בתשובה לירדן ניר-בוכבינדר, 09/10/20 14:10
מענטש טראַכט און גאָט לאַכט 726651
האמירה ''אני הבאתי הורייך מאתיופיה'' אינה רלוונטית גם אם לסבתא היו גלגלים.
מענטש טראַכט און גאָט לאַכט 726678
נכון (והשכל גם התנצל עליה, אגב). מה שעוד התברר בינתיים, והיה צריך להיות ברור מלכתחילה שהוא רקע סביר לצעקות, הוא שהשוטרים הפעילו כוח (אפילו לא אלימות בוטה כמו מכות, אבל דחיקה של המפגינים); אם הפעלת הכוח היתה לא חוקית ולא הוגנת - ואני לא יודע אם כך היה, אבל זו לא מחשבה מופרכת - אני חושב שלבדוק בציציות האמירה שלו - הצד החלש בסיטואציה - זה מגוחך וגם מרושע. אם לחפור עוד יותר בסיטואציה שאנחנו יודעים עליה מעט מדי, אפילו אם השוטרים הפעילו סמכות באופן לא חוקי ולא הוגן, זה משנה אם באותו מצב היה נראה שספציפית השוטרים האתיופים רק ממלאים פקודות ומשתדלים לעשות זאת באופן הגון ככל האפשר - אז לא הוגן שהוא מדבר אליהם לא יפה - לבין המקרה שהם עושים זאת בהתלהבות ובעוינות למפגינים (לזה התכוונתי ב"אם השוטרים קיללו את המפגינים").

בדומה לכך: בפתיל קודם, שוטה הכפר הגלובלי אמר שהוא מבין שוטרים שמרביצים למפגינים חרדים אם המפגינים צועקים להם "נאצים". אני אמרתי שאני לא מקבל את זה, ומצפה מהשוטרים להכיל את העלבון. אבל אני חושב שגם השוטה לא היה מאשים מפגין חרדי שמתחיל לצעוק "נאצים" בזמן ששוטרים מכים אותו.
מענטש טראַכט און גאָט לאַכט 726686
בתגובתי שלה הגבת כתבתי שאיני חושב שמדובר באמירה גזענית, ואוסיף שהיא גם לא הדבר הכי נורא שקרה בהפגנות האלה. לכן איני שותף לרעש הגדול שעושה חלק מהימין בהקשר לנקודה הזאת. זה לא דומה לאמירות מפורסמות אחרות של אנשי שמאל כלפי אנשי ימין שגם זכו לפרסום, אבל במקרה שלהן בצדק. אני ניסיתי להדגיש את הנקודה שחשיפת עברו המפואר של השכל שמתבטא גם באמירה הזאת אינו משנה לעניין היותו מפגין.
אשר לאלימות מצד המשטרה, אני שותף לדעתך שאלימות מצדה לא מותרת בשום מקרה, ובוודאי לא כתגובה לנאצות כלפיה. אם הפעלת אלימות הכרחית כדי לעשות פעילות חשובה, רק אז היא מותרת.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים