וודאי שלא, וטוב שכך 10
הכותב רואה פגמים במערכת החינוך ומציע להשליך את הכעורה הצידה ולהתחיל לצאת עם עלמה צעירה וצחה.
ובכן עוד בטרם נבחן את טיב המטפורות, גישת ההשתמש וזרוק כשלעצמה פסולה לחלוטין. ולעצם העיניין מערכת החינוך איננה כושלת. מערכת החינוך איננה מספקת מוצר מבריק כמצופה אולם גם בהשוואה עולמית היא איננה גרועה כפי שסבור הכותב הזריז.
למערכת החינוך פגמים רבים. מערכת החינוך יכולה צריכה וחייבת לספק מותר טוב הרבה יותר, אולם גישת "הזרוק וקח חדש" הינה גישה שבבסיסה אין רצון יכולת, הבנה וחכמה הדרושים על מנת להגיע ליעד הנכסף.
הכלה החדשה תעבור מהר מאודד את כל, אבל כל, חבלי הלידה הילדות, ועוד של כל מערכת חדשה, המערכת החדשה נדונה לחזור על משגים שכבר נלמדו תוקנו וטופלו כבר במערכת הישנה,
בחינה אמיתית של הדרכים לשיפור מערכת החינוך הנוכחית היתה מביאה את הכותב הנכבד למספר מסקנות פשוטות שישומן יכול להביא למהפך המקווה מהר יותר טוב יותר ונכון יותר מגישת "כלה הבתולה".
מה דעתו של הכותב הנכבד על:
1. יש לשנות את ראיית התלמיד והוריו ממקבלי שירות לצרכנים.
2. יש לקצץ בחקיקה את סמכויות משרד החינוך ולתת משקל רב יותר למנהלי בתי הספר. הידעת כותב נכבד שמנהל בית ספר הינו סמכות נעדרת כמעט כל סמכות? הידעת שמשטר הפחות העותמני קיים עדיין במשרד החינוך? (לכל בקשה כמעט לכל דבר זקוק המנהל לאישורים מלמעלה...)
3. שבירת אירגוני המורים אית ולתמיד. ארגונים אילו התקועים עדיין בשנות ה20 של המאה, מונעים פיטורי מורה כושל ככל שיהיה. מנהל אינו יכול לפטר מורה כושל ! יתרה מזו ארגוני המורים מונעים כל אפשרות לשכר דיפרנציאלי לתגמול מורים מצטיינים.
נשמע אלמנטרי בכל ענף אחר, מחשבה שלא תעלה על הדעת כשמדובר במורים. אולי מוטב לאמר מורות?
צעדים מינימליים אילו יכולים להביא למהפך מרשים במערכת החינוך. לסחיפת מורים (לא רק מורות ) למערכת, לטיפוס במדרג הסטטוס החברתי (זוכר משכורות דיפרנציאליות למורים טובים? ) ולפליטה של מורים גרועים ו/או שחוקים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים