איזו צביעות 78900
אם אותה הכתבה היתה מחליפה את המילה "קיבוצניק" עם המילה "חרדי" כולם היו מנופפים בידיהם בהערצה עיוורת לכותב המאמר.

מענין שאינכם מסוגלים לשמוע את האמת על הקיבוצים. למה? כי הם לא חובשים כיפה שחורה?

ולמי ששאלה זה נכון שיוצאי קיבוץ לא תמיד יכולים לחזור לקיבוץ האם. זה תהליך שנובע מרצון חברי הקיבוץ שלא להתחלק בדירות שהם חושבים שבסופו של דבר יועברו אליהם. זה לא נובע משום אידאולוגיה מלבד אלוקי החומר.
איזו צביעות 78901
אולי מפני שזאת לא האמת?
איזו צביעות 78997
תעשי לי טובה, גברת מישהי, מר רוסטוקר כבר עשה מספיק נזק. אל תעזרי לו בעוד הטפות שנאה עיוורות ומיותרות:
א. כתבות נוטפות שנאה על החרדים מרגיזות אותי באותה מידה.
ב. הבעיה פה היא לא רק השנאה, היא גם חוסר הדיוק המשווע. לטענות נגד החרדים יש, לפחות, בסיס מסוים במציאות.
ג. הטענה שלך על הדירות היא, תסלחי לי, שטויות במיץ עגבניות. ראשית, כי בני חברי קיבוץ דווקא יכולים, לרוב, לחזור בלי בעיה (ראי ההודעה הקודמת שלי בנושא); שנית, כי קיבוץ הוא מארג חברתי מורכב (דהינו, אם לא תסכים לקבל את הבת של עליזה, עליזה לא תדבר איתך יותר בחיים) ולא חבר נאמנים של בנק.

איכסה.
שנאה מטפיזית? 428770
בעניין הדירות- לו היה בסיס כלשהו לקביעה הנחרצת שלך, הניתוח המעמיק והעלאת הספקולציות היו מתקבלים איכשהו על הדעת, אך כיוון שבאמת אין שום קשר בין מה שכתבת למציאות אני נאלץ להסיק שהנגיעה שלך לקיבוצים (כמו של כותב המאמר ורבים מהמגיבים) אוחזת יותר ברגש ובמרמור ופחות במציאות.

מעבר לכך שהקיבוץ הוא מארג חיים מורכב יותר ממה שתיארת (עליזה וגו', כפי שכתב בצדק אדם קלין), הנטייה ברב הקיבוצים ובפרט בקיבוץ שלי היא דווקא להחזיר בנים הביתה. את המאמצים, ההטבות והשמיניות באוויר ''לפתות'' את הצעירים להישאר ואת העוזבים לחזור את לא יכולה לפטור ב''אלוקי החומר''.
בני משק וצעירים הרוצים להשתקע בקיבוץ יתקבלו בזרועות פתוחות וללא שום בעיה. כל דחייה שהיא תהיה דחייה אישית בלבד על סמך המועמד וחריצותו (ז''ת- אם המועמד הבריז באופן סדרתי לגיוסי פומליות, או גידל גראס בשכבת הנעורים, באמת יש סיכוי שלא יתקבל. קלוש עד אפסי, אך יש).
אני לא יכול שלא לתהות כיצד רכשת את הידענות המופלאה בנושא ואת ההכרות עם הקיבוץ.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים