בתשובה למכה עם היין, 23/05/17 11:03
יהודים וערבים זה לזה 692841
"היכן כתבתי שאין להשית סנקציות חברתיות על דיעות לא לגיטימיות כלשהן?"
נראה לי שפספסת את הפואנטה. כתבת שחרם הוא התשובה לחלק מהדעות הלא לגיטימיות (כשהן אנטיציונות תחת תנאים מסויימים שאני עדיין מנסה להבין) והוא לא התשובה לחלק מהדעות הלא לגיטימיות (אנטיציונות בתנאים אחרים, תמיכה במדינת הלכה) ושהוא גם תשובה לדעות לגיטימיות (מכירת בשר). מכן, אין תלות בין ה"לגיטימיות" של דעות לבין האקט של החרם.

"ההסבר נראה לי ברור ופשוט..." כן, גם לי הוא נראה ברור לגמרי, והמשמעות היחידה של מה שכתבת הוא ש"אנטיציוני" יכולה להיות דעה "לגיטימית", תלוי באופן הביצוע. אם זה לא מה שהתכוונת לכתוב, אתה תמיד יכול לנסח את מה שרצית לומר מחדש.

"לא הבנתי. ...דיעה לא לגיטימית היא דיעה..." נראה לי שאתה מתחמק, אבל אני אסביר שוב. יש דיעה של מה שראוי שיקרה (למשל: "ראוי שמדינת ישראל תהפוך להיות מדינת הלכה"), לכל דיעה אפשרית יש הרבה טקטיקות של איך להגיע לאותה מטרה (להצביע לבית היהודי? לשרוף חנויות שפתוחות בשבת? להחרים מסעדות לא כשרות? להחזיר כמה שיותר חילוניים בתשובה? להתפלל ליושב במרומים שישכנע את כל היהודים לקבל את תרי"ג מצוות?...). למימוש הדעה יש השלכות על עולם המציאות, אבל החזקת הדעה עצמה היא לא מעשה. הטקטיקה שבחרת על מנת לממש את הדעה היא מעשה, אבל אתה שופט את הלגיטימיות של הדעה לפי ההשלכות על המציאות של מי הטקטיקה של מי שבחר בדעה ולא (כמו שטענת עד עכשיו) לפי ההשלכות על המציאות של מימוש הדעה. אם זה המצב, הרי שאפשר לומר שיש טקטיקות לא לגיטימיות (וטקטיקות הם מעשים) אבל לא דעות לא לגיטימיות. אבל, פעם אחרי פעם חזרת ואמרת שזה לא מה שאתה טוען, ושאתה באמת מדבר על דעות לא לגיטימיות, מכאן ההשלכות על המציאות של הטקטיקה לא משנות לגבי ה"לגיטימיות" של הדעות, ודעה "לא לגיטימית" יכולה להתממש על ידי טקטיקה לגיטימית, והיא עדיין תשאר, לפי ההגדרה שלך לאורך הדיון עד עכשיו "לא לגיטימית".

"..., אני לא רואה איך ניסוח מחדש של תגובה אחת ישנה את העקשנות שלך לא לקבל את זה" אם תנסה להבין ממה נובעת ה"עקשנות" הזאת נראה לי שזה יעזור לך להבין איך ניסוח מחדש של תגובה שנוסחה לא טוב (אם זה באמת המצב) יעזור. אחרי הכל, יש כאן שתי אפשרויות, או שמדובר בתגובה שנוסחה היטב ואומרת במדוייק את מה שרצית להגיד, ואם כך, אין צורך ב"הסברים" ובוודאי שלא בניסוח מחדש, או שמדובר בניסוח לא מוצלח למה שרצית להגיד, ואם כן אין צורך ב"הסברים" וכל מה שאתה צריך זה לנסח את מה שרצית להגיד באופן ברור יותר. הבעיה שלי היא שאתה מנסה לעשות גם את זה וגם את זה, ולכן לא ברור לי מה באמת רצית להגיד באותה תגובה.

"פדופיל פחות חשוב... כל אזרחיה לתומך מדינת הלכה. לא הבנתי - ביקשתי שתתן הגדרות ותענה לשאלה בהתאם להגדרה, אתה בכוונה בוחר שלא לענות לשאלה?

"... אני פשוט לא רואה טעם לפתוח דיון נוסף על העקרון אותו אני מציג..." בהתחשב באיך שהדיון מתקדם עד עכשיו, אני בכלל לא בטוח שזה דיון נוסף (אם כי, כמובן, יכול להיות שאני טועה).

"ראה תגובה ראשונה." אפשר קצת יותר פירוט, מה לא נכון במשפט שציטטת, ולאיזה "תגובה ראשונה" אתה מתייחס?

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים