בתשובה לדוד אלחנתי, 07/09/00 13:50
אוי ואבוי 9356
האם משובט לא חש?..
אם יחתכו אותו, האם לא ייזוב דם?
ובעברית: האם אתה אכן מתכוון לשבט כדי לכרות פה לב, שם לבלב.. אפשר אולי לפתח ליצור לכל ילוד עובר מוקפא, מעין מחסן איברים בפוטנציה?!..

די מזעזע, לדעתי.
אוי ואבוי 9359
למה, בעצם? אם יצליחו ליצור "אדם מלאכותי" ללא מוח, מה רע?
אוי ואבוי 9362
למה אוי ואבוי ? התגובה שלך מזכירה לי את התגובה של אחייני בסרט העולם האבוד שצהל משמחה בכל פעם שהדינוזאור דרך על גיבור אחר אבל הזדעזע כאשר נהרג כלב.
ולעצם העניין , אני חושב שחייהם ובריאותם של בני אדם הם חשובים לעין ערוך מאלה של יצורים מלאכותיים שנוצרו באמצעים מלאכותיים ובמעבדה.
אם אני אדע שאיבר מלאכותי משיבוט יכול להציל את חייה של אימי ושאי אפשר להשיג איבר זה בכל דרך אחרת , כי אז מצידי שיעשו כל מה שידרש כדי להשיג את האיבר .
אוי ואבוי 9365
השאלה היא לא "איך" נוצר אלא "מה" נוצר, ובמילים אחרות - מודעות.

אחיך לא יאהב את השיטה העדיפה, שנמצאת כבר כיום בפיתוח: גידול אברים אנושיים בבעלי חיים.

ליהדות ספציפית תהיה בעיה עם זה, כי החיה הכי מתאימה לסיפור היא החזיר.
אוי ואבוי 9366
אני באמת לא מבין מה הבעיה עם חזיר , מלבד זאת שהוא לא מעלה
גירה ולכן אינו כשר לאכילה. הסיבה שהחזיר נתפס כסמל התועבה
היא בפרשני התנ"ך שציינו שהחזיר נוהג להתפלש על גבו ולהבליט
את טלפיו וכך הוא עלול להטעות ולגרום למישהו לחשוב שהוא כשר
זאת מכיוון שהוא עונה על 2 קריטריונים של כשרות- מפריס פרסה
ושוסע שסע. זהו הסיפור העגום על החזיר. מבחינה הלכתית אין
הבדל בין חזיר לארנבת לדוגמא- לעניין מאכל.
כך שאני לא מבין איזו בעיה יש בהשתלת איברים מחזיר.
אשמח אם מישהו יאיר את עיני בקושיה זו.
אוי ואבוי 9367
הכוונה היא לא לשיבוט אנשים, על מנת לחרוש את אבריהם הפנימיים - אלא לשיבוט של איברים בודדים, מחוץ לגוף חי.
אוי ואבוי 9422
התשובה שלך קצת יותר ברורה לי מהקודמות :-)
בכל אופן, כרגע לא שמעתי על זה שזה אפשרי.
ולדוד אלחנתי: כל שאני יכולה לאמר - אם לקחת מאדם איברים "ולא איכפת בדיוק מאיפה" מה עוצר לקיחת איברים מסתם אנשים?.. (ומה כל העניין עם גלמים נטולי מוחות. הדמיון עשיר, אבל איפה פה המציאות?) אם אפשר לשבט איברים, הרי שזה פותר גם בעיות של דחית שתל.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים