בתשובה להפונז, 02/04/16 9:17
הבנת הנקרא 675957
את ה''מצב'' מדמה הבקבוק, כל חיה (מסוממת או לא) שתהיה כלואה בתוך בקבוק (בהנתן בקבוק גדול מספיק) תהיה באותו ''מצב'' שאותו הוא מנסה לתאר, ובכל זאת, הוא בחר בחיה מסויימת (ומסוממת). זה לא נכון לדימוי של החפרפרת, יש הבדל בין דימוי לחפרפרת שכלואה במנהרה לבין דימוי של יונה שכלואה במנהרה, חפרפרת הרי חיה במנהרות ואפשר להבין שהיא הגיעה לשם מיוזמתה. התוספת של ''עיוורת'' הוא טבעי בגלל שחפרפרות (כמעט) עיוורות. במילים אחרות, ''חפרפרת עיוורת'' הוא חלק מהדימוי של המצב. זה לא נכון לגבי ההוספה של מסוממים לג'וקים. הוא יכל באותה מידה להגיד שהם יהיו כלואים כמו ציפור שמחה בבקבוק, כמו צבי גאה בבקבוק, כמו אריה אמיץ בבקבוק, כמו צפרדע עקומה בבקבוק או כמו נחש ערמומי בבקבוק. בחירת החיה ומצב הסימום שלה לא מקדם את הבנת הדימוי, ולכן הוא לא הדימוי של המצב אלא הדימוי של הנמשל.

הבחירה דווקא בג'וקים, ודווקא בג'וקים מסוממים, צריכה לגרום לכל אדם סביר לתחושת אי נוחות מסויימת. אין לי ספק קל שלא היית שוקל לרגע לחפש תירוצים לאמירה דומה במדינה אחרת לגבי היהודים, הצוענים או השחורים.
הבנת הנקרא 675969
אין לך ספק ואתה טועה לחלוטין. כל שאר הדימויים שהבאת לא רלוונטיים וחסרי הגיון או הקשר. צבי, אריה או צפרדע לא נכנסים לבקבוק.
בקיצור, אתה מחפש בנרות צידוקים לנקודת המבט שלך, ומסרב לשמוע טיעונים ונקודות מבט אחרות.
הבנת הנקרא 675970
אני די בטוח שכתבתי "בהנתן בקבוק גדול מספיק" כאן למעלה.

אני לא "מחפש בנרות" שום דבר. אני חושב שהקשבתי לכל הטיעונים שהבאת, והתייחסתי אליהם באופן ענייני, אני בכלל לא בטוח שזה הדדי (עיין ערך המשפט שפותח את התגובה הזאת, ובכלל, הרי פתחת את הדיון באי הקשבה מובהקת שלא ממש השתנתה לאורכו).

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים