עובדות נכונות, פירוש שגוי 12288
העובדות שאתה מביא, מראות עד כמה הנשים מופלות לרעה.
למרות שהן כוח עולה בהשכלה (בתארים הראשונים, אחרי זה יש שוב רוב לגברים בעיקר בתואר שלישי)
עדין הן מופלות בשכר, ביחס, ובשרות הציבורי.
מה שאתה אומר על פמיניזציה של החינוך, נכון, אבל שוב הפרוש מוטעה.
70% ממנהלי העל יסודי הם גברים
אמנם יש רוב נשי, אבל בדרגים הנמוכים, כל הדרגים הגבוהים מלאי גברים לרוב, במיוחד בקטעים שקובעים את המדיניות, כמו משרד החינוך. ככל שתעלה בדרגה, כך מספר הנשים יקטן.
הסיבה שהמקצוע הפך לנשי, זה בגלל שהגברים העדיפו מקצועות אטרקטיבים יותר בחוץ, והנשים שהם המין הפחות דומיננטי בחברה, מקבל את התפקידים היוקרתיים פחות.
במגזר הערבי עדין יש רוב לגברים, וזה בגלל שאין להם יותר מדי אפשרויות תעסוקתיות אחרות, ואני לא רואה אותם באוניברסיטה כביצוגם באוכלוסיה.
אגב, איפה בדיוק אתה רואה רוב לנשים באקדמיה? הסתכלת בהרכב המרצים /הפרופסורה הבכירה לאחרונה?
להרבה נשים אין מה לעשות עם התואר הראשון שאתה מנפנף בו, מלבד להיות 'מזכירות משכילות'.
הפליה לרעה, זה כשמדובר במשהו מבני.
למשל, שמכיון שידוע שכניסת נשים מורידה את יוקרת המקצוע, אנשים במקצוע זה מתנגדים לכניסת נשים למערכת
למשל התקרה השקופה שיש לנשים (כי הן לא חברות בכל מיני רשתות קשרים שמקדמות בקריירה, כמו הצבא והסיירת למשל)
או המעלית השקופה שיש לגברים.
אישה במקצוע עם רוב גברי, יפריעו לה להתקדם, וגם אם היא תקודם זה יהיה למקצועות שנחשבים פחות או יותר נשים, או בעלי פחיתות נמוכה (למשל שרה, אבל לאיכות הסביבה שלא נחשב כל כך בארץ, או מנהלת, אבל של כוח אדם) והיא גם תרגיש ניכור וכדומה, לעומת גברים במקצוע נשי בעיקרו, נניח בהוראה, שיצפו מהם וידחפו אותם להתקדם.
ואם נחזור שוב ספציפית לטענה שלך, יש פיחות מהותי במעמד התואר הראשון (שזה כבר מעין סטנדרט לרבים), וגם בכלל פיחות במעמד ההשכלה האקדמית בכללה, בקשר סיבתי או לא לרוב הנשי.
עכשיו לא מספיק השכלה אקדמאית, וצריכים גם או רק השלמות על ידי המוסד המעביד.
עובדות נכונות, פירוש שגוי 12289
שוב, אני דיברתי על אפלייה בתחום **החינוך** לפי נתוני הלמ"ס, להשכלה יש קשר הדוק לרמת השכר. לא נתחתי ולא התייחסתי לתקרות זכוכית, מעליות שקופות ושאר ירקות. מזכירות משכילות מרוויחות הרבה יותר מסבלים בשוק, אגב. אני אנתח את ההבדלים בשוק העבודה במאמר אחר...

כמו כן לא התייחסתי כלל למגזר הערבי.
בואי לא נערבב שמחה בשמחה.

לגבי נתוני הניהול - אשמח לדעת מאיפה הנתון של 'מעל לשבעים אחוז מהמנהלים הם גברים..'. כל הנתונים שלי הם מהלמ"ס, אשמח אם תפני אותי ללוח המתאים.

שוב, בהתייחסות למגזר החינוך בלבד: האם את יכולה לומר שהכל בסדר כאן? **אם גברים בוחרים במודע לא ללכת לאוני' מדוע זכאותם לת. בגרות יורדת? **
הסבר אפשרי *אחד* (כפי שציינתי) נעוץ באשמת הפמניזציה, הגרפים מראים שקשר כזה *אפשרי*.

אגב, לפי דברייך ודברי אחרים כאן, אני מבין שהג'ובניקים מבינינו (כ 80 אחוז מכל מחזור) צפויים להיות עניים מרודים כי הם לא היו בסיירת. טוב, לפיכך כדאי שאפרוש מהלימודים.. הרי אין לי שום סיכוי להצליח..
עובדות נכונות, פירוש שגוי 12492
לא מדויק. אלה ששירתו ב''שמונה גרביים'' ובממר''מ לא יסבלו כ''כ, לדעתי...

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים