הלנצח תאכל חרב? 130575
הניתוח: הסיפור מביא את דבר האיוולת של שתי קבוצות לאומיות, שכל אחת מהן מסרבת להכיר בעובדות, שפושעים מכל צד עושים בצד האחר מעשי נבלה, שכל אחת מהן משלמת מחיר כבד בשל טפשותה.
פסק הדין: התשובה לשאלה שבכותרת היא - כן, כל עוד לא ישבר המעגל שבו בעלי הזקפה הלאומית מכתיבים את הטון הפוליטי.
היבט היסטורי: בעוד 50 שנה ינתחו היסטוריונים את תולדות שני העמים ושתי המדינות הריבוניות ויגיעו למסקנה כי הטפשות לא פסה מהעולם.
סוף דבר: הכיבוש הוא מכוער. כל כיבוש. בעלי הדעות ה"ימניות" מצביעים על הכיעור הפלשתיני ובעלי הדעות ה"שמאלניות" מצביעים על הכיעור הישראלי. שניהם צודקים!
הסוגיה: למה אנחנו בוחרים להיות מכוערים?
אכן אכן. 130698
כבר אמרתי בעבר שיש שני זוגות של עמים שכנים שכל אחד מהם מראה של השני: אנחנו והפלסטינים מצד אחד והאנגלים והאירים מצד שני...
מראה מראה שעל הקיר 130747
קצת עקומה המראה הזאת. קל לראות איפה השיקוף של דוביכורדי, אבל איפה השיקוף שלך בצד הפלסתיני?
מראה מראה שעל הקיר 130897
לא נראה על פני השטח בגלל שבמצב לוחמה נגד כיבוש קשה לו להתבטא, אבל אין זה אומר שאינו קיים.
מראה מראה שעל הקיר 131108
תגובה 110624
מראה מראה שעל הקיר 131139
מראה מראה שעל הקיר 131155
נו, איך הייתה התרשמותם ממחנות ההשמדה? מה עשו אותם אינטלקטואלים מאז? הסבר, פרט, והבא דוגמאות.
מראה מראה שעל הקיר 131166
זה לא הענין. זו רק דוגמא שיש קולות אחרים גם בקרב הערבים.
החברה הפלסטינית נאבקת כרגע לשיחרור מעול הכיבוש. אחרי כמה דורות של עצמאות מן הסתם גם בקירבם יקומו היסטוריונים חדשים שיבקרו את התנהגותם בתקופה זו.
מראה מראה שעל הקיר 131170
למה זה לא הענין? על פניו זה נראה כמו טריק תקשורתי שנועד בדיוק למטרה עבורה השתמשת בזה - כדי "להראות" ל"ימנים" שיש קולות אחרים בקרב הערבים.
מראה מראה שעל הקיר 131181
אה, כליל? הביקור טרם התרחש. הכתבה כתובה בלשון עתיד.
מראה מראה שעל הקיר 131192
היא נכתבה בלשון עתיד ברביעי לחודש.
מראה מראה שעל הקיר 131197
נכון, ונאמר בה: "... בחודש מאי הקרוב ייצאו ..." וכו'.
מראה מראה שעל הקיר 131198
אה. אופס. טוב, אני מניח שאצטרך לשאול שוב לאחר חודש מאי הקרוב. נו, מילא.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים