בתשובה למלאכי, 24/07/15 8:14
אנחנו שנינו מאותה פזורה 660429
בוא נדלג לשלב במשא ומתן שבו המתווכים יוצאים מהחדר.
אני מסכים, בוודאי שיש הקשר. אני מקופח בהקשר X והבדואי מקופח בהקשר Y.
באיזה הקשר כואב יותר?
לי כואב עניין האדמה.
לבדואי כואב במקום אחר.
כדי לחדד את ההבדל של קיפוח Y מול קיפוח X:
1. האם הבדואי יסכים לוותר על אדמתו לשלם מיסים ולעבוד למחייתו כמו רוב היהודים?
2. מה מונע מאותם בדואים משכילים\ מסודרים כלכלית שיכולים- לעשות זאת?
3. מה מונע ממני להצטרף לפזורה?

תשובות במהופך.
1. לא. כי המסורת הבדואית בזה לפלאח הערבי ולציוני מפריח השממה.
2. שום דבר. בדואים יכולים לרכוש דירה או בית (מלבד מיישובים דתיים אני משער) בכל מקום.
3. יש לי כסף ויש לי יכולת, אבל החוק והאכיפה הגזענית מונעים ממני את מרחבי המדבר.
אנחנו שנינו מאותה פזורה 660438
הכוונה שלי ב"הקשר" היא שהעדר האכיפה כנגד הבדואים קשורה לכך שהם בתחתית הסולם (אני לא מתיימר להגיד מה הסיבה ומה התוצאה, פשוט זה הסטטוס קוו). אם חסר בית חסר כל מתל אביב יקים פחון במדבר אני מנחש שידן של רשויות האכיפה לא תכביד עליו במיוחד. מאידך אם הבדואים יחליטו פתאום לסלול כביש דו-מסלולי ב"כפרים" שלהם, או להניח צינור מים, זה לא יעבור בשלום. לפעמים, אגב, הבדואים מצליחים להעלות למדינה את הסעיף ונוקטים כנגדם פעולות אכיפה חמורות יותר מהרגיל (ע"ע המקרה המפורסם של אל-ערקיב).

אני מרגיש שיש פה נקודת קצר די בסיסית: אתה טוען שהיעדר אכיפה זו פריבילגיה, לדעתי ההפך הגמור הוא הנכון! בתור אזרח, משטרה אפקטיבית ששומרת על החוק והסדר היא זכות אדירה. אני חושב שהמדינה לא עושה שום טובה לבדואים בכך שהיא לא נוהגת באופן יותר תקיף עם הפזורה (וגם עם הפשיעה בעיירות הבדואיות המוסדרות). זה לא שהבדואים עצמם חיים בביטחון אידילי, הרי רוצחים שם כל הזמן, ועל ההיקף של עבירות אחרות בתוך המגזר בכלל אין לנו נתונים. אתה חושב שאם תעבור לפזורה מצבך יהיה יותר טוב משלהם? תאמין לי שכמה נשק ושומרים שלא תביא איתך, לשכנים הבדואים שלך יהיה פי 50 כוח אש וכוח אדם, ואף אחד לא יבוא להציל אותך כי זה "סכסוך בין חמולות". מקסימום יביאו איזה "נכבד" שינסה לעשות סולחה.

אני חושב שהמדינה עושה עוול גדול לבדואים ולמגזר הערבי בכלל שלא אוכפים את החוק והסדר באופן יותר נוקשה. אני חושב שחלק מהסיבה זה רצון לשמור על איזה סטטוס קוו, שהערבים והיהודים לא יתערבבו יותר מדי. חלק מהסיבה (אולי יותר מהותי) הוא לחץ מבחוץ שנובע מתפיסות פרוגרסיביות אידיאליות, שגורמות בפועל להתקע בנקודת מקסימום מקומי במקום לשלם את המחיר של הירידה לעמק כדי לעלות לפסגה גבוהה יותר.
אנחנו שנינו מאותה פזורה 660467
אתה רוצה שאתן לך קישורים למקרים של אביונים יהודים שהרשויות הרסו להם את הבית או פגעו בהם אנושות ובכך הם נזרקו לרחוב?
הרשויות לא נרתעות מאכיפה בגלל מצב כלכלי קשה של יהודים. לומר שזו הסיבה שבגללה הן לא אוכפות את החוק על הבדואים, זה ממש לא נכון.
אנחנו שנינו מאותה פזורה 660479
לא אמרתי שזה "בגלל", אמרתי שזה לא בלתי תלוי‏1. גם לא אמרתי "מצב כלכלי קשה". לחברה הבדואית, בעיקר בפזורה, יש בעיות הרבה יותר רחבות וקשות מ"מצב כלכלי" גרידא.

אתה מוזמן להביא דוגמא של יהודי אביון שהקים פחון בשטח פתוח בנגב (מחוץ למקום יישוב) והרסו לו. (איך בכלל ידעו שהוא יהודי?) כאמור, גם לבדואים הורסים מדי פעם, אבל אני אשמח ללמוד ולהבין את המקרה.

1 לדוגמא, יכול להיות שהמקומות שבהם לא הורסים הם מקומות שבכל מקרה מעודדים עוני וחולי, למשל אזור רמת חובב. דוגמא אחרת, אולי לא רוצים שהאוכלוסיה הזו תתחיל להסתובב ברחובות באר שבע, אשדוד ופתח תקווה. אני לא יודע מה הסיבה, אבל אני חושב שברגע שהם מנסים להרים את הראש יותר מדי, הרשויות כן יורדות עליהם.
אנחנו שנינו מאותה פזורה 660485
אני חייב דווקא דוגמה של פחון בשטח פתוח בנגב?
כלומר, אתה מתנה את האכיפה בהפרעה למי שקרוב לצלחת. אם הבדואים משתוללים בנגב, זה לא מעניין אף אחד. אבל כשמשפחת אביונים חיים בדירה קטנה עם תוספת בניה בלתי חוקית בתל אביב, מעיפים אותם מהבית והורסים אותו. כתבה שקראתי עליה בווינט לפני כשנה, אם אני זוכר נכון.
אנחנו שנינו מאותה פזורה 660488
כן, זה מה שאני אומר, הבנת נכון. אבל אני לא "מתנה" שום דבר, אני לא זה שאוכף, אני רק אומר שזה המצב.

אם בכל זאת תשאל לדעתי, חייבים להילחם בפשיעה הבדואית ביד חזקה ולעקור אותה מהשורש. אני מקווה שלא איחרנו את המועד. ועוד "ייבאנו" שבטים בדואים שלמים מסיני אחרי 67, פשוט עצוב...
אנחנו שנינו מאותה פזורה 660548
אם זה המצב ואין התניה, זה אומר שיש קיפוח. האביון היהודי מתל אביב מקופח על פני האביון הבדואי מהנגב.
אנחנו שנינו מאותה פזורה 660580
ברור, הרי אם בדואי יבוא ויקים כפר בלתי מוכר בתל אביב אז יעלימו עין רק בגלל שהוא בדואי.

חצית את גבול ההתממות. אני סיימתי את הדיון הזה.
אנחנו שנינו מאותה פזורה 660588
עיוותת את המציאות. הבדואי אכן הקים כפר. אולי לא בתל אביב, אבל מהחומר שהסתכלתי עליו היום כדי לתת נתונים, הם כבר הקימו מאחזים ליד רחובות וראשל''צ.
היהודי סגר מרפסת או חניה מקורה, משהו כזה. שטח שהוא מחזיק בו כדין, ורק עצם הבניה לא עברה את הפרוצדורה הביורוקרטית הנדרשת.

ואני חציתי את גבול ההיתממות...
אנחנו שנינו מאותה פזורה 660538
1. אוהל \ פחון = קיפוח.
אתה שבוי בקונספט תרבוית יהודי-מערבי שמגדיר רמת חיים ומתעלם מאיכות חיים.
לקדאפי שהיה ידוע כנהנתן (אללה ירחמו) ולרוב השייחים והקודקודים הכבדים מהמפרץ וערב הסעודית יש אוהל.
אוהל כסמל סטאטוס מעיד על חיבור למסורת, על עצמאות, חופש אומץ וגבורה רבת מעללים.
מביאים לאוהל במסוקים ורכבי שטח מיוחדים דגה טריה מהים, נערות בתולות וארנבות שיפורו באזור עבור בזי הטרף- וכמובן אורחים.
השופוני הוא חלק מהקטע של האוהל. אתה חושב שמישהו מאמין שהם מקופחים בגלל שהם גרים באוהל?

2. לבדואי תרבות ידועה לשמצה בקרב הערבים שראו ועדיין רואים בה פראית ואנרכיסטית (במובן שאינם מקבלים דין של אף אחד והחוק לדידם הוא המלצה.)
כל המדינות שבהם חיו בדואים נתקלו במהלך המאות האחרונות באתגרי הסדרה ואכיפה שנובעים מטענות בעלות על הקרקע. זה נכון לגבי ירדן, סוריה, מצרים וכו'. גם יהודים נתקלו באותה בעיה והיא לא נובעת רק מגזענות יהודית בשילוב דיעות קדומות ‏1. עקרונית אני מסכים שאם מנהיג ציוני היה בא עם מקל גדול הבדואים היו נמצאים במקום טוב יותר.

1. יש גזענות ודיעות קדומות כלפי הבדואים בקרב היהודים.
א. לא תמיד דיעות קדומות מופרכות.
. גזענות זה רע, תמיד.

2. הטוב בעיני ובעיניך דומה במקרה הזה (חובות וזכויות).
אנחנו שנינו מאותה פזורה 660544
המילה אוהל לא מופיעה בהודעה אליה הגבת.

אין לי יותר מה להוסיף. בהצלחה בשאר הדיונים.
אנחנו שנינו מאותה פזורה 660552
היא לא מופיעה אבל נוצר רושם שהשתמשת בפחון כמבנה מגורים (שאינו מקיר בלוקים) כדי להצביע על עוני (ובצדק) ולנקודה זו הגבתי.
בהצלחה גם לך וזכור:
אל תשלם לאף שוכן אוהל \ פחון עבור חניית הרכב בטיול כי פרוטקשן הוא פרוטקשן הוא פרוטקשן.
אנחנו שנינו מאותה פזורה 660582
המשפט האחרון שלך הוא סתם עצה לחיים אפרופו בדואים, או שיש איזשהו קשר לשאר הדיון?
אנחנו שנינו מאותה פזורה 660627
עצה לחיים ולא סתם. נאורים שמשלמים פרוטקשן לזאטוט הבדואי ששומר על הטויוטה שלהם כדי שיוכלו לשכשכך בעין זיכרון ללא פחד
- מאמינים שנתקלו בפן חביב של המציאות הפזורתית בדרום. מכאן הקשר לדיון -פירוש המציאות.
הנאור מאמין ששיחק אותה וניצל יום חופש בצורה המיטבית, הציוני רואה הגדלת נפח הפרוטקשן, מצפון רקוב וזלזול בחוק.
אנחנו שנינו מאותה פזורה 660669
חשבתי שזה החלק בדיון שעליו אנחנו מסכימים.

אגב, מה אתה עושה במקרה שכזה? ואם כבר אתה עונה, מה אתה עושה אם שודד מכוון אליך אקדח ודורש את הכסף?
אנחנו שנינו מאותה פזורה 660672
במקרה כזה אם אני לבד אני עושה אחורה פנה.
אם אני מתכנן את המסלול, זה לא יקרה ‏1.
אם הגעתי עם מישהו שביסס את המסלול על אלמנט הפרוטקשן ללא ידיעתי אהיה נחמד לילד אנופף לשלום לאימו ואלטף גדי כדי להרגע.
הגדי לא עוזר כי אני מרגיש צורך ציוני להסביר לרעי שצועד לצידי עד כמה המעשה פסול ומה באמת התרחש לפני שירדנו לואדי.

במקרה של השודד זה קל.
אם הוא מצמיד אקדח לראשי ונמצא מולי, הלך עליו.
אם הוא שומר מרחק אשתדל לצמצם אותו כשהארנק בידי ואם תהייה הזדמנות אנטרל אותו‏2. אם הוא עצבני וענקי סביר שאוותר מראש.

מסכימים זה הכי אחי.

1. אפשר להגיד שמדובר בגזענות אבל בדואים קיבלו בעשרות הזדמנויות ממני די הרבה כסף עבור שירותים לגיטימיים.
2. לא נקלעתי לעימות אלים יותר משלושים שנה. אני לא גיבור אבל גם לא מפחד להתעמת עם פרחחים כבדים וכלים (יעדים מודיעיניים) במקרה הצורך.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים