בתשובה להאייל האלמוני, 27/11/12 2:13
מעבר לספקולציות, - מה באמת קורה? 608072
זה טיעון קצת מעגלי - איך לוקחים קבוצה של אנשים נורמטיבים לחלוטין והופכים אותם למסיתים שגורמים לקבוצה נורמטיבית אחרת לנסות להוציא להורג פוליטיקאים? כנראה שאיפשהו בשרשרת יש אנשים לא נורמטיבים.
מעבר לספקולציות, - מה באמת קורה? 608073
לא, זה ממש לא טיעון מעגלי. אף אחד לא לקח קבוצת אנשים והפך אותם למסיתים. הם הפכו למסיתים בעצמם‏1. אני לא חושב שהם בהכרח נורמטיבים, או שיש משהו שמפריע לאנשים נורמטיבים להסית‏6 (אנשים נורמטיבים מנסים לעשות את זה כל הזמן, למזלינו, רק מעטים יכולים).

1 אחרת הם לא היו מסיתים אלא מוסתים‏2.
2 כבר דיברנו על ההבדל בין פעיל לסביל, לא?‏3
3 ז"א, אני יודע שאתה לא מקבל אותו, ואתה מחזיק בהגדרה סודית משלך, אבל כל זמן שאני לא מבין אותה‏4, אני לא חושב שהגיוני מצדך לצפות ממני להשתמש בה‏5.
4 וכל זמן שאתה לא מסביר אותה, מה הסיכוי שאבין אותה?
5 לא שאני מבטיח שאם אבין אותה אשתמש בה, למעשה אני בספק גדול, אבל בלי להבין אני בטוח לא אשתמש בה.
6 להבדיל מלרצוח‏7 שזה בכל זאת אלימות מסדר ראשון.
7 ועל אחת כמה וכמה, להבדיל מלהקים מחתרת, דבר שכולל שיתוף פעולה עם עוד אנשים, ז"א לא מספיק שאתה תשתכנע שצריך להרוג את רבין, אתה צריך גם להיות משוכנע שאם תשתף עוד אנשים בתוכנית שלך הם לא יסגירו אותך‏8.
8 והעובדה שהם לא הסגירו אותו מעידה שהוא שהיה בזה משהו.
מעבר לספקולציות, - מה באמת קורה? 608074
למה אתה מניח שהמסיתים הם לא בהכרח נורמטיבים והרוצחים בהכרח כן‏1? נדמה לי שהרוב חושבים ההפך ממך

אני מבקש ממך כבר מספר פעמים להפסיק עם ההערות בסגנון 1-5. האם יש סיכוי שתענה לבקשתי או שזה חלק מהבדלי ההגדרות ביננו‏2?

----
1. שזה חוזר לשאלה למה אתה חושב שהרוצחים צריכים להיות מוסתים
2. כלומר ההגדרה של מהו דיון, או מהו דיון תרבותי
מעבר לספקולציות, - מה באמת קורה? 608190
הרוצחים הם בהכרח נורמטיבים משום שאני (וגם אתה, אני מקווה) יודע מי הם. סטודנט למשפטים, לוחם בצבא, ילד טוב הרצליה, זה הרי ההגדרה של נורמטיבי בישראל. גם השותפים שלו, אחיו, עדני והר-שפי - כולם ילדים טובים. אף אחד לא חבר של עמיר מולנר, לאף אחד לא היה תיק פלילי, כולם עברו מתחת לראדר של השב"כ, ולא היתה להם בעיה להשיג נשק או לדבר עם רבנים בכירים.

המסיתים הם לא בהכרח נורמטיבים בגלל שאני לא לגמרי משוכנע מיהם.

אני לא יודע מי זה הרוב, אבל אם ה"רוב" שחושב ההפך ממני רוצה להסביר את עצמו, אני אשמח לשמוע דעות אחרות.

כן, זה חלק מהבדלי ההגדרות ביננו, אצלי דיון תרבותי הוא דיון בו עונים זה לשאלותיו של זה, אצלך דיון תרבותי זה דיון בו מצהירים הצהרות חסרות ביסוס ואז לא מבססים אותם למרות בקשות חוזרות ונשנות.

1. חשבתי שעניתי לשאלה הזאת, ולא ממש מזמן תגובה 608071. אולי עכשיו, כשאתה מבין‏1 שזה לא טיעון מעגלי, יש סיכוי גם שתבין את התשובה?

1 ?.
מעבר לספקולציות, - מה באמת קורה? 608191
אני מקווה שמישהו מהמערכת קורא את זה:

אני פעיל באייל כבר קרוב לעשור. הייתי פעיל בעבר בניק אחר עד שהחלטתי לקחת הפסקה. לפני כשנה חזרתי בעיקר כמתבונן, וכשהרגשתי בשל להגיב שוב, עשיתי זאת. הניק החדש היה תוצאה של בדיחה בתגובה 598420, אך מכיון שהרגשתי שהשתניתי מספיק בזמן שעבר, החלטתי להישאר עם הניק החדש ולא לחזור לישן.

היו לי הרבה אי הסכמות במהלך הזמן, אך תמיד הרגשתי שתרבות הדיון והרמה האינטלקטואלית באתר נשמרו. לצערי, אני כבר לא מרגיש כך בזמן האחרון. אני רואה זאת לא רק בדיונים בהם אני מגיב, אבל נדמה לי שהאלמוני מלמעלה מייצג את הצד המכוער ביותר של התופעה הזאת.

לא נותרה לי ברירה אלא לפרוש בפעם השניה (והאחרונה) - האייל כבר לא מקום מהנה יותר. אין לי הצעה אופרטיבית איך לשפר אותו, ולא הייתי רוצה לראות מנגון סינון תגובות או משהו בסגנון, אבל המצב הנוכחי פשוט מוציא את החשק.
מעבר לספקולציות, - מה באמת קורה? 608193
למה לפרוש? אתה יכול לנקוט בשיטת טווידלדי ולא להגיב לאלמונים, או סתם לא להגיב לאלמוני הזה.
מעבר לספקולציות, - מה באמת קורה? 608198
וכמובן שהשיטה הזאת טובה גם ללא אלמונים שתרבות הדיון היא מהם והלאה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים