בתשובה למאיה, 15/12/15 10:25
מצעד האיוולת של הנבלות הצדקניות 669721
הסקאלה שלך לטמפרטורות שהופכות אזור וחיים של אנשים לגהינום מטפסת ממש מהר.

מעבר לזה הסיטואציה אכן א-סימטרית, אבל זה מצב די נפוץ. גם בין תושבי חולון לתושבי כפר שמריהו יש א-סימטריה. א-סימטריה כשלעצמה היא לא תירוץ להתנהגות כזו או אחרת.
מצעד האיוולת של הנבלות הצדקניות 669723
את המשפט הראשון לא הבנתי ואשמח אם תסביר (שים לב שהשתמשתי בניסוחים וטיעונים מתגובתו של הטמילי כדי להראות את הצד השני של המטבע והם אינם בהכרח משקפים את מדד הטמפ' שלי).

בהשוואה שהבאת הסקאלה שלך (הא!) מזייפת בכמה וכמה וכמה וכמה סדרי גודל. א-סימטריה אינה תירוץ אבל לפעמים היא הסבר.
מצעד האיוולת של הנבלות הצדקניות 669725
התכוונת כנראה ל"גיהנום" (הקליטה האיטית הזו, שמישהו יקרא לאנשי "הוט"). כאשר אתה נאלץ לקום ב-‏4 לפנות בוקר, לחכות שעות בכל יום במחסומים כדי להביא מעט פרנסה, כאשר אינך יכול לחלום אפילו על השכלה גבוהה לעצמך ולילדיך כאשר אתה יודע שהנך מבריק או לחלום על שגשוג כלשהו, כאשר שכניך, חבריך ומשפחתך נהרגים כמעט מדי יום, (כך על קצה המזלג) ובכן, די קרוב לגיהנום עלי אדמות.
ברור שיש סיבות למצב הזה אבל אלו לא חיים.
מצעד האיוולת של הנבלות הצדקניות 669727
את מגזימה בכך שאת מיחסת את הקשיים האלה של חלק (די קטן) מהפלשתינאים ל"מליוני אנשים" וגם בשאלה אם אנחנו באמת אלה ש"הפכנו" את חיהן למה שהם (ציטוט: "כאשר אתה מדכא והופך את חיי היומיום של מיליוני אנשים לגיהינום") - העובדה שאין להם דרך להתפרנס בשטחים היא לא רק אשמתנו שלנו, וגם בעניין המחסומים הטיעון שלך פגום: אם בודקים את השתלשלות העניינים מבחינת סיבה ותוצאה. "שכניך, חבריך ומשפחתך נהרגים כמעט מדי יום" הוא תאור מוגזם מאד של המצב לאשורו.

כל זה לא אומר שום דבר לגבי הצורך לסיים את הכיבוש, כמובן. העובדה שעדיף להיות פלשתינאי בשכם ולא סורי בחאלב לא נותנת למדינת ישראל שום צל"ש מוסרי.
מצעד האיוולת של הנבלות הצדקניות 669737
אני? מגזימה? לא יעלה על הדעת. (ביטוי שכמעט תמיד פירושו ועוד איך יעלה על הדעת).
יכולתי להתמקד בשאלות הגדולות יותר של חוסר יכולת לממש שאיפות לאומיות אבל אני מסכימה עם הטיעון שהאחריות לחיי היומיום העלובים אינה רק שלנו.
התאור אינו מוגזם מאד. כמה פעמים מדווח בחדשות בחצי משפט לקוני: "3-5-7 פלסטינים נהרגו בהפגנה x?" כמו גם: "בהתקלות עם כוחות צה"ל נהרג פלסטיני?" הרבה מאד פעמים אבל הדיווח חולף ליד אוזננו כי התרגלנו, כי הסיקור נמשך כמשך מצמוץ העין וכי מדובר בלא-חדשות, מ.ש.ל. סביר שהפלסטינים חווים זאת אחרת.
מצעד האיוולת של הנבלות הצדקניות 669744
הם במאבק לאומי? היו צריכים להיות להם מאה הרוגים ב"הפגנה",כי זאת לא הפגנה זה קרב.כל עוד יש להם "3-5-7" הם ימשיכו לההרג כי הם מטורפים והשמאל העולמי והישראלי מעודד אותם.

"בהתקלות עם כוחות צה"ל נהרג פלסטיני?"-את זה תשמעי רק בתקשרות האנטישמית בארץ,מצד האמת זה "בהתקלות עם כוחותינו נהרג מחבל".ברוב המקרים,אדם נורמלי לא "נתקל בכוחותינו".
וזה שאת רואה את זה כדבר שלילי שכוחותינו (!) מחסלים מחבל,זה ממשיך בדיוק את הקו ש"היא רצחה יהודי,נכון,אבל...".

טגליין.
מצעד האיוולת של הנבלות הצדקניות 669753
הבעיה היא שכשאני מנסה לשוחח איתך בפתיל הזה אני מוצא את עצמי בחברת אישקשתות למיניהן, כך שאני משאיר את הבמה לאנשים עם קיבה חזקה יותר.
מצעד האיוולת של הנבלות הצדקניות 669758
כמה חבל. גם משום שיש לי תוספת לעניין המחסומים (בין כפרים פלסטינים לשם התעמרות בלבד).

לרוב אני מצדדת בגישה שלך ושל תשע על פני גישתו של אריק אבל לפעמים הם מדברים בלשון בני אדם ולא בלשון המון מוסת וקשה שלא להתפתות. (לפעמים אפילו הנימוס מכריע אותי. צריך לעבוד על זה).

אתה תמיד מוזמן לארוחה.
מצעד האיוולת של הנבלות הצדקניות 669797
(שכחתי לציין בהזמנה שיתכן וגם במקרה זה תזדקק לקיבה חזקה).
מצעד האיוולת של הנבלות הצדקניות 669755
לא נהרג אלא ''מצא את מותו'' כי כידוע הפלסטינים אינם אנשים חפצי חיים אלא סטטיסטים בדרמת הכיבוש ''המחפשים את מותם''.
מצעד האיוולת של הנבלות הצדקניות 669807
אנחנו נכנסים למחוז המילים היוצרות מציאות אם כי בגרסה מעודנת. בפועל, שמעתי את שני הסוגים.
מצעד האיוולת של הנבלות הצדקניות 669730
השוטה הסביר זאת טוב ממני.
מצעד האיוולת של הנבלות הצדקניות 669735
... לקום ב-‏4 לפנות בוקר, לחכות שעות בכל יום במחסומים כדי להביא מעט פרנסה, כאשר אינך יכול לחלום אפילו על השכלה גבוהה לעצמך ...
___

ההורים לא בטוח אבל הסבים שלי עבדו קשה יותר ואכלו פחות דבש מהפלסתינים ובכל זאת לא התפוצצו בקרונות הרכבת ולא דקרו אף אדם. אף ערבי לא חי במציאות שבה כל יום נהרגים סביבו משפחה וחברים בניגוד ליהודים ששחררו מהם את השטח שעליו מתנוסס ביתך.

לגבי מעט פרנסה תרשי לי לעדכן אותך:
רצף, טייח, בנאי מקצועי מיהודה ושומרון מקבל יומית של 800-600 ש"ח כשהוא עובד בישראל.
לפני עשור בעלי מקצוע עזתים קיבלו 400-300 ש"ח.

את הסיבה שהביאה לגדר והמחסומים שכחת וגם לגבי טיבם. רובם מעדיפים חוקי שריעה ורובם אוסר על נשים חיים מודרניים ורואה בה רכוש, רובם אוסר הומוסקסואליות ורובם תומך בדאעש, חמאס ושאר ירקות ג'יהאד.
מצעד האיוולת של הנבלות הצדקניות 669742
1. ביורקשייר קמנו שעה לפני שהלכנו לישון ואכלנו רעל קר.
2. שיגידו תודה
3. המנדט הבריטי נמשך פחות מ 28 שנים. אם הם היו מתעקשים ונשארים לשנה ה 35 אחרי הסלמה בתגובות ותגובות הנגד אולי גם הם היו מקבלים פיגועי התאבדות של יאוש, ואז הדודים שלי במקום ללחום (לפי הסדר) בבבריגדה היהודית, בל"חי, בפלמ"ח (אלו שניים שישבו בכלא הבריטי) ובגולני, ולצאת מזה בחיים, היו כולם שהידים של ארגוני הטרור היהודיים.
מצעד האיוולת של הנבלות הצדקניות 669752
3. יש לי הרגשה שחלק ניכר מהזעם וההתנגדות היהודית היו בגלל ההתנגשויות והפרעות האלימות מול הערבים, ולא הכיבוש הבריטי כשלעצמו. אילו כל הבעייה היתה השלטון הבריטי בארץ שאין בה ערבים, היינו שותים תה בחלב הרבה יותר מ-‏35 שנה.
מצעד האיוולת של הנבלות הצדקניות 669768
אני בהחלט מבין למה אתה מתכוון תחת ההיסטוריה שהיתה, אבל אני מתאר היסטוריה חלופית בה הבריטים התחילו אחרי עשר שנים של מנדט להקים עיירות בריטיות ולהביא עולים בריטיים, ואז נקטו ''יד קשה'' כנגד ההפגנות נגד הספר הלבן, נניח, והעניינים הסלימו משם.
מצעד האיוולת של הנבלות הצדקניות 669813
לי לא היתה שום בעיה עם 15% בריטים בקרבנו, ולך?
מצעד האיוולת של הנבלות הצדקניות 669827
אנחנו לא מדברים על בליימי שותי תה וסקונס אלא על וולשים שיכורים שמתפרעים אצלי בכפר והופכים דוכנים. כן, היתה לי בעיה. בעיקר אם אסור לי לנסוע בכבישים שבנו להם, ואם יורים בי כשאני עושה הפגנות נגד הספר הלבן.
מצעד האיוולת של הנבלות הצדקניות 669830
טוב, אני רואה שאתה לוקח את האנלוגיה די רחוק. לא נראה לי שנצא מזה, הרי התשובה שלי יכולה להיות ''אבל אם כבר, המצב דומה לזה שהבריטים השתלטו על מחוז הגליל, אבל יושבי ירושלים, תל אביב וחיפה חיים בעצמאות מלאה בעריהם שלהם, ותושבי הגליל יכולים לעבור לירושלים בכל עת שיחפצו ולחיות חיים יהודיים וישראליים טובים ונעימים באין מפריע''.

בקיצור, אפילו בשנים תחת השלטון הבריטי, היהודים תושבי הארץ הפנו מאמצים גדולים ליצירת מוסדות ממשל, תרבות, אוניברסיטאות, ערים, כלכלה ושאר ירקות, והפנו אמנם חלק מהמאמץ להתנגדות לשלטון הזר. הם לא נשארו במחנות פליטים וייללו כמה הם מסכנים וכמה קשה להם וכמה הבעייה היחידה שמונעת מהם לחיות בכבוד זה הכיבוש הבריטי. גם לאנלוגיות יש בסוף נקודת כשל.
מצעד האיוולת של הנבלות הצדקניות 669914
נרטיב המסכנות והפליטות אכן השתלט באופן בו המנהיגים הפלסטינים לא חשים צורך להקצות משאבים ומאמץ לרווחת התושבים. קצת דומה להשתלטות נרטיב הביטחון (ורווחת הטייקונים) על תודעתם של מנהיגנו שאינם חשים צורך ליצור שינוי ממשי ברווחת האזרח פרט לפרמטרים בולטים (כנושא התחבורה).
מצעד הסימטריה נוקע עקבים 669811
1. סוף מעשה במחשבה בחילה.
2. אני מודה על קיומה של מדינת ישראל, ואתה?.
3. ניסית להראות סימטריה בין הקולוניאליזם הבריטי לזכותנו על הארץ כדי להצדיק טרור ערבי.
כמה יפה השקיעה.
תוסיף לתיוג: במצב שתיארת סביר שהנמר היה הופך ללוחם חופש.
זה נכון, אבל לוחם חופש הוא לא חיית אדם.
לא הייתי מפוצץ את עצמי או קורא לאחרים להרוג אזרחים בריטים.
אני יהודי ובתרבות שלי אין הצדקה ותמיכה במעשי רצח שכאלה. נהפוכו, קיימת רתיעה מובנית מקטל חיי אחרים ואיסורים מפורשים.
אין ולא היה מעולם ג'יהאדיזם יהודי ששולל את זכותו של גזע אחר מלחיות או לקיים מדינה עצמאית ובקצרה- לא ולא.
מאבק לחופש מבורך ואם מטרתו היא באמת חופש לא חייבים לשנוא.

אבל השאלה הרלוונטית שמסתתרת בהצבת הסימטריה היא האם הערבים חושבים שאנחנו קולוניאליסטים כדי להצדיק את פיגועי הטרור.
התשובה הראשונה (שהביאו לכאן) מופיעה מספר פעמים בקוראן.
התשובה השניה מפרידה בין מה שהערבים יודעים לבין מה שהם מצהירים כחלק מקרב הטרור והתעמולה- ממש לא. הערבים יודעים שהיהודים שייכים לכאן.
התשובה שלישית אמורה לעסוק ביכולת הערבים לגשר בין האמת דרך אימון עצמי עד לאמונה שקרית שתצדיק פאשיזם רצחני ואנטישמיות אבל היריעה קצרה מלהכיל.

המבוגרים מבינהם יודעים שהבריטים הרגו בהם כמו בזבובים ורצחו מאות במשפטי שדה והוצאות להורג אבל בתרבות שבה השקר זוכה לקדימות כל עוד הוא משרת את תאוות ההרג וההרס זה לא רלוונטי.
מצעד הסימטריה נוקע עקבים 669833
אני לא מבין את הנטיה להסיט את הדיון לאזורי הנוחות.
כל פעם שאני אגיד משהו שלא מוצא חן בעיניך תתחיל לשיר את ההמנון וכל השומע יצטרך לעצור ולעמוד דום כדי שלא יחשב סמולני בוגד.

השאלות שאתה שואל והתשובות שאתה עונה לעצמך אינן רלבנטיות לנושא.
השאלה היא לא מה ההבדל בין הדודים שלי לוחמי החופש ושוללי הג'יהאד לבין הערבים הרצחניים השקרנים ותאבי ההרג וההרס.
אתה נהנה לשאול את השאלה הזו כי יש לך עבורה תשובה מוכנה.
אני מציע שתתמקד בשאלות שאין לך תשובה מוכנה עליהן.

אם אני אומר שנהגים שיכורים הם קטלניים פי עשרה מנהגים פכחים האם אני מצדיק את השיכור שדרס מישהו? שיימק בכלא אמן!
אז אתה אומר שימותו כל השיכורים הזונות האלה שאין להם טיפת אחריות לפחות לקחת מונית.
רגע, אז זה הפתרון שלך? להרוג את כל השיכורים כדי שלא יוכלו להזיק לילדים שלנו?
כשמאיה אומרת- רגע, בוא נבדוק למה הם שיכורים אז היא מצדיקה את הרוצחים האלה ולמצער אנטישמית, שלא לומר נאצית.
כשאתה אומר- אם אני הייתי שיכור הייתי לוקח מונית ובחיים לא הייתי מסכן הולכי רגל, מה זה רלבנטי לשאלות שאנחנו שואלים על אלה שלא לקחו מונית?
מצעד הסימטריה נוקע עקבים 669835
"אני לא מבין את הנטיה להסיט את הדיון לאזורי הנוחות...." אתה באמת לא מבין? יש צורך בהסבר?
מצעד הסימטריה נוקע עקבים 669836
כן, כי זה אתר שבאים אליו כדי לשמוע ולהשמיע, ולא כדי לטקבק.
יש מספיק אתרים שבהם אתה מטיל את החבילה שלך והולך. כאן יש דיון, והנמר נשמע כמו מי שמחפש את הדיון ולא להיות צודק מראש ובדיעבד.
מצעד הסימטריה נוקע עקבים 669838
איזה תגובה מאלה שכתב הנמר גרמה לך לחשוב שקיים סיכוי שהוא באמת מעוניין להבין?

(אגב, אנחנו נמצאים כרגע בדיון בו הנמר טוען שהבנה היא הזדהות ושמי שלא מסכים איתו הוא נאצי - מכאן שאם הנמר עקבי ובאמת מנסה להבין אז הוא מנסה להזדהות עם הנאצים, ואני בטוח שאתה לא רוצה לרמוז שהנמר לא עקבי או מזדהה עם נאצים...)
מצעד הסימטריה נוקע עקבים 669848
אני מאמין גדול בטבע האנושי. כנראה ראיתי יותר מדי סטאר טרק כשהייתי קטן
מצעד הסימטריה נוקע עקבים 669854
אם הדשא מסתיר נסה לקפוץ גבוה יותר ואולי תבחין בפסיעות ובכיוון שאליו אני צועד.
מצעד הסימטריה נוקע עקבים 669855
אתה זה שהציג סימטריה ואכן הצגת הסכסוך או אלמנטים ממנו ככזה מאוד לא נוחה לי.
לגבי השאר , אצלי הכל טרי ולא מכינים מראש כלום.
באורגינל.
מצעד הסימטריה נוקע עקבים 669860
אני לא מנסה להציג סימטריה, אלא למצוא נקודות שאפשר להיאחז בהן כדי לגבש עמדה. הסכסוך היהודי ערבי הפך להיות תחום שמעניין אותי רק בשנים האחרונות, לפני כן לא היתה לי עמדה ברורה וגם לא כל כך עניין אותי.
צא מאזור הנוחות כי להתבוסס בחמרים שאתה מכיר ובקיא בהם לא מקדם את הדיון לשום מקום.

אני מסרב לקבל את זה שהערבים הם רצחניים ותאבי הרס. מכל הערבים שהכרתי לא היה אחד רצחני ותאב הרס, הרוצח היחיד שהכרתי היה אמריקאי.
אני מוכן לקבל את זה שדתיים הם רצחניים ותאבי הרס. ההיסטוריה תומכת בזה, גם העתיקה וגם החדשה. גם ההגיון תומך בזה. מי שבסולם הערכים שלו חיי אדם לא נמצאים במדרגה העליונה יהיה לו קל יותר להרוג ולהיהרג, לעומת החילוני שחיי האדם, לפחות חייו שלו ושל ילדיו, הם בטופ של סולם הערכים שלו.
מצעד הסימטריה נוקע עקבים 669866
במלים פשוטות, אתה מסרב לקבל את המציאות.
מצעד הסימטריה נוקע עקבים 669874
לא, אני לא. ראה הפתיל מתגובה 656812 ואם אתה רוצה קיצור דרך- הסיכום שלי נמצא בתגובה 657437
מצעד הסימטריה נוקע עקבים 669867
נקודת האחיזה הסימטרית לא רלוונטית וכדאי להשאיר אותה מחוץ לתחום הנוחות שלי.

אני מסרב לקבל את זה שהערבים הם רצחניים ותאבי הרס.
_________

אתה לא צריך לקבל כי בטח שלא התכוונתי ולזכרוני גם לא אמרתי שכל הערבים רצחניים ותאבי הרס.
אני זה שמאמין בדו-קיום ומדינה אחת לכולם, שכחת?

כשאני מתייחס לערבים כציבור אני תמיד מתכוון לתרבות הערבית. ברור לי שהיא תומכת באלימות וטרור, אנטישמיות, רמיסת זכויות אדם, זלזול בנשים, רדיפת בעלי טעם מיני שונה, החלת חוקי שריעה (89%) ‏1, רדיפת בני דתות אחרות, כפיה דתית והחרב עודנה נטויה.

למרות שמעלתה הרוחנית של תרבותם ברור לי כשמש זה לא הופך אותי לגזען כי אם נחזור לדיון שעסק בתופעת "הבנת הרוצחים" (ושוב- מדינה אחת לכולם) אני זה שרואה בחינוך ובתרבות הערבית-פלסטינית את שורש ומהות הבעיה- ומכאן הפתרון המתבקש.
לא במהות בגזע הערבי טמונה הבעיה אלא בהשפעת הרעל המרוכז שבתרבותם.
רעל שלא נמצא בריכוז כזה באף קבוצה אחרת שאני מודע אליה.

זה הבסיס שממנו התייחסתי ואתייחס לערבים. תרבות מפגרת שמכילה פרטים שכמו בכל תרבות מושפעים ממנה בצורה כזאת או אחרת.
זה נקרא אזור נוח?
קל יותר לשנוא את כולם כי התרבות מייצרת חולי מנטלי ונטל ממשי חמור על כולנו אבל אני לא שונא ערבים ומעולם לא שנאתי ערבים.
לגבי הקביעה שחביבה על באי האייל וקהילת יוטיוב הנאורה- הפלסטינים למיטב ידיעתי נחשבים לציבור הדתי ביותר או מבין המובילים (אחוז שמיישם את הפרקטיקה לצד השפעה חברתית- מדינית ‏1) ולמרות החגיגה המשותפת ו"הוכחה המדעית" ‏1 זאת לאו דווקא הבעיה בעיני.

לטעמי הדת היא לא הסיבה למרות שאני לא מתלהב מהאסלאם. אם בתרבות הערבית היה חוסן מוסרי וטיפל'ה יותר שאר רוח אני משער שהחדיתים והפרשנות לקוראן היו נשמעים ומרגישים אחרת. מאחד שמכיר את הקוראן אני משער שמוחמד בעצמו היה גודם את ידו של זה שהתנפל בסכינים על עוברי אורח יהודים(כדי שיכתבו שהיה גבר).
מצעד הסימטריה נוקע עקבים 669869
האיסלאם רצחני ואלים בגלל שהוא משקף את התרבות הערבית בה נוצר, ולא להיפך.
מצעד הסימטריה נוקע עקבים 669903
בתור אחד ששיחק ברידג' צמוד לשולחן נביאים שבמשך שעות רטנו על צאן מרעיתם אני משוכנע שמוחמד העדיף תחילה "לא ערבים" ‏1 ואחר כך הבהיר מדוע לא הסתפק "רק" ב-‏3 תפילות ביום של ה"לא ערבים".

1 הומאז' להוא שלא ידע לאיית נכון: https://www.youtube.com/watch?v=pVSfJRLSYtU
מצעד הסימטריה נוקע עקבים 669870
1 תווחיד: http://www.pewforum.org/files/2013/04/worlds-muslims...
-לא אצבע האלוהים אלא דיר בלק! יש רק אחד ואתה לא תקבע מיהו.
מצעד הסימטריה נוקע עקבים 669873
קישרת לדוח בן 226 עמודים, תוכל לציין את מספרי העמודים שאתה מפנה אליהם בכל אחת מההפניות?
מצעד הסימטריה נוקע עקבים 669901
התבונן בגרפים מצד ימין (הראשון בעמ' 15) שרובם מכיל נתונים מהרשות הפלסטינית.
לא צריך לקרוא ולא לשנן. אפשר רק להתרשם מהחתן, האחים והמשפחה המורחבת.
מצעד האיוולת של הנבלות הצדקניות 669726
מובן שאסימטריה "היא לא תירוץ להתנהגות כזו או אחרת" אבל מאיה חוזרת ומספרת שהיא לא מנסה למצוא הצדקות ותירוצים אלא להבין. כן, האסימטריה בין כפר שמריהו לרמת עמידר (הסר את ידיך מחולון!) לא אומרת שיוסי הררי צריך לקבל את פרס ישראל לצמצום הפער החברתי, אבל היא כן מסבירה, לפחות באופן חלקי, את מיעוטן של כנופיות פשע שמוצאן בסביון יחסית לפרדס כץ. מי שיקרא להקמת עוד מתנ"סים בשכונות מצוקה לא מצדיק את הפושעים שגדלים שם, בדיוק כפי שמי שקורא להציב גדר הפרדה בכביש מסוכן לא מצדיק את המאניאקים שנוהגים שם כמו ההוא שכמעט הרג אותי אתמול.

אבל מאחר וזה ללא ספק ברור לך, השאלה האמיתית שעולה כאן היא אם מישהו גנב לך את הניק (wink).
מצעד האיוולת של הנבלות הצדקניות 669729
לפחות מישהו גנב לי את הwink.
מסכים עם שאר תוכן התגובה. והטיעון בענין האסימטריה היה חלש, וקצת מיותר בתגובתי הקודמת.
אני שמח שאת עיקר טענתי בקשר לגהינום הסברת היטב.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים