. לערבים שלא מהכפר לא היתה בעיה מיוחדת למצוא מקום = אנטישמיות. ללעוס עוד קצת ?
ד. אתה בטוח ? -אם מוציאים את ההיבט האתני נראה לי שתמצא לא מעט יהודים שהיו שוקלים ברצינות מעבר לדירת 4 חדרים בתשתית עירונית ברמה ירודה‏1 ב 120,000$ רק 20 דקות מכפר סבא. לפחות אפשר לגדל משפחה, שלא כמו בדירת חדר וחצי רקוב בפלורנטין.

1-בעניין האחריות הקהילתית וההנהגה הערבית המוניציפלית :
למה ברוב הכפרים בגדה (שאני מכיר) התושבים לא מתארגנים על פינוי פסולת למזבלה יחד כדי לחסוך עלויות ולשפר את התברואה ?
למה שלא תנסה לקנות בית בסכנין? 581802
א. כתבת "סכנין יקרה כי אין שם מספיק אדמות" ומזה רצית שנסיק שיהודים לא יכולים לגור בסכנין (כי ליהודים, כידוע, אין כסף כמו לערבים). מצטער, כל פעם שאני קורא את הטיעון מחדש הוא נראה לי עוד פחות מוצלח. אולי זה הזמן לנסח אותו שוב?
ב. אני לא חושב שמשפטית אתה יכול ללכת עם T שירט של מוחמד בועל חזיר במרכז מכה. אני בטוח שבמרכז ירושלים זה לא חוקי (תשאל את טטיאנה סוסקין). לשאלה אם יהודי יכול להתגורר בישוב ערבי התשובה שלי היא כן. זה ישים ומציאותי לאורך זמן.
ג. גם כאן, כמו בסעיף הראשון, נראה לי התחלת בטיעון אחד לא כל כך ברור, ופתאום עברת לטיעון אחר, גם הוא לא ברור. מה הקשר בין זה שירדנים שוכרים דירה בסכנין לזה שיהודים לא יכולים לשכור דירה? אולי כדאי לנסח את הטיעון מחדש בעברית?
ד. אני יכול להעיד על עצמי. ללכת להתגורר במקום אליו המשטרה מסרבת להכנס, עם אוכלוסיה עניה (עם לא מעט פושעים) ותשתיות לא קיימות זה אופציה שאבחר בה שלב אחד אחרי האוהל באמצע הנגב. בטח עם משפחה.

למה אתה שואל אותי? תשאל את התושבים.
למה שלא תנסה לקנות בית בסכנין? 581816
צודק, בגלל שזה כל כך ישים ראינו מליוני יהודים חיים במדינות ערב, בכפרים ערביים וערים ערביות.
זה היה לאורך זמן, עד לפני 70 שנה -רק שכחת שקראו להם דימי.

היום אנחנו יהודים אזרחי מדינת ישראל.

אם אתה חושב שאנחנו יכולים לחיות כמו יהודים בלב קהילה של ערבים מוסלמים תצטרך לשנות את תמונת המציאות (שאני מכיר) או להביא דוגמאות.
אם אתה מוכן לחיות ללא סממנים יהודים כלשהם, לדבר ערבית ולזעוק כיבוש, קיפוח ובילדי בילדי אז אולי יש סיכוי שיקבלו אותך, כשוטה הכפר.

יש אלפי ערבים בערים יהודיות, ובסכנין עראבה דיר חנא וכאוכב ובילעין ומג'ד איל כרום ודיר איל אסד וכולו כל כל הכפרים בישראל יחד אולי, ואני בספק- אם תמצא עשרה יהודים- ללא ילדים ולא דתיים.

גם הערבים הנוצרים אומרים כל הזמן שאין כל בעיה ודו קיום ובטח שבטוח ומצד שני נוטשים את בית לחם ונצרת ואת קהיר וביירות...ואלה שנשארו צועקים כיבוש יותר חזק מהמוסלמים.

עובדתית, ההיסטוריה של רקפת ושאר יישובי גוש שגב היתה מלאה ברצון כנה ומעשים שמטרתם לעודד את הדו קיום.
כל היוזמות נבעו מהצד היהודי של השכנות.
היום הציבור הדתי-קנאי-ליברמן-טטיאנה-כהנא שכידוע מאפיין את יישובי שגב מנותק מהכפרים.

אבל אל תיתן לעובדות לבלבל אותך. כי אם אתה אומר שאין בעיה אתה בטוח בטוח.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים