בתשובה לאריק, 15/11/20 10:08
מענטש טראַכט און גאָט לאַכט 728261
הנושא של מערכת החינוך כמנגנון ראשי של הפצת הקורונה, מתסכל מאד, בהוכיחו עד כמה המערכת האנושית-חברתית היא נטולת יכולות להתמודד עם בעיות קרדינליות. לכאורה, זה לא מצריך פריצת דרך מדעית או אמצעים בשיעור אסטרונומי כדי לברר בצורה מסודרת ואמינה הכצעקתה. מלכתחילה, נראה לי שהגילאים הנמוכים הם נשאים חלשים ולכן יהיו מפיצים חלשים. בהמשך השתכנעתי שיש דברים בגו. מדוע שמישהו "יעליל" על מערכת החינוך סתם? ובתי הספר אצלנו מאוכלסים יתר על המידה במיוחד. קבלתי גם את האבחנה בין עד גיל 10 ומעליו. ובכל זאת החשד ממשיך לנקר.
א. במדינות רבות מערכת החינוך פועלת ולא מדובר דוקא במדינות לפח כמו ארה"ב של טראמפ.
ב. שר החינוך שלנו נשמע מאד,בטוח בכך שמערכת החינוך אינה מרכז הדבקה.
ג. באדיבות בני דודנו החרדים, קבלנו דוגמה של מערכת חינוך שהיכולת שלה לרסן מגפות אפסית והיא פתוחה במלואה כבר שבועות. בינתיים אין ריאקציית התפרצות. צריך כמובן להסתייג שהחבורה הזאת בהחלט מסוגלת לסכל את מערך הבדיקות, עשוייה כבר להיות בחיסון עדר כפי שאתה אוהב להניח ובעיקר שההתפרצוית האקספוננציאליות אינן סדירות ולכן יתכן שההתפרצות עוד תבוא. בכל אופן, בינתיים הם מפיצים את הקורונה כהרגלם ולא יותר מכך.
בהזדמנות זאת אפשר לבכות את חיסולו של מוסד אחות בית הספר. אפשר היה לפתוח בתי ספר שיש להם צוות רפואי צמוד והצוות הזה יכל להשגיח על אמצעי ונהלי הבידוד וגם לאסוף בדיקות ולנטר את תפוצת הנגיף בבית הספר.
אפשר למשל לאפשר דוקא לילדים הנחשלים יותר ללמוד בכיתות ולאפשר להם גם לצמצם פערים במקום להרחיב אותם.
מענטש טראַכט און גאָט לאַכט 728262
בנוגע לתפוצת קורונה אצל החרדים.

אין מערך בדיקות *מהימן* שם, כי מסיבות אינטרסנטית הם יכולים לסכל אותו (וגם עשו כך לפחות לפי שתי עדויות חזקות).

אבל ---
קראתי אתמול שנעשה משאל של מאזינים ברדיו "קול חי" שמקורב כנראה לעדה החרדית. המשאל היה (כנראה) לגבי השאלה האישית "האם חלית בקורונה", התשובה של 40 אחוז מהעונים היה: *כן* .

אם כל זה נכון (צריך להסתייג מהמקורות) יתכן שהמספר 40 אחוז כולל נשאים ללא סימפטומים שנימצאו חיוביים בבדיקות. בהזדמנויות שונות נאמר שבבדיקות בסמוך לסגר האחרון (לפניו) הממצאים היו בערך 25 אחוז חיוביים בבדיקות, לכן המספר 40 אחוז לא מופרך.

לגבי פתיחת מוסדות לימוד. אני מזמן חושב ששיטת הלימוד הפרונטלית, דהינו שיטת לימוד שמבוססת בעיקר רק מיפגש של מורה-מול תלמיד היא שיטה לא מוצלחת (מבחינה דידקטית, ללא קשר למגיפת הקורונה). השיטה המוצלחת להוראה היא בעיקר באמצעות ספר/תוכנה/מחשב מול תלמיד (כאשר המורה מתפקד בעיקר בתור מדריך ומשגיח).

שינוי בשיטת לימוד מפרונטלי ל"מסייע" היה יכול לצמצם מאוד את הצורך במיפגש נירחב בין תלמידים לבין עצמם, לפחות לגבי גילאים נמוכים. תלמידים יכולים להתרועע זה עם זה באמצעות מחשבים ומישחקים (רוב הזמן), עובדה שעושים כך ברשתות חברתיות.

למרות זאת — אני מפקפק ביכולת של מסגרת החינוך השמרנית לשנות עצמה. (לגבי החרדים אני לא מצפה מהם לכלום בכיוון זה, ביטול הוראה פרונטלית היא נגד האג'נדה שלהם.)

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים