בתשובה להאייל האלמוני, 02/10/14 13:10
כנ''ב 643448
לא, הוא לא חסיד שוטה. חסיד שוטה הוא קודם כל שוטה, אחר כך חסיד, ואחר כך (לפעמים) רשע. אצל הקרנף זה הפוך, קודם הרשע, אחר כך החסידות ולבסוף התורה (אני בכלל לא בטוח שהוא שוטה). ז''א התורה (ולמעשה, הפירוש שלו לתורה) היא התירוץ שלו לרשע (וזאת אחת ההגדרות המודרניות לנבל ברשות התורה).
כנ''ב 643465
נכון. הרב האמור התייחס לפירוש הזה של (''נבל ברשות התורה'') של מי שמשתמש בתורה לשימושו האישי במקום שיעמיד עצמו לרשות התורה. למשל, רבנים המחלקים קמעות ומבטיחים הבטחות של פריחה אישית וצוברים רכוש רב בשם התורה.
בדומה, הקרנף משתמש בתורה לשימושו האישי כתירוץ לגזענות.
באשר להתעללות בחתולים, אין הוא יכול להשתמש בתורה ולכן הוא חלש וצבוע, רוממות התורה בפיו ורוע במעשיו.
כנ''ב 643473
רבנים המחלקים קמעות ומבטיחים הבטחות של פריחה אישית וצוברים רכוש רב בשם התורה, לזה קוראים ''לעשות את התורה קרדום לחפור בו''.
כנ''ב 643474
כלומר, חשבתי שהכוונה ב''נבל ברשות התורה'' למי שעושה מעשי נבלה בגבולות המותר, שאדם מוסרי לא היה עושה אף על פי שמותר לו.
כנ''ב 643486
אלה הם לא נבלים ברשות התורה. אלה הם גנבים ונוכלים.
כל מי שעושה מעשה שנוגד את ההלכה, הוא לא נבל ברשות התורה, אלא נבל שאינו ברשות התורה.
הביטוי נבל ברשות התורה בא לדבר על אנשים הוללים, שבהוללותם לא עוברים על ההלכה. הם זוללים, אבל אוכל כשר. ומי אסר על זלילה? הם סובאים ומשתכרים, אבל לא משתכרים כשהם מתפללים/מקריבים קרבן וכן על זו הדרך.
הם לא עוברים על אף איסור. הם רק מתהוללים בתוך הגבול שציירו להם.
כנ''ב 643477
אפשר להשתמש בתורה כתירוץ לכל דבר, כולל (אבל לא רק) להרג חתולים (או רצח בני אדם, או כל דבר אחר). אני לא חושב שזה צביעות.
סמולנים 643478
מכיתה יא לא פתחת תנ"ך,מעולם לא ראית איך נראה דף גמרא (בטח ובטח שלא למדת),ואתה לא מכיר יותר מ 10 הלכות מפורסמות (כי הן מצחיקות אווילים או פורסמו מסיבה כזאת או אחרת)
אבל הבחנה כבר יש לך.
סמולנים 643480
ההנחות שלך (לגבי) לא נכונות.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים