בתשובה לנועה ו, 27/08/14 9:23
מרצ לא תומכת במדינת כל אזרחיה 640212
אני מרגיש שמדובר בטראומה אישית וחויה לא נעימה שעברת.אני רוצה להרגיע קצת את תיאורי ה"ניצוצות קדושה".
לדעתי מדובר פה בפערי שפה.

למה את חושבת שהם מתכונים שהם אומרים "ניצוצות קדושה"‏1? (הם אמרו שבהכשר בד"ץ יש "יותר" קדושה או משהו דומה?)

1מומלץ לפתוח מילון להגדרות השונות של "קדוש"
מרצ לא תומכת במדינת כל אזרחיה 640225
הכוונה לזה, ככל הנראה.
מרצ לא תומכת במדינת כל אזרחיה 640265
אז לא,אני חושב שערבבת פה שני תחומים (לא בלתי קשורים בעליל)
ליקוטי ניצוצות זהו מושג (כמו שכתוב בקישור כתוצאה של "שבירת הכלים" וכו') שבא לתאר במהותו את המימד האוניברסלי של היהדות,והסיבות העמוקות לגלויות (ליקוט ניצוצות הקדושה בעמים).

מה שהמשפחה שלך מתכוונת היא משהו יותר מאיזור השורש הרוחני של העולם.שהיא בעצם גרסה פרטנית של השתלשלות העולמות.

בעיקרון שלכל מציאות מוחשית יש שורש רוחני,גם לבורקס.
מרצ לא תומכת במדינת כל אזרחיה 640247
על פי תפישות קבליות, בכל אלמנט חומרי של המציאות (ובכלל זה, כמובן, באוכל) יש ניצוצות אלוהיים קדושים. בעצם, לפי תפישות אלה, שום דבר חומרי לא היה יכול להתקיים לולא היו בו ניצוצות כאלה שכן המשמעות של העדר כזה היא העדר הכוח האלוהי באותו אלמנט חומרי, והרי (כמובן) שום דבר חומרי אינו יכול להתקיים בלי שהכוח האלוהי יקיים אותו. כמו כן, אותם ניצוצות הם אלה שמזינים את הרע שבעולם, שהרי גם הרע זקוק לאל שיקיים אותו - והוא יונק מניצוצות אלה את קיומו. תפישות כאלה הופכות את קיום המצוות להעלאה (או "בירור") הניצוצות שבחומר, כלומר כחלק מתהליך קוסמי של העלאה הדרגתית של הניצוצות בחזרה אל מקורם והשבתם אל רמה רוחנית גבוהה יותר ויותר. כך, כשיהודי אוכל מזון כשר ומברך עליו, הוא עושה את הדברים באופן הנכון ובכך הופך את הפעולה החייתית של הזנת הגוף לאקט רוחני של שינוי אופיה של המציאות ומלחמה ברע. זאת, כמובן, בשונה מהתפישות הקלאסיות שלפיה יש לאכול מזון כשר ולברך לא משום שהדבר ישנה את המציאות העולמית אלא כדי להפגין מחויבות לדבר האל/לחנך את האדם/לאכול את הדברים "הנכונים" שמתואמים את טבעו האמיתי של האדם בכלל והיהודי בפרט, וכן הלאה.
מרצ לא תומכת במדינת כל אזרחיה 640267
כן,אני מכיר ומאמין בזה.
רק אני חושב שהשימוש במילה ''ניצוצות'' מטעה (ראה תגובה לנועה)

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים