בתשובה לתשע נשמות, 15/09/20 12:27
מענטש טראַכט און גאָט לאַכט 725388
זה אכן יכול להיות עניין של פרשנות, אבל אם תסתכל ב- worldmeter תראה שאכן הגל השני שהחל ביוני הגיע לשיאו בערך ב-‏1 לאוגוסט ואז החל מעין שיווי משקל בין מספר המאובחנים החדשים לבין המחלימים/מתים ומספר הנשאים הפעילים החל לרדת. באמצע אוגוסט כאשר תלמידי הישיבות שבו ללימודיהם, חלה לפתע קפיצה חדשה במספר המאובחנים, שאני מתאר כתחילתו של גל שלישי. יתכן שזו סתם מניפולציה של מספר האבחונים. למשל כאשר הישיבות נפתחו החלו למדוד את התלמידים שלהן באופן שיטתי ואז התגלו מסות גדולות של מאובחנים.
מענטש טראַכט און גאָט לאַכט 725393
הבעיה בנתונים של האתר הזה היא שהוא מסתמך על מנין המאומתים. המקרים הפעילים הם סך המאומתים פחות סך המחלימים - שני האלמנטים האלה משתנים לא רק כפונקציה של התחלואה אלא גם של המדיניות בבדיקות ובהכרזה על החלמה. העליה היציבה והרציפה במספר המאושפזים והקשים מעידה שלא היו שיא וירידה בעולם האמיתי אלא היתה עליה מתמדת בתחלואה - זה רק לא השתקף נכון במספרים של worldmeter.
מענטש טראַכט און גאָט לאַכט 725401
הפוך. הקפיצה במספר הנשאים הפעילים, היתה מלווה גם בהתחזקות של קצב העלייה של התמותה והתחלואה הקשה.
מענטש טראַכט און גאָט לאַכט 725404
אבל כשהיתה ירידה במספר הפעילים היא לא לוותה בשום ירידה של המאושפזים והקשים, לא בזמן הירידה וגם לא בעיכוב של שבועיים. מכאן שהירידה במספר הפעילים לא שיקפה ירידה אמיתית בתחלואה - רק בדרך בה היא נמדדת.
מענטש טראַכט און גאָט לאַכט 725426
נכון. ולכן הבנו שהיא מבטאת מניפולציות מנהלתיות בהגדרת מחלימים ואח"כ מאזן בין התייצבות מספר הנשאים החדשים לבין הצמיחה במספר המחלימים והמתים.
היה ברור מלכתחילה שמדובר בשיווי משקל זמני. כאשר הגיע הזינוק הבא במספר הנשאים החדשים, הדבר התבטא בהשהייה של מספר שבועות בזינוק בתמותה ובתחלואה הקשה.
האם מותר/צריך לקרוא לזה גל שלישי, זה עניין של הגדרה. אין ספק שאנו יודעים מעט מדי על דרכי ההפצה של הוירוס וגם מה שידוע הוא ברמת אי ודאות גבוהה.
מצד שני, אני חושב שיש צורך לנסות בלא מורא ובלא משוא פנים להבין מה קורה איתנו ונסות לגזור את התנהגותנו באופן רציונלי.
הקישור בין הגל השלישי לבין פתיחת מוסדות החינוך החרדיים היא השערה המבוססת על תזמון שיכול להיות גם מקרי.
המציאות כוללת דיווח על ישיבה בכרמיאל שכל תלמידיה נגועים בקורונה, על מובהקות של הערים האדומות, ההכחשה, והדו-פרצופיות שבה נוהגת ההנהגה החרדית כדי להכשיל את המאמצים לבלימת ההפצה והידיעה הודאית שהרשויות המוסמכות לא יאשרו את הקשר הזה גם אם הוא נכון גורמת לי לחשוב שצריך להתיחס לחרדים כאל מפיצי מחלה מדבקת.
העובדה שהם אינם בלעדיים, אינה סותרת קביעה זו. רק עובדות ומספרים סותרים לגבי תפוצת הוירוס בשבט החרדי יכולה לסתור אותה.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים