בתשובה לנועה ו, 01/10/16 8:36
684436
כן, ההמראה והיציאה מחוץ להשפעת הכבידה של כדור הארץ (שמתפשטת הרבה מעבר לאטמוספירה) דורשת המון אנרגיה - ז"א הרבה דלק.
כדי לסבר את האוזן ובלי להיכנס לחישובי אנרגיה קינטית ואנרגיה פוטנציאלית:
נניח והיתה לך כרגע חללית במסלול שכדור הארץ נמצא בו, אבל בחלל החופשי - בלי ההשפעה של כדור הארץ עליה. בגדול, מספיק שהיית מפנה את חרטום החללית בכיוון של מאדים (טוב, בכיוון של המקום שמאדים יהיה בו בעוד כמה חודשים), ומפעיל את המנוע כדי לתת לחללית מהירות מסויימת, ואז מפסיק אותו, והחללית תמשיך לנוע במהירות הזאת עד מאדים.
הסיבה שהיא לא תאט, היא כי שני הגורמים שנמצאים בקרבת כדור הארץ - כח המשיכה שלו והחיכוך שגורמת האטמוספירה - ומאיטים כלי טייס שממריאים מכדור הארץ, לא קיימים בחלל החיצון.
כדי להתגבר על שני הגורמים האלה, אפילו על הראשון בלבד - צריך המון אנרגיה.

עכשיו, כדי לחשב באמת כמה אנרגיה צריך לכל שלב, שלב השחרור מכדור הארץ (אנרגיה פוטנציאלית) מול שלב הטיסה בחלל אל מאדים, צריך לדעת באיזה מהירות רוצים לטוס למאדים (אנרגיה קינטית) וזה
א. יסבך את ההסבר ו-ב. לא משהו שבא לי לעשות על מסך סלולרי.
אז בינתיים נסתפק בזה.
684438
תודה לשלושתיכם.
684440
*מפעילה את המנוע ואז *מפסיקה אותו.
אנרגיית השמש 684451
אז זה לא בדיוק בחינם, והסיבה היא אנרגיית (הכבידה של) השמש. נראה לי שרנדל המחיש טוב יותר כאן (מקור: Gravity Wells). מאדים נמצא גבוה יותר מאיתנו, כאשר במקרה הזה הגובה הוא המרחק מהשמש (או ליתר דיוק: ההבדל בהשפעה הכבידתית של השמש).
אנרגיית השמש 684462
כן, זה עוד אחד מהגורמים שהזנחתי לצורך בהירות ההסבר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים