בתשובה לגידי אלון לאסתי, 24/03/02 0:57
מעולם האצילות לעולם הבי''ע 62322
1. בעניין ירידת הדורות- אמרת שנשמות שיורדות לעולם בדורנו כבר היו כאן כמה פעמים ולכן אין בהן גדולתן של הנשמות בדורות הקודמים.
מצד שני אתה אומר שהנשמה כחלק אלוה ממעל אינה מחסירה דבר מהמקור, כחתיכת תפ"א ששומרת על כל התכונות המולקולריות של תפה"א המקורי.
אז- נשמות שיורדות לעולם נחלשות מזה, או לא?

2. בענין הגויים הבהמיים- אני לא יודעת כמה גויים יצא לך להכיר. אני מכירה לא מעט, ויש בהם אנשים רוחניים ביותר. אם אתה לא מאמין, תלך ותבדוק בעצמך.

3. בעניין נשמת האשה-

רבנו בחיי: "אין הנקבה נחשבת בבריאה, שאינה אלא כדבר נטפל אל העיקר, לקוח ממנו לצורך תשמישו, להיות מיוחדת לתשמישו, כאחד מאיבריו המיוחדים לתשמישו. ולפיכך קראוה חז"ל זנב".

בראשית רבה י"ז:" כיוון שנבראה אשה, נברא שטן עימה."

הרלב"ג אמר:"והאדם קרא לאישה חווה, כי הבין שאין בה מעלת שכל, יותר מבעלי החיים. אם בכלל בעלת שכל היא".

ועוד, ועוד, ועוד...
אבל אין צורך שאמשיך לצטט, נכון?
ואתה הרי יודע כמוני שאלה לא הציטוטים הקשים ביותר שאפשר להביא לגבי שכלה ונשמתה הנאצלים של האשה, לפי חכמינו.

[ושמא תחשוד בי שמצוייה במקורות אני- ובכן לא, והציטוטים הם מספרו של רכלבסקי "חמורו של משיח". ואולי הבאתי עכשיו שמץ גאולה לעולם?]

גם גזעני, גם שוביניסט, וגם מסובב בכחש?
לא יפה, מר אלון.
הנפש יורדת לדם 62395
אני רוצה רק להוסיף על מה שגידי כתב בענייו מדרגות הנפש. הדרגה התחתונה של הנפש היא הדם, ומכאן יחס הקדושה שהיהדות מייחסת לדם. נושאי שחיטה, התזת דם על המזבח, התזת דם תוך קריאת עשר המכות, דם הנידה ועוד. מזה יכולות לבוא שאלות קונקרטיות בנושאי עירויי דם וכו'.
מעולם האצילות לעולם הבי''ע 62920
ומה עושים לאישה המצילה את בעלה מריב אלים עם אדם אחר: דברים פרק כה, פסוקים יא'-יב'
יא כִּי יִנָּצוּ אֲנָשִׁים יַחְדָּו, אִישׁ וְאָחִיו, וְקָרְבָה אֵשֶׁת הָאֶחָד, לְהַצִּיל אֶת אִישָּׁהּ מִיַּד מַכֵּהוּ; וְשָׁלְחָה יָדָהּ, וְהֶחֱזִיקָה בִּמְבֻשָׁיו. יב וְקַצֹּתָה, אֶת כַּפָּהּ: לֹא תָחוֹס, עֵינֶךָ.

הדגש פה, הוא, לדעתי, לֹא תָחוֹס, עֵינֶךָ. כאן מתחדד הפער בין המוסר ההומניסטי (תָחוֹס עֵינֶךָ), למוסר הדתי, המתגלם גם בעקידה, אשר מבטל את כל הערכים פרט לעמידה בפני השם. אין, מבחינת הדת, שום ערך לחיי אדם: האדם הוא אמצעי, לא מטרה. ככל אידיאולוגיה, גם הדת, בעצם הגדרתה X כתכלית, הופכת כל לא-X לאמצעי לאותה תכלית. הדת, על-כן, איננה הומניסטית, ולמעשה אין מובן לשילוב-לכאורה בין דת להומניזם, יותר מלשילוב בין לבן לשחור; דת והומניזם הם שני ניגודים אֶפִּיים, המתנגשים לכל אורך האנושות. ותחילת ההתנגשות - בעקידה.
על הניקוד וגמילות חסדים 62930
זה נורא קשה לקריאה למי שאין לו מ''ה עברית מתאימה
על הניקוד וגמילות חסדים 62932
תתקין מוזילה 0.9.9
על הניקוד וגמילות חסדים 62934
לקפוץ ממוזילה לנטסקייפ לאקספלורר, מה אנחנו - קפצונים?
למעשה כולם מותקנים אבל הכי נוח לכתוב בעברית (ממחשב נטול עברית) זה בנטסקייפ.
על הניקוד וגמילות חסדים 62936
מה יש בנטסקייפ שאין במוזילות החדשות?
על הניקוד וגמילות חסדים 62938
דרך מוזילה 0.9.4 אני לא מצליח לכתוב בעברית.
אם יהיה צורך לתגובה, בו נעבור לאימייל.
מעולם האצילות לעולם הבי''ע 62961
דברי הפרשנים.

האישה נענשת בגלל שהחזיקה באיבר הבושה ולכן מטילים עליה עין תחת עין, שחז"ל פירשו כדמים=כופר כסף. נראה שהרבנים השתדלו לפרש את הקיצוץ כהוראה לתשלום ממון ולא לקיצוץ כף היד עצמה. למשל הנסיון לפרש את "כף היד" כמה שמכניסים לכיס להוציא כסף. אבל, עדיין נשארת ההוראה לקיצוץ כף היד במקרה שהאישה לא יכולה לפדות אותה.
מעולם האצילות לעולם הבי''ע 64313
אתה מתפרץ לדלת פתוחה:
כבר פירשו חז"ל: "וקצות את כפה - ממון" וגם זה אך ורק כאשר האישה לא יכלה להציל את אישהּ באף דבר אחרת.
הנושא בו אתה נוגע הוא הפער לכאורה בין תושב"כ לתושב"ע לא יותר.
מעולם האצילות לעולם הבי''ע 64406
כבר ציינתי את הדבר
נסה שוב אצל 'הרב' פלדמן... 64410
בשביל מה המרכאות, 'משה דורון'? 64411
סליחה 64418
כי מקנן בליבי חשד מסויים שהנ''ל איננו בר סמכא בעניינים בהם הוא מתיימר לעסוק. עכ''פ לא הייתי צריך לנקוט בצעד הנ''ל לפני שאדע יותר אודותיו.
סליחה 64427
הוא מוסמך לרבנות מישיבה יוניברסיטי.
מתחמם, מתחמם... 64429
ובאיזו מסגרת ניתן לשמוע את שיעוריו?
מתחמם, מתחמם... 64436
זה יהיה קצת רחוק בשבילך. אבל הוא נותן שעורים במרכז חב''ד בסביבה שלי.
זעקת הגבר הדתי המקופח 80677
נזכרתי בתגובה שלך כשקראתי, אמנם באיחור, במדור החביב עלי, מכתבים למערכת של מוסף הארץ האחרון.

ענה שם רב ישעיה שטיינברגר לכתבתו של יאיר שלג, שלא קראתי, "מרד הטמאות". שטיינברגר יוצא חוצץ נגד המאמר הקובע "בבוטות שהלכות הנידה האנכרוניסטיות מבזות (חלילה) את האישה ביהדות".

הרב קובע שהלכות הנידה "דווקא עושות צדק עם טבע האדם", וכמובן שהוא לא מתעכב על סמך מה הוא מבסס את הבנתו של אותו טבע האדם.

מה שהכי מעניין במכתב של הרב היא הטרוניה שלו כנגד שלג שלא השכיל לראות ולהבין את "זעקתו החרישית של הגבר הדתי המקופח" (פרפרזה שלי על דבריו).

הרב טוען "שהכל יודעים" שלמעשה דווקא הגבר הוא המקופח כי הוא צריך להתנזר מנשים בתקופת הנידה.

גם פה כתבתי משהו קטן על האובססיה הדתית לדם
תגובה 62395
זעקת הגבר הדתי המקופח? - LOL! 80685
זעקת הגבר הדתי המקופח 80822
יצויין שלמיטב זכרוני, גם הנשים בכתבה עצמה אמרו ש''גם לגברים'' קשה עם זה שהם צריכים להתנזר ממין לשבועיים בחודש.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים