בתשובה לצחי בר, 11/01/11 21:12
אין סתירה מובנית 587070
שמעתי ממישהו על ידידה, מדריכת טיולים שהדריכה כיתה חרדית(של בנות כמובן), וכמו כל הדרכה היא הסבירה בדרך חלק מהתופעות הגיאולוגיות שגרמו למה שהם ראו במסלול. כל פעם שהיא נתנה הסבר היא שמה לב שהמורה של הבנות קצת כועסת, קצת מעקמת את האף. כשהן הגיעו למפל גדול המורה פנתה אליה ואמרה לה "את זה את לא יכולה להסביר, את זה ה' עשה".

אני חושב שלמורה הזו חסר משהו בסיסי באמונה שלה, למה משהו שאנחנו יכולים להסביר פירושו שאלוהים לא עשה אותו?

אני מקבל את זה שאנחנו מבינים חלק מחוקי הפיזיקה, זה לא אומר שאנחנו יודעים למה הם כך, מה גורם לחוקים הללו להתקיים.

אני מקבל את זה שאולי העולם נוצר במפץ הגדול, אבל מה גרם למפץ הגדול הזה? ואם איזושהי תאורייה אחרת תסביר מה גרם למפץ הגדול, אז אני אשאל מה גרם להתחלה שלפניו, או מי גרם לתאוריה הזו להיות נכונה.

בסופו של דבר גם אם לפיזיקה תהיה תורה מושלמת ומקיפה שתסביר את כל תופעות היקום המטאפיזיקה נשארת פתוחה.

אני מסכים שמדי פעם יש סתירות של ממש לגבי אופן הפעולה, אבל לא כל דבר בתנ"ך צריך להילקח כפשוטו, הרמב"ן מתאר בהקדמתו לספר בראשית(או בתחילת הפירוש שלו, אני לא זוכר כרגע) תהליך שמזכיר מאוד את המפץ הגדול, למרות שהוא חי במאה ה13(לכן לדוגמה הוא משתמש למשל במונח "כח", הוא חי לפני שמישהו המציא את מושג ה"אנרגיה").
אין סתירה מובנית 587088
נראה לי שאת העמדה שאתה מדבר עליה סיכם יפה אחד המגיבים קודם שאמר שהדת מתעסקת עם 'למה' ומה נכון שיהייה, והמדע עם השאלות הטכניות שמקיפות אותנו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים