בתשובה לאריק, 23/01/15 19:39
יפרכו אלף פרכים 649740
הרתעה מלכתחילה הייתה מחוץ לדיון.

- מבחינה ערכית, הרתעה מנומקת כמניעת עוול נוסף (נגיד להציל חיים של רבים אחרים) מידיו של הנענש או פושעים אחרים. אז אם עונש גופני מרתיע יותר מעונשים אחרים יש לזה הצדקה והשאלה היא רק כמותית - כמה סבל, כמה זה מרתיע יותר ממאסר, כמה זה מספיק סבל.

- השאלה מה מרתיע יותר וכמה יותר היא שאלה אמפירית/סטטיסטית שקרימינולוגים ואחרים עוסקים בה. לא מכיר טענה של כאלו שעונשים גופניים מרתיעים פסיכופתים או מחבלים מתאבדים. אם יש כזו, אז יש מקום לשקול עונשים גופניים.

- זה לא במקרה שאפשר להתדרדר. כשפוגעים באנשים ללא הנמקה מבוססת על ערכים, אז אין מעצורים - אין סיבה לעצור ולכן גם לא עוצרים.

- שתיה לא היה. היה ביסלי.
יפרכו אלף פרכים 649789
1. אם מחבל מתאבד מאמין שבהתאבדו יגיע לגן עדן.
2. אם מחבל מתאבד מאמין שאם קוברים אותו עטוף בעור של חזיר - לא יגיע לגן עדן.
1 + 2 = 3. אם תתחיל לקבור מחבלים מתאבדים עטופים בעור של חזיר, וכך תגרום להם להאמין שבמעשה ההתאבדות הם בעצם מונעים מעצמם את הגישה לגן העדן שלהם, נטלת אחד מהמניעים החשובים שלהם, ויצרת גורם של הרתעה.

כמובן שבעידן הפוליטיקלי קורקט והלקקנות המחליאה, עושים הכל כדי לרצות את משפחת המחבלים. לקבור מחבל בעור של חזיר? הצדיקים יגידו לנו שהם לא רוצים לחיות במדינה שנוהגת ככה.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים