בתשובה להפונז, 20/03/23 11:44
ואולי לא 757977
במחשבה נוספת, בודאי שיש קשר. הבעיה שזה לא קשר טריביאלי שמוביל באופן שאינו שנוי במחלוקת לתוצאות פוליטיות חד משמעיות. לא צריך שואה בשביל להתנגד לעריצות.
תחושת הבטן שלי היא שצריך לקחת את יום השואה לכיוון של ארוע אזכרה לשליש מן העם היהודי ולהרחיק אותו מארוע חינוכי שנועד לחנך את הציבור פוליטית.
אנצל הקשר זה להגיב על התבטאות שרת התעמולה הביש גד"א "המשפחות שלכם נשרפו שם". לא היה טעם להגיב על דברי המטורללת הזו, אלמלא זה שהיא לא המציאה פה שומדבר. היא בטאה כאן סנטימנט מזרחי, לפיו כיבוד יום השואה זה סוג של מחווה שעושים המזרחיים לאשכנזים (האחרון שהפריח את ההבל הזה היה הבמאי מאור זגורי).
אני כמובן מייצג רק את עצמי באומרי כי לענ"ד השרה וכל אדם אחר רשאים להתיחס לשואה כפי הבנתם, כולל לא להתיחס. אני לא יכול לשחרר אותם מחובתם כלפיי, מפני שחובה כזו מעולם לא היתה קיימת.
ואולי לא 758001
תשעת אחיו ואחיותיו של סבא שלי נרצחו בשואה.
על מצבתו כתוב "דין גרמי דעשיראה" (אלו עצמותיו של העשירי)
הוא היה דתי (גבאי בית הכנסת) ורביזיוניסט. החביא בביתו מבוקשים של אצ"ל. בביתו העריצו את בגין.
אם הוא היה רואה מה נהיה מהמדינה אני חושב שהוא היה אומר לי "לך תפגין גם ביום השואה".

_________________
ואני בוכה בקול רם בזמן שאני כותב את זה.
ואולי לא 758020
גרמת לי לרגע של חרטה על כל "פועלי" באייל בשנים האחרונות. מאז ירדתי לעומקן של העובדות בפרשת ילדי תימן הנעדרים, ראיתי לעצמי משימה להזהיר את הציבור (עד כמה שניתן לקרוא ל-‏5 קוראי האייל ציבור) מפני אותם אנשים דמתקראים פעילים חברתיים אשר מפיצים ארס אנטישמי בחברה שלנו. ואכן האנשים האלו ששם קורא להם בארה"ב, haters, הם רעים מאד מאד.
אבל, שים לב, אנשים אלו אינם משתייכים לימין או לשמאל (ע"פ ההגדרות המעודכנות דהאי עידנא). הם לעתים פה ולעתים שם, אבל הם תמיד בשנאה.
ואכן, לדעתי, הצלחתי להאיר בפנס יד על אם כל חטאת בחברה הישראלית: הכישלון המוחלט של המערכת הפוליטית שלנו לעמוד בפרץ. כאשר אותם שונאים היו מעטים ומבודדים, לא קם אף איש ציבור שהיתה בו הרוח, להעמיד את הנבלים הללו במקום ולתבוע את עלבונה של מדינת ישראל.
אותם פוליטיקאים (אהוד ברק, מיכאלי, הרצוג, לפיד, סער) עשו מעשה זמרי וכעת מבקשים שכר כפנחס. עונשם לא אחר לבוא בדמות חוסר אמון כמעט מלא של הציבור בהם.
לצערי, שנאת המגזר של ישראל הראשונה, במקרים רבים ניתכת על הציבור כולו של השבטים האחרים ולא תמיד מצליחה להתמקד בפוליטיקאים שחידלונם ופחדנותם אפשרו את עסק הביש הזה.
צריך לזכור שאנו חיים בחברת מהגרים שאצל רוב רובם המולדת החדשה לא הצליחה לעמוד בציפיות המופרזות והבלתי-ריאליות שהיו להם ממנה. במצב זה קשה מאד מבחינה פסיכולוגית לעמוד בפני הסתה רטורית המשכנעת אותך שרימו אותך, קיפחו אותך ועוולו לך.
אני מאמין שרוב רובו של הציבור אינו מרושע ואינו שונא. הם פשוט נפלו בפח הכזבים שטמנו להם המעטים המרושעים והמעוותים ואשר אלו שמונו להשגיח ולהקפיד עליה, כשלו ומעלו בתפקידם.
התגובה לכן אינה רמיסת החגים והמועדים של ישראל הראשונה, אלא החרמתם של הפוליטיקאים שהביאונו עד הלום.
צריך לזכור שרוטלווין החכמים בעיני עצמם, הציבו עצמם בראש עדת תומכים. רוב אותם תומכים אינם מתכוונים לכבד את בג"ץ שימנע רוטלווין יותר מאשר הבג"ץ הנוכחי. ולכן הקול קול רוטלווין, אבל הידיים ידי דרעי, גולדקנופ וגפני.
אני מאמין שרוב גדול של יהודים עדיין רואים עצמם חלק מאותו גוף גדול המכונה עם יהודי ורואים ביום השואה מועד לאו י ולא ארוע פוליטי שאפשר לסחור בו כדי להשיג יתרונות מגזריים.
ואולי לא 758037
אני מסכים שבאופן אוטומטי אני מוזיל את יום השואה אם אני עושה אותו קרדום לחפור בו.

עוד אני חושב שיום השואה הוא זמן מצויין להזכיר על מה, יותר נכון- על חורבות מה נבנתה המדינה. יותר מחצי העם שלנו הושמד באופן שיטתי ותעשייתי על ידי הנהגה עם אידאולוגיה פשיסטית מיליטריסטית של גזע עליון שצריך להעביר מהעולם את הגזעים הנחותים שמזהמים אותו.

עכשיו החרד"ל בהשראת הראי"ה חושבים שאנחנו הגזע העליון. זכור את המגיבים כאן באייל שקראו לפלסטינים "אורקים", היינו- תתי אדם.

יאיר גולן צדק וה"תהליכים" הם אותם תהליכים. סופם הוא לא גרמניה, לא רוסיה ולא הונגריה אלא איראן. הבדל גדול?
הרב כהנא קיבל מנדט אחד ב 1984 ובבחירות הבאות כבר לא הורשה להשתתף. לאט לאט האידאולוגיה הזו זחלה למיינסטרים ובבחירות האחרונות המפלגות האלה, הגזעניות והמיליטריסטיות כבר קיבלו 14 מושבים והן חברות בקואליציה. האין אלו "התהליכים" שחייבים לגדוע ואין כמו יום השואה להזכיר מה מחכה בסופם?

__________________
אני נפעם כל פעם מחדש מהדיוק והעוצמה של הטקסט של הכרזת העצמאות. הכל כבר כתוב שם.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים