שובם של עובדי האלילים 141271
בשנים האחרונות ובעיקר בחודשים האחרונים יש תחייה עצומה של התנועות הפגאניות השונות בישראל , תחיה שכמוה לא הייתה ב2300 השנים האחרונות .
ראו :
שובם של עובדי האלילים
שובם של עובדי האלילים 142864
פירסום כתבה זאת עורר סערה מסויימת בחוגי הפגאנים שמתבטאת בהודעות בפורומים שלהם בתפוז:
ובוואלה :
וגם בתגובות נסערות לכתבה שפורסמה באתר "מחלקה ראשונה":
הגדילה מכל טלה בר שפירסמה מאמר תגובה שלם על מאמר זה :
פמיניזם ופגניזם
יש לציין שגם לאחר קריאה של המאמר הארוך אין זה ברור כלל מה הן בדיוק נקודות המחלוקת ביני ובינה.
שובם של עובדי האלילים 142869
אמונה היא עניין של בחירה, וזכותו של אדם לבחור את דרכו. עם זאת, אחר שיטוט בפורומים שהבאת, דבר אחד אינני מבין: מה טלה בר המשכילה, האינטליגנטית והרהוטה‏1 עושה עם חבורה של אנשים כל כך מוגבלים? איזו לשון משותפת היא מוצאת איתם? איזו הפריה אינטלקטואלית הדדית? זה נפלא מבינתי.

1 שאמונותיה, כאמור, כבודן במקומן מונח.
שובם של עובדי האלילים 142878
המאמר של טלה כתוב היטב, והצליח להבהיר לי (קצת) על מהות הפגאניות המודרנית, יותר ממאמרים קודמים שקראתי בנושא.

עם זאת, כמה נקודות עדיין תמוהות בעיני, ובראשן - עצם ההתעקשות על מיניות (זכר או נקבה) אצל האל. ברור לי שאצל מאמינים קדמונים, דמויות האל נבראו ''בצלם האדם'', ולכן כל דמות אלוהית היתה בעלת מין זה או אחר, והיתה אף גנאולוגיה של אלים. אולם נדמה לי שבתפיסה המקובלת על רוב המאמינים כיום, שבה לאל אין צורה או דמות, הקביעה כי האל הוא זכר או נקבה היא, אפעס, קצת מוזרה, וההתווכחות (עם ''הממסד הדתי'') בנקודה זו מוזרה עוד יותר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים