בתשובה לאחד מהפריפריה, 28/05/12 10:13
תער הנלון 596262
להזכירך - המשפט המצוטט בתגובה 596250 נאמר לפני שמשה נלחם על זכות כלשהי. למעשה‏1, לפני שמשה בכלל נולד.

___
1 בהנחה שמדובר במעשה ולא במעשיה.
תער הנלון 596264
נו אז? הדרישה של המפגינים היא *לגרש* את המסתננים, ואילו פרעה *החזיק* את בני ישראל בכח (דרך אגב, בני ישראל במצרים לא היו מסתננים אלא הורשו להתישב מלכתחילה בגושן)
תער הנלון 596265
פרעה *החזיק* את בני ישראל בכח מתחת למים.
תער הנלון 596276
אתה מבלבל את היצורות. פרעה בזמן הולדתו של משה גזר על הזכרים (''החזיק אותם מתחת למים''). פרעה בזמן נבואתו של משה החזיק את בני ישראל בכח במצרים ולא אבה לשחררם (''שלח את עמי''). דווקא הוא זה שסופו מתחת למים. זה לא אותו פרעה.
תער הנלון 596267
פרעה החזיק את בני ישראל בכח, אחרי שהוא התרגל לרעיון שיש לו כוח עבודה זול ונרדף.
את החשש שמה בני ישראל יצטרפו לאויביו, פרעה (אחר בכלל) העלה בזמן שהם רעו להם צאן בנחת בגושן.
תער הנלון 596271
1 פינקלשטיין ושות' טוענים שמדובר על משפט אנכרוניסטי ביחס למצבה של מצריים באותה תקופה, ומשערים שהמשפט נכתב על רקע מאוחר יותר: הפעם הראשונה שמצריים נכבשה ע"י אויב חיצוני‏2 היה הכיבוש האשורי (בימי מנשה), אבל גם אולי כיבוש מצריים ע"י הפרסים. בקיצור: הכיבוש אשם.

2 למי שצועק "חיקסוס": החיקסוס לא היו אוייב חיצוני וגם לא השתלטו על מצריים במלחמה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים