בתשובה לדובי קננגיסר, 22/09/02 23:43
קוד ובאגים 93568
לא צריך להסחף. במכוניות ובמערכות קריטיות אחרות (מטוסים, מערכות רפואיות) יש הרבה מאוד קוד (בין בצורת תוכנה ובין בצורת תכנון חומרה). הקוד הזה צריך להיות ברמת אמינות גבוהה ונבחן בהתאם. האמת היא שאני לא יודע מה ההבדל בעלויות בין פיתוח realtime לבין פיתוח "רגיל" שהוא יותר "סובלני" לבאגים.

שמעתי שבנאסא עלויות הפיתוח של קוד שהוא קריטי ברמה עליונה הן פחות או יותר כמו בחברות תוכנה המפתחות קוד לא קריטי. הסיבה לכך היא שנאסא מיישמת שיטות תכנון וקידוד מתקדמות (ומן הסתם מעסיקה תוכניתנים מוכשרים במיוחד) על מנת למנוע באגים בשלב מוקדם וליעל את תהליך הקידוד. מכאן שתי מסקנות: האחת שניתן ליעל תהליך של פיתוח תוכנה והשניה שללא יישום טכניקות מתקדמות, מימוש של מערכות קריטיות יקר בהרבה מאשר מערכות לא קריטיות.
אני מגיע למסקנה אחרת מהנתון. 93576
נאסה לא מוכנים לקבל באגים. אין אופציה כזאת.
לקוחות רגילים מצד שני, ''מבינים'' שבאגים הם חלק מאפיונו של מוצר, ומוכנים לקבל מוצר פגום. אותם לקוחות גם לא יהיו מוכנים לשלם יותר על מוצר נקי יותר מבאגים, ולפיכך לחברות התוכנה לא משתלם לייצר מוצר נקי לחלוטין. השוק לוחץ למוצר פגום ועכשיו, ולא מוצר נקי עוד ששה חודשים.
אני מגיע למסקנה אחרת מהנתון. 93646
א. נאסא מוכנה לקבל פגמים רק אם הם נובעים מכך שחלק מהמהנדסים עובדים בשיטה המטרית ואחרים בשיטה השניה, איך שלא קוראים לה, של האמריקאים.
ב. כמה *עוד* מיקרוסופט יכולה לדרוש עבור המוצרים שלה? כבר עכשיו חבילה בסיסית למדי של מערכת הפעלה + אופיס עולה הרבה מעבר לתקציב סביר של משתמש ביתי...
אני מגיע למסקנה אחרת מהנתון. 93649
זהו בדיוק, שהרכרוכי הזעיר אינו יכול לדרוש יותר, וגם אין לו הצדקה, שכן המחיר שהוא גובה אינו תלוי עלות, אלא תלוי הערכתו את נכונות התשלום של הלקוח.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים