שאלה בסיסית 131549
התקשיתי לענות לעצמי, ואני שואל אתכם: מדוע אנו מחייבים את ההורים הביולוגיים באחריות לילדם?
שאלה בסיסית 131573
אחד המאפיינים הבולטים בלהיות אנושי, לעומת יונקים אחרים, הוא זמן הילדות הארוך במיוחד.
מייחסים את זה למוח שלנו שצורך זמן לימוד רב עד שיהיה בשל לקיום עצמי מוצלח (כזה שמתחרה בקיום של טיגריס או בנחש).

ומי יטפל בתינוק הזה?
זה הרבה כאב ראש, אוכל, כסף, אובדן של חופש לעשות מה שבא.
כאן נכנס קונפליקט ההורים (אותו כבר ציינתי בתגובה 129266).
חברה אנושית שואפת למקסם את רווחיה, אחרת אין לה סיבה להתקיים.
קיום של פרטים פרזיטים ש"יורים ילדים" ובורחים, ומשאירים לפרטים הסטנדרטים את עול הטיפול, פרטים כאלו יורידו את יעילותה של החברה, ולכן החברה פועלת כנגדם.
לעומת זאת, אם החברה כולה החליטה על סידור כזה, כמו למשל בית ילדים של קיבוץ, הרי שזה עסר אחר לחלוטין, כי החברה נערכה לכך מבעוד מועד, ואולי אף מפיקה מכך תועלת (פחות לוגיסטיקה למשל, יותר נסיון ב"הורות")
שאלה בסיסית 131579
נדמה לי שהתשובה הפשוטה ביותר תהיה שכשזוג מביא ילד לעולם הוא מגביל באופן רצוני את החירות שלו. הוא מחליט להביא לעולם ילד שיש לו זכות לחיים, זכות שמימושה תלוי (באופן פנימי לקיומה) באחריות של אדם מבוגר על כול ההשלכות שלה, ולכן צודק להטיל את האחריות על מי שיצר את ה''בעיה''.
אפשר, אולי, להקביל את זה לתביעה שלנו מאנשים לקיים הבטחה, שגם היא הגבלה מרצון של החירות שלנו, או ''הענקה של זכות'' לבוא בתביעה אלינו מצד אדם אחר (שקיבל מאיתנו את ההבטחה). רק שבמקום אמירת המילים זוג ההורים עשו מעשה שכרוכה בו התחייבות.
שאלה בסיסית 131682
ניסיון לתשובה: לא מחייבים.

מחייבים את ההורים המגדלים את הילד, באחריות לילד. לזוג זוג ההורים הביולוגיים יש זכות קדימה מוחלטת אם הם רוצים להיות ההורים המגדלים (ובכך הם מסכימים לקחת את האחריות). אבל הם לא חייבים; הם יכולים למסור את הילד לאימוץ.
שאלה בסיסית 131704
בעולם בו לא היה ביקוש לילדים מאומצים אימוץ היה הופך ללא לגיטימי.
שאלה בסיסית 131718
אם כבר, בעולם בו לא היה ביקוש לילדים מאומצים מסירה לאימוץ היתה הופכת ללא לגיטימית.

בכל מקרה, נדמה לי שהשאלה התייחסה לעולמנו-אנו: מדוע אצלנו מוטלת האחריות וגו'. בעולם זה, זה ביקוש רב לילדים מאומצים. בעולמות אחרים יש כל מיני אפשרויות. למשל, בעולם בו אין ערך לחיי ילד, לא היתה מוטלת על ההורים כל אחריות. (נשמע לא סביר? כך זה עבר ביפן,למשל, עד לפני מאות בודדות של שנים. תינוק לא רצוי? תשאיר אותו בשדה).
שאלה בסיסית 131728
גם באירופה של המאות הקודמות, בקרב משפחות אמידות היה נהוג למסור את הילד למינקת (שם היה שוהה עד גיל מסוים), וכמעט לא להתערב בגידולו השוטף.
שאלה בסיסית 132039
ואז מהשדה היו נובטים מבוגרים?
שיטה בסיסית 132142
בהודו של היום אין ערך רב לחיי בנות ולכן שיטת השדה ודומותיה מופעלות לעיתים קרובות
אפרופו אימוץ 135515
ב"ממון" של ידיעות אחרונות הופיעה כתבה על ההבטים הכלכליים של האימוץ. הוזכרו שם בין היתר ילדים מועמדים לאימוץ בעלי "הופעה חריגה" ‏1, והסבירו: אתיופים או ילדים ממוצא הודי.

ממוצא *הודי*? אולי קוצ'יני? האם מישהו יכול להסביר?

1 יחסית להורים כמובן.
אפרופו אימוץ 135611
אתיופים והודים הם בעלי גנים זהים לשאר היהודים?
כמדומני שלא, ולעומת זאת הם בעלי גנים זהים לעמים שמהם באו.
אפרופו אימוץ 135617
לא שאלתי על גנים - שאלתי איפה בארץ יש קהילה הודית.
אפרופו אימוץ 135619
יש איזה מושב ליד בית שמש.
אפרופו אימוץ 135621
יש את כפר יובל ליד מטולה
תעוז? 135622
135626
אולי גם תעוז, אבל כפר יובל בטוח.
135629
אכן, כפר יובל (באצבע הגליל), יישוב של עולי קוצ'ין (השם פצ'נגה אומר למישהו משהו?). לגבי תעוז אני לא יודע, אבל לא רחוק מבית שמש, בעמק האלה, יש ישוב בשם נוה מיכאל, או שדה מיכאל, אני לא זוכר בדיוק, אבל יש שם מיכאל (אם למישהו יש גישה למפה, זה צמוד לאביעזר, לא רחוק מנתיב הל"ה) שגם הוא ישוב של עולי קוצ'ין.
אומר משהו 135630
פצ'נגה היה כינוי של איזה קצין, לא? חוצמזה, הייתה שם חדירת מחבלים בשנת 1975, שבה הוסתר תינוק במכונת כביסה כדי להגן עליו מפני המחבלים.
אומר משהו 135634
יעקב מרדכי יוצא סיירת גולני התעקש להשתתף בפריצה לביתו שלו בכפר יובל.
הוא נהרג ומאוחר יותר מתה גם אשתו מפצעיה.
אכן היה גם תינוק בבית, כנראה שלו.
אומר משהו 499328
הבית לא היה שלו אלא של חמו .
והילד לא הוסתר במכונת כביסה.
אומר משהו 499334
למיטב ידיעתי אסף אכן הוסתר במכונת הכביסה.
אומר משהו 135684
אגב, מישהו הסביר לי פעם ש"צ'וקו-מוקו" ‏1 הוא במקור שיבוש שמו של גנרל דרום אמריקאי שאנשי צבא ישראלים עבדו איתו בשנות השישים, וחזרו עם רשמים עזים.

1 סלנג של זקנים. Chukku Mukku . משמעותו - חפיף ‏2, עשוי ברשלנות.

2 גם כן סלנג של זקנים. היה פעם פועל "מחופף" שמשמעותו "עשוי בצורה חפיפית", אבל המשמעות השתנתה ל"קרוע" ‏3.

3 סלנג של צעירים (יחסית, כי אני מכירה אותו). משמעותו: לא נורמלי/תחת השפעת סמים.
אומר משהו 135708
בהתחשב בזה שאני מכיר את צ'וקו מוקו במשמעות ‏1, אבל בדרך כלל בקיצור שלו - צ'וקו, איפה זה מעמיד אותי? זקן?
אומר משהו 135710
בהחלט דור ביניים.
איפה זה שם אותי? איפה זה שם אותם? 135726
צ'וקו זה לא הכובע הזה שמחובר למעיל הצבאי, שלפחות אם להאמין למ"כ שלי מהטירונות, חובר אליו כתוצאה מ"טעות של התופרת"?
זה לא חברים זה 135727
חיובי חייל.
צ'וקו? 135882
טוב, או שאתם ממש זקנים, או ש...
אבל במעילים צבאיים‏1 הכובע נכנס לתוך המעיל בצורה מוסתרת, ככה שהוא לא מפריע לאפ'חד.

1לפחות א', של בנות.

__________
העלמה עפרונית, דווקא נורא אוהבת את המעיל שלה.
אח"כ אל תבכי, בסדר? 135958
או שאנחנו ממש זקנים או ש... את ממש צעירה? כמה אמרנו, חודשיים בצבא?

מעיל א'? חי"רניקים לא לובשים מעיל א' כי "לחי"רניקים לא קר"‏1, והדבר האחרון שהטריד מישהו בעניין הצ'וקו, היה האופן שבו הוא נכנס או לא לתוך המעיל.

1 שוב, אם להאמין לאותו מ"כ, מאותה הטירונות‏2.
2 אחת הבעיות שלי באותה הטירונות הייתה שלא ממש האמנתי למ"כים שלי. אני חושש שזה גרם להם לא לחבב אותי כל-כך (עד היום אנשים לא יודעים להעריך כיאות את ההערות הציניות שאני נוהג לסנן מתחת לשפמי), אבל מצד שני זה גרם לשריריי הידיים שלי, להפך למשך תקופה מסוימת למפותחים במיוחד.

_____
ההמ"ה, שעשה טירונות חי"ר, מה שהספיק לו בשביל להבין את הקטע.
אח"כ אל תבכי, בסדר? 269884
2 אולי עצם התנוססות השפם מעל הסינונים שיווה לך מראה בלתי אמין?

("זה נראה מודבק"...)
אח"כ אל תבכי, בסדר? 270881
שתי הידיים או רק אחת? מפותחות כלומר.
אח"כ אל תבכי, בסדר? 270895
ראית את הקטע הזה במופע שנות השבעים עם פז? לא חשוב. שתי הידיים יען כי הורידו אותי הרבה ל"מצב שתיים".
אח"כ אל תבכי, בסדר? 271592
רק ל"מצב שתיים"? חשבתי שטחנת שעות עם המא"ג ב"אכבר טול".
צ'וקו? 270754
לי היה מעיל עם צ'וקו, כובע גדול מחמם ולא מאפשר ראייה היקפית, הצעירים ממני כבר קיבלו מעיל עם כובע דק שרק מונע מהגשם להרטיב את ראשם הענוג, עם פרישתי התחננו אליי הצעירים שהוריש להם את מעיל ה''פזמניקים''.
צ'וקו זה לא כובע של דובון? 270879
צ'וקו זה לא כובע של דובון? 270892
תגובה 135727
חוץ מזה, מי זאת עליזה פיסורה?
נווה מיכאל 135631
אבל... 135642
לא שאלתי על קוצ'ינים, שאלתי על *הודים*.

תגובה 135515

קהילה הודית יש בארץ, חבר'ה לייצים? :-( ולא כאלה שאומרים אדר-אדר-אדר?
בטח שיש 135648
עופר טלקר למשל הוא הודי. ואני גם לא זוכר איפה, אבל לא מזמן קראתי כתבה, אולי באיזה מוסף בחירות, על מישהו שפעם ניסה לרוץ לכנסת כמיצג העדה ההודית (קוצ'ינית?) ואמר שבזמנו (שנות ה80) מנתה הקהילה כמה עשרות אלפים.
אבל האמת שאני תמיד חשבתי שזה אותו דבר, כאילו קוצ'ינים הם לא הודים?

(ולגבי המושבים הקוצ'יניים נדמה לי שיש גם את מסילת ציון, ובכלל כנראה שהרבה מיוצאי העדה מתגוררים במושבי פרוזדור ירושלים).
בטח שיש 135650
אולי זה אותו דבר, אין לי מושג. היה לי מוזר שכתבו שם ''הודים''.
דיל טו פאגאל הי 135652
כנראה שבכל זאת, לא בדיוק אבל בערך:

"היהודים בהודו אינם קהילה אחת, הם מתחלקים למספר קהילות, לכל קהילה יש רקע שונה, דרך חיים שונה, שפה ומוצא שונה. אופן הגעתם וזמן הגעתם להודו שונה ולא תמיד ידוע בדיוק איך הם הגיעו להודו, שלוש קהילות העיקריות הם: בני ישראל, הקוצינים והבגדדים"

בטח שיש 135975
קוצ'ין זוהי עיר במדינת קרלה שבדרום מערב הודו. אאל"ט הקהילה היהודית במומביי (הידועה בכינויה "בומבי"‏1), גדולה יותר מהקהילה היהודית בקוצ'ין (שלא לדבר על הקהילות הישראליות בגואה ובפונה), אלא שנוכחותה של הקהילה היהודית בקוצ'ין, על בתי הכנסת שלה, משמעותית יותר.

____
1 על פי zoo ארץ zoo "בומבי" זהו שמה של פצצת האטום ההודית.
בואו נעשה סדר 135653
מענין שאף אחד לא הזכיר את תפוצות ההודים ברמלה ובלוד, וגם באשדוד לא חסר. אאל''ט עופר טלקר שהוזכר הוא אשדודי.

וקוצ'ין היתה מקומם העיקרי של היהודים בהודו. רוב התפוצה ההודית באה משם.
בואו נעשה סדר 135654
אהא.

אז קוצ'ינים מתייחס להודים כמו שקרפיונים מתייחס לדגים (תובנת פסיכומטרי עבשה).
בואו נעשה סדר 135663
לא בדיוק, כי קרפיונים הם לא הדגים הכי יפים.
בואו נעשה סדר 135743
יש הודים גם בירוחם.

אגב, גם גולגר נשמע שם כזה הודי, לא?
לא. 135959
סתם אשכנזי מניאק(?).
לא. 135979
הונגרי אם אני מנחש נכון.
לא. 136087
אלכס מאן על שם המשפחה גולגר: תגובה 51149 .

ולגבי סיומת המניאק (לכל מי שהוטרד או לא הבין כיאות את כוונתי), הייתי צריך כמובן להכניס אותה למרכאות. או מפי הסוס: תגובה 40549 .
בואו נעשה סדר 136452
תגובה 40536
135878
יש קהילה קוצי'נית גדולה גם בנבטים.

_______
העלמה עפרונית, קפצה הביתה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים