על דתיים ומוסר 1144
דומני שאני חובש הכיפה היחיד כאן ולמרות נחיתות גילית הרשו לי להעיר:
דתי אינו רואה את עצמו נעלה מוסרית מפאת העובדה שהוא חובש כיפה אלא מפאת ערכיו. פועל יוצא מכאן הוא שדתיים לא רואים עצמם נעלים מוסרית. גם חילוני המקיים ערכים אלו(ואני דן על ערכים שגם לא דתיים יכולים להזדהות איתם-לא לגנוב לא לרצוח ,ולמען האמת גם נושא של צניעות)ייחשב כמובן למוסרי לא פחות (אולם צדיק פחות).
מטבע הדברים אין הצדקה לכיתוב "חובש כיפה" כי העליונות המוסרית אינה נובעת מחבישת הכיפה לא מההליכה על פי הערכים אותה היא מייצגת, מה שיגאל עמיר -כמעוות מומחה של ההלכה היהודית- לא עשה. לפיכך אין טעם לכרוך את הטענה לאיזכור מוסרי בכפיפה עם האיזכור לכיפה.

ודובי- תעשה טובה ועל תכרוך ש"סניקים חדשים עם בני ישבות. החוזרים בתשובה מזן אמנון יצחק הם רדודי אמונה ביותר. בני ישיבות חרדיות אינם לומדים אמונה בשנים הראשונות ,כמעטיש מעט שלומדים בעוד שצעירים מהציבור הדתי לאומי שלמדו בישיבה או במכינה עוסקים זמן רב מאד בלימוד אמונה. על תקבל לעולם את דעותיהם המתלהמות של החוזרים בתשובה כבעלות מושג ביהדות.
על דתיים ומוסר 1147
אני מצטער לאמר שאינני מסכים עם דבריך בקשר לצניעות = מוסר?
איפה בתנ"ך מוזכרת הצניעות כקישור למוסר? בטח שלא בעשרת הדיברות.

ואוו... אני ממש מגיב הרבה היום ;)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים