144971
המקרה הזה בין השכנים להוסטל הוא מין דגם כמעט מושלם לסוג של קונפליקט שיש לו הרבה עומק וגם הרבה הישנויות.

הצד של המעון מייצג בעיני איזשהו סוג של מלחמת קיום, לאו דווקא במובן הטכני, שבו ישנה סכנת התכלות (הרי אפשר להעביר את המעון לאיזה שדה נטוש, נניח), אלא במובן המועקה והלחץ שהוא משדר, זה שנראה שיש שם משהו נורא רופף ומט לפול (כי חלק מהפחד ממפגרים ואוטיסטים הוא שהם בלתי צפויים כביכול).

אבל הצד של השכנים יותר מעניין, במובן מסויים, כי הם בעצם נלחמים על איזושהי שאיפה לנורמליות, למרות שהם התרחקו ממנה רק קצת. כן רעש, לא רעש - בכל מקרה חוזרים מהעבודה בערב לראות טלוויזיה או לקרוא ספר או משהו כזה, אבל אפילו צעקה אחת של החריגים שתכנס דרך הקירות באמצע מבט לחדשות מערערת את עצביהם ואת הסדר הזה, ובאופן קצת מאכזב מבחינתי אני מאוד מזדהה עם השכנים, ועם הפחדים הקמאים שלהם, שאני מאמין שאין להם יותר מדי ביסוס.

אני אישית מאמין שעדיף היה להשאיר מעונות כאלה מחוץ לשכונות מגורים. מה לעשות. זה למרות שגרתי ולמדתי ליד מוסד בסגנון (כנראה אותו אחד שדובי הזכיר), ולא נגרם לי איזשהו נזק. מצטער.

מצד שני, אני לא הייתי מרשה לעצמי לנסות לדחוק מוסד כזה החוצה, ולו בגלל שזה נתפס אצלי כפינוק ואיסטניזם מכוערים למדי.
משום מה, הנימוק של ערך הדירות נתפס פה כבלתי לגיטימי. 145766
משום מה, הנימוק של ערך הדירות נתפס פה כבלתי לגיטימי, קטנוני ורע-לב.
למה? נניח שערך הדירות שלהם ירד בעשרה אחוז, נניח שבעשרים אלף דולר. אין הבדל עקרוני בין הדרישה למחול על ירידת ערך של עשרים אלף דולר לבין דרישה להשקיע סכום כזה .

אם הקמת המעון מתחת לביתם של התובעים הייתה דורשת מהם *להשקיע* עשרים אלף דולר - האם עדיין הייתם רואים זאת כדרישה לגיטימית?

נראה לי לגמרי הגיוני שאדם יתקומם כשהחלטה של הרשות- גם היא מסייעת לאחרים , ותורמת לזקוקים לכך וכיו"ב- לוקחת ממנו בהינף קולמוס פירות-עבודה של כמה שנים טובות.

למיטב ידיעתי הבלתי מקצועית, קניית נדל"ן היא הדרך העיקרית שבה אנשים בישראל שומרים על ערך הכסף שלהם ומורישים אותו לילדיהם, במיוחד כשמדובר בשכבות הסוציואקונומיות הנמוכות יותר (העשירים אולי קונים מניות, איים טרופים וכו':) ). האם העובדה שהתבעים במשפט הזה יותר עשירים וחזקים מתושבי איזור התחנה המרכזית החדשה הופכת את פירות עבודתם לפחות לגיטימיים?
משום מה, הנימוק של ערך הדירות נתפס פה כבלתי לגיטימי. 145801
ערך הדירה מושפע ממיקומה, איכותה, וכו'. האם מיקום המעון בשכונה אכן מוריד את ערך הדירות? במקרה זה, נדמה לי שמדובר בנבואה שמגשימה את עצמה (אופס. פעם שניה שאני משתמש במונח הזה השבוע). רוצה לומר: היות שהדיירים הצהירו בריש גלי שערך הדירות ירד (כלומר, הגישו תביעה), הרי שהורידו במו ידיהם את ערך הדירות. אלמלא התביעה, אני בספק אם ערך הדירות היה מושפע כלל (ובכל מקרה, די ודאי שהיה מושפע פחות).
משום מה, הנימוק של ערך הדירות נתפס פה כבלתי לגיטימי. 145818
לא יודע, אני אם היתה לי האפשרות כיום לקנות דירה איפה שאני רוצה, נראה לי שהייתי נרתע מלרכוש דירה על יד שכנים מהסוג הזה, שלא רוצה על ידו אוטיסטים.
כך שאולי מי שמוריד את ערך הדירות אלה השכנים עצמם, בהצהרתם על מה שהם.
אולי זה רק אני מין מוזר כזה, ואחרים היו מעדיפים שכנים כאלה, ולו רק להיחשב ''דיירים של שכונה יוקרתית''.
איכשהו, אני מעדיף את המוזרות שלי.
התייפיפות 145860
אתה מחפש נכס להשקעה.
יש לך בחירה בין דירה איקס בשכונה יוקרתית, לבין דירה ואי בשכונה יוקרתית, אבל עם תוכניות בניה שעשויות להוריד את ערכה בעשרות אלפי שקלים. במה תבחר? נכון, אתה יכול לקוות שיבואו אנשים יעלים וישלמו לך את אותו מחיר גם אחרי הבניה. האמנם תאמין בזה ותבחר בדירה ואי? תודיע לי כשזה יקרה.
התייפיפות זו לא מילה גסה. 145962
את מודה ששכנים הם שיקול בבחירת דירה, נכון?
על סמך הכרה זו, את מרשה לתושבים "שלא לבחור" בשכנים אוטיסטיים.
בעיני, שכנים שהם סנובים הם בהחלט שיקול מובא בחשבון שחשוב לי מבחינת ההיגיינה הנפשית. כאלה מפריעים לי יותר מאשר שכנים אוטיסטים, זה אני יכול להבטיח לך בלי שום "התייפייפות". זה דבר שאני מוכן אפילו להפסיד עליו כסף, אם נניח שבאמת, שכנות לאוטיסטים היא דבר שגורם לירידת ערך הדירות. דבר זה עוד לא הוכח, בכל אופן כאן לא הובאו ממצאים המאששים זאת.

כשלי יהיה כסף לקנות דירה בשכונה יוקרתית, אני בהחלט אודיע לך.
התייפיפות זה לא טיעון 145979
אני בכוונה אמרתי- נכס *להשקעה*.
אומרים לך- חזיר אלמוני יקר, קבל בהוקרה סכום כסף *להשקעה*. אתה יכול לרכוש, באותו מחיר (!) דירה שבונים לידה מגרש גולף או דירה שבונים לידה מעון לחוסים. מהי השקעה נבונה? על מה תהמר שערכו יישמר או יאמיר?

אם אתה מוכן להפסיד כסף מתוך אידיאל, זכותך.אבל אין לך זכות לדרוש מאחרים להפסיד. ערך נכס מושפע בוודאות מהמיקום שלו, כיוון שאיכות חיים ירודה שווה פחות. בית ליד בריכה עולה הרבה, בית ליד מפעל שווה מעט. תפתח את העיתון במדור נדל"ן. שכנים הם שיקול (האם לא כך משווקים דירות? אם כבר פתחת מדור נדל"ן, תעיף מבט) ואם השכנים אומרים שאיכות החיים שלהם ירודה בגלל הרעש וכך גם ערך הנכס, חובה לבדוק האם באמת הרעש פוגם באיכות החיים. אין לאף אחד זכות להגיד להם, שבגלל שהטענה שלהם לא פופולרית איכות החיים והנכס שלהם אינם ראויים להגנה.
התייפיפות זה לא טיעון 146019
"ירידת ערך" היא דבר שנקבע, לאורך זמן, ע"י בחינת מחירי הדירות בעסקאות שבוצעו בפועל. רק מסיבה זו לבדה, אין כל בסיס לטענתם על ירידת ערך, למעט חששם כי תיגרם ירידת ערך. הם הובילו לירידה במו ידיהם משום שהצהירו שערך הדירות ירד: כעת, לכשינסו למכור, יציגו הקונים טענה זו למולם וידרשו מהם לבטא בפועל את אותה ירידת ערך שעליה הצהירו.

האם מוסד מסוג זה מוביל בהכרח לירידת ערך? לא תמיד. במושב (מושבה? קיבוץ? כפר? אין לי מושג) פרדסיה, תמיד סבלו התושבים מתדמית גרועה של המקום בשל מיקום מוסד לחולי נפש בישוב. אולם לאורך השנים (כשהתנערו אנשים מהדיעות הקדומות, אולי?) הלכו מחירי הבתים בישוב והאמירו, וכיום (למיטב ידיעתי; אינני סוכן נדל"ן) מדובר בפרבר יוקרתי במיוחד. למותר לציין כי אותו מוסד עדיין שם.
התייפיפות זה לא טיעון 146023
יש הבדל גדול בין קיומו הפיזי של המוסד בישוב, שהוא הפרעה תודעתית בלבד וברת שינוי, לבין קיומו של מבנה *שמרעיש בפועל* לבניין הסמוך. השכנים לא אמרו "מפגרים זה פוי ומה יגידו" אלא "המוסד מרעיש, וכתוצאה מכך אנחנו סובלים וערך הדירה יורד". אותה טענה בדיוק שהיו משמיעים לו נפתח במקום דיסקוטק, אלא שאז איש לא היה מגלגל עיניים.

מוסד מרעיש תמיד יגרור ירידת ערך לנכסים סביבו, זוהי עובדה פשוטה. עדיין תלויה ועומדת (למיטב ידיעתי)תביעתם של הגרים באיזור התחנה המרכזית החדשה בת"א,שבניית התחנה הורידה את שווי הדירות שלהם בצורה דרסטית.
התייפיפות זה לא טיעון 146027
הטענה על ירידת הערך הוצגה עוד בטרם נפתח המוסד, כלומר, היא לא נבעה מקיומו של רעש אלא מחשש לרעש (ומה שסביר יותר, מדעות קדומות). התובעים לא הצליחו להוכיח כי אכן נגרם רעש, כלומר, אלמלא תביעתם, ייתכן בהחלט כי ערך הדירות לא היה יורד כלל.
התייפיפות זה לא טיעון 146107
התובעים "לא הצליחו להוכיח" כלומר השופט החליט שאין רעש. הבעתי תקווה שאכן נעשה משפט צדק, ושהשופט אכן בדק את הרעש גופא ולא הפעיל את שיקול הדעת שראינו כאן, לפיו אנשים שנטפלים לחוסים הם מלכתחילה רעים ותביעתם קנטרנית.

זה שהם התלוננו מלכתחילה לא סותר את העובדה שבהחלט ייתכן שקיום המוסד אכן מרעיש בדיעבד.

בניגוד לשופטים, אנשים הרוכשים דירה בודקים כמה היא מרעישה. ערכו של נכס יורד בגלל רעש מוחשי (שאל את תושבי ת"א שבנו לידם את הת"מ החדשה כמה שווה הנכס שלהם היום) ואם השופט צודק גם ערך הנכס יישמר. אבל גם אם אתה צודק ועצם התביעה מוריד את ערך הנכס, אם הם חשים נפגעים זכותם לפגוע. הרצון לומר להם "הייתם רעים ועכשיו אכלתם אותה
" נובע אף הוא משיפוט רגשי. לשם השוואה, אשה המתלוננת שבעלה מכה אותה מסתכנת בכך שהשופט ישלח אותה להשיג שלום בית והיא תחטוף מכות רצח על שהתלוננה. האם היה עולה על דעתך לומר לה, שבפעם הזו היא הייתה אשמה?! אם קיים חשש לעוולה, נוכחית או עתידית, זה טוב ורצוי שאנשים יתלוננו, לשם כך קיימים בתי משפט.
התייפיפות זה לא טיעון 146045
ודוגמה נוספת - שכונת טלבייה בירושלים, שלמרות ששמה תמיד היה מזוהה עם בית החולים לחולי נפש שהיה בתוכה, דבר שלגמרי לא הוריד מעולם את המחירים בשכונה, שהיא אחת היקרות בירושלים. (בינתיים בית החולים ברובו נסגר, אבל הוא אף פעם לא הפריע לשכונה להיות יוקרתית).
התייפיפות זה לא טיעון 146043
אני בהחלט מקבל ששכנים הם שיקול, ולכן אני חושב שהשכנים עצמם מורידים את הערך של הדירות בכך שהם מצהירים על עצמם שהם לא מוכנים (וזאת-שימי לב- עוד בטרם נפתח שם המעון, והרי על זה מדובר) שאוטיסטים יגורו בשכנותם. הם מורידים את הערך של הדירות בכך שיש עדיין, אני לפחות מאמין, אנשים שלא מוכנים שבשכנותם יגורו אנשים סנובים, טפשים ובעלי דעות קדומות, וזה אנדרסטייטמנט למה שאני חושב על הדעות שלהם, תאמיני לי.
אני מקווה לפחות שהשיקול של שכנים אנושיים עדיין קיים, אחרת מה אני אגיד לך - באמת הפכנו לסדום ועמורה.
התייפיפות זה כל הטיעון 146118
מדובר על רמת אשכול לא?
שכונה חילונית למהדרין לשעבר, שבסובלת בשנים האחרונות מהתחרדות, כלומר האוכלוסיה החרדית שרוכשת דירות במקום מורידה את ערכם.
האם יש איזה סיכוי לבג"צ נגד נציגי העדה החרדית יהיו מי שלא יהיו?
התייפיפות זה כל הטיעון 146121
לא, אתה מתבלבל.

להגיד שחרדים\מפגרים\חילונים מורידים את ערך הדירה לא דומה ללהתלונן על *רעש*. למה? כי רגשות זה עניין סוביקטיבי. יש מי שלא אוהב דוסים או ערסים וכולי, ויש מי שלא אכפת לו. רעש מפריע לאדם הסביר. ואני הרי חזרתי ואמרתי- התובעים לא אמרו "אנחנו לא אוהבים אוטיסטים, קחו אותם מכאן". אמנם ניסו כאן (ובמשפט?) להכניס להם את זה לפה, אבל כל מה שהם אמרו היה- יש כאן מוסד שמרעיש. זה גם מפריע לנו וגם יפריע לרוכשים עתידיים.

אם אתה לא אוהב את השכנים, יש לך בעיה (אלא אם בחרת ביישוב שמלכתחילה מיועד לחילונים\דתיים וכולי). אם הם מפריעים לך, פיזית, (עושים רעש, מלכלכים, מגדלים 30 כלבים בבית) זכותך להתלונן.

הבדל נוסף: תושבי שכונה חילונית שעוזבים ומוכרים לדתיים לא זהה למבנה שהמדינה עומדת מאחוריו.
התייפיפות זה כל הטיעון 146126
האם במסגרת "זכותם של השכנים שלא יוקם לידם מוסד רועש" את כוללת גם:
בתי ספר תיכוניים
ישיבות
מגרשי משחקים לילדי השכונה (שמן הראוי שישחקו בקרבת עין הוריהם)
כל אחד מן המוסדות האלה עשוי להיות רועש לא פחות ממוסד לאוטיסטים, אך לא הבהרת מספיק שאת מתנגדת גם להקמתם.
ובנוסף, כמי שמכיר את הרחוב המדובר ברמת אשכול, הבעיה העיקרית בו היא הכלבים הנובחים של כמה מהתושבים. נא, הגני על השכנים הסובלים!
התייפיפות זה כל מה שזה 146137
הרי המדיניות, לנוחיותך:
מותר= כל מה שגורם לרעש *סביר*, כלומר האדם הסביר יכול לחיות אתו. גם עניין השעות הוא קריטי. האם אתה מכיר מגרשי משחקים שהומים ילדים בלילה?תיכונים שלומדים בלילה? ישיבות? אני לא. מותרים גנים, בתי ספר (וישיבות בכלל זה) מסעדות, גידול ילדים, גידול כלבים,גידול גלדיולות, חנויות וכולי.

אסור= כל מה שגורם לרעש *בלתי סביר* שיטריד כל *אדם סביר*. למשל פאב בקרבת בית דירות אחרי 12 בלילה, דיסקוטק שפתוח כל הלילה, שיפוצים בבית השכן מעליך בלילה או בשעות המנוחה, או כל מוסד שגורם רעשים מטרידים.

האבחנה הזו איננה שלי, היא קבועה בחוק. אתה רשאי להתלונן על כל חנות, מסעדה, פאב, דיסקוטק או מוסד שפעיל בשעות שנקבעו כשעות מנוחה וגורם רעש שמפריע לך. אם אתה אדם סביר אזי כלב נובח ברחוב לא יפריע לך, אבל 30 כלבים בדירה מעליך- כן. על בית המשפט לקבוע האם הרעש אכן עשוי להפריע לשכנים הממוצעים בסביבתו, וזה מה שהוא עשה. כולנו תקווה שקביעתו נכונה.
התייפיפות זה כל מה שזה 146142
אז זהו שלא. מסתבר שזה לא בדיוק מה שאומר החוק בנוגע למעונות לחוסים. החוק קובע שהמעונות יחשבו לבתי מגורים ומפלה אותם לטובה לעומת, למשל, דיסקוטקים. כעת בא השופט וקובע כי בחינת הרעש העולה ממעון לחוסים לא תיבחן לפי אמות המידה הרגילות לרעש אלא לפי אמות המידה לרעש סביר הבוקע ממעון לחוסים. אחרת, כוונת המחוקק בחוק שיוויון לאנשים עם מוגבלויות, סעיף 63א תתבטל. כלומר, מסקנה הגיונית תהיה שרף הרעש שמותר שיבקע ממעון לחוסים, גם בשכונת מגורים, יכול להיות גבוה במידה סבירה מרף הרעש שמותר שיבקע מבית מגורים רגיל בשכונת מגורים. לכן, מעון לחוסים נהנה, על פי החוק, מזכויות יתר בין השאר בסוגית הרעש הבוקע ממנו.
''גבוה במידה סבירה'' 146146
בסדר, החוק יפעיל את אמת מידה של ''רעש של מעון חוסים''. אם המעון עובר אותו, יינקטו צעדים. שופטים את הרעש, לא את השכנים.
''גבוה במידה סבירה'' 146149
אם הסכמנו על זה, כל שנותר לי הוא להפנות לכאן: תגובה 146147
התייפיפות זה כל מה שזה 146227
סעיף 63א' לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה - 1965.

הנה לינק (לא מעודכן, אבל מספק): http://oranimb37.oranim2.macam.ac.il/home/home.exe/6...
הסעיף תוקן פעם נוספת בשנת תשס"ב, והוא הורחב גם על נכי נפש:http://www.knesset.gov.il/privatelaw/data/15/3/2083_...
כדור הארץ לגילית עבור! 146302
ישיבות שפועלות בלילה את לא מכירה?
שמתפללות בקולי קולות בכל מיני זמנים, ושרות שירים חסידיים עד אור הבוקר (בעיקר בחגים)?
ולאק איפה את חיה?

אם אכן הדברים שאמרת קבועים בחוק (תגובות שבאות אחרי אומרות שזה לא בדיוק כך) ואכן במקרה שיוכח שיש רעש מעל לסביר יש להרחיק את מה שגורם לרעש, אז יתכן שיש לך קייס.
אני רק מרחם על החוסים, שאין להם את הכח שיש לישיבות כמו שציינתי, או למתנחלי חברון הגורמים גם הם רעש בלתי סביר ומעבר לכך לשכניהם, פשוט לשים אות שביעית על שכניהם.
כדור הארץ לגילית עבר 146311
ידידי החזיר, לתפילות זמן מוגדר ביותר. רשום זאת לפניך: שחרית (לא לפני הזריחה) מנחה (צהריים) וערבית (עם השקיעה). תמידי ישיבה מתפללים אך ורק במניין, ושום מניין לא נקבע ל12 בלילה, למשל. זמירות בחגים הן רעש לגיטימי לפי מה שלמדנו כאן (כלומר, סביר יחסית למוסד). בלילות רגילים אין זמירות בישיבות, פשוט כי תלמידי הישיבה (רשום נא גם את זה) ישנים בלילה בדיוק כמוך. אם יש להם "סדר" הם לומדים, אבל עצמאית, קרי בשקט. אפילו ידידיך בנוה רותם לא העלו את הטענה המופרכת ש"ישיבה מרעישה" בבואם לנסות לסלק אותה. הם אמרו בריש גלי- לא אוהבים דוסים.

איפה ראית שהדברים שאמרתי אינם קבועים בחוק? ערן הביא את החוק לפיו מוסד נמדד ע"פ רעש המאפיין מוסדות מסוג זה. כלומר ישיבה רועשת מדי בלילות או מעון רועש מדי יטופלו לאלתר.

הפסקה האחרונה שלך היא דוגמה אומללה לשיפוט רגשי, לא רלוונטי ובלי קשר לשום מקרה נתון. מאחלת לכולנו שופטים מוצלחים יותר. האם נשמע לך הגיוני שבכל פעם שמישהו יתלונן על משהו שמפריע לו, במקום להתייחס אליו קונקרטית יגידו לו "אבל הדתיים יותר גרועים?"
כדור הארץ לגילית עבר 146327
גיליתוש מאמי, את לוחות הזמנים האלה תראי בבקשה לשכנים של ישיבות מסויימות, כמובן שאינני מכליל על כל תלמידי הישיבה בעולם, אבל אני יודע שיש כאלה ישיבות, שהרעש שלהן הוא מעל לסביר.
אבל לא באתי לדבר על דתיים ואפילו לא להגיד שהם ''יותר גרועים''. רק הערתי הערת שוליים על כמה שיש להם יותר כוח מאשר לחוסים להגן על המקום שהם תופסים, בין אם הם מפריעים לשכנים ובין אם לא, וחושב שמזלנו שאיחולך לשופטים מוצלחים התגשם בינתיים במשפט של האוטיסטים, שאף אחד אחר לא מגן עליהם, בוודאי לא ממשלת הקיצוצים ועוד דברים שלא אומר, כדי לא לגלוש כאן לעוד ''שיפוטים רגשיים'' שאולי באמת אינם רלוונטים לדיון, אבל דוגמאות אומללות אלה לא.
את אומרת שהדברים קבועים בחוק, אבל ''ידידיך'' (את התחלת עם הכללות. נוה רותם וידידי שם שאין לי) הובאו כדוגמה (יש כמובן עוד דוגמאות) לצפצוף על החוק שלא מטופל לאלתר, בדרך שבה בכוכבך הדברים כנראה מטופלים לאלתר.
אולי אם תרדי לכוכב שלנו, תגלי שיש מטרדים יותר גרועים מהרעש שגורמים האוטיסטים, ושלמרות שיש חוק, אז יש חוק אז מה. אם גם אז תשימי את ההגנה על זכות השכנים להימנע מלשמוע את הרעש של שכנים אוטיסטיים בראש סדר העדיפויות של דברים שיש להזדעק למענם, אז אולי נצטרך להודות שאין הבדל בין אלה ש''לא אוהבים דוסים'' ל''אלה שאינם אוהבים אוטיסטים'' רק שהראשונים, לפחות, כדבריך, הודו בכך בריש גלי, והאחרונים לא.
כדור הארץ לגילית עבר 146333
אנא, מנה לי ישיבה אחת שהתלוננו עליה אי פעם שהיא מרעישה. נמשיך משם.

אין הבדל בין מוסד שהוא ישיבה למוסד סיעודי- אם השכנים מתלוננים זה מטופל באותה דרך- פניה לערכאות. החוסים אמנם אינם כשירים לייצג עצמם בבית המשפט אך יש להם גופים רבים שמטפלים בעניניהם, הנסיון להציג אותם כחסרי ישע מול הבירוקרטיה הישראלית הוא השמצה לא הוגנת של מדינת ישראל. כל חסר ישע זכאי לאפטרופוס והמדינה מקפידה שהוא יקבל טיפול סיעודי, משפטי וכל מה שצריך. כמובן שזה לא אמור לבוא על חשבון האזרח הקטן.

זה שיש מטרדים גדולים יותר לא הופך שום מטרד קטן לבלתי ראוי לטיפול. היטפלותי הקטנונית דווקא לנושא זה ולא לחור באוזון, למשל, נבעה מכותרת המאמר.
עדות אלמונית 146335
במהלך חיי יצא לי לגור תקופה קצרה ליד בית כנסת קטן, לפחות בפורים ובשמחת תורה יצא משם רעש גדול בכמה סדרי גודל מהרעש החזק ביותר שיצא מהמעון לאוטיסטים שקיים ליד ביתי הנוכחי.
טוב 146337
ובכיכר רבין יש כל שנה עצרת לשלום, מופעי פורים ויום העצמאות. ייסגרו הבמות ברחבי הערים לאלתר!

תשמע, יש הבדל בין רעש פעמיים בשנה לבין *טענה* למוסד *מרעיש מדי לילה*. אתה לא חייב להסכים איתי. יום טוב.
טוב 146350
כן, אבל ביקשת ''אנא, מנה לי ישיבה אחת שהתלוננו עליה אי פעם שהיא מרעישה''.

אין ספק שיש הבדל, אבל מוסד סטנדרטי לא מרעיש כלל (לא מעבר לבית משפחה רגילה), לא מידי לילה, לא פעמיים בשנה, ולא פעם ביובל. אני לא חייב להסכים איתך, אני זכאי לצפות ממך לעקביות.
משמעות ''אי פעם'' 146351
הנה המשפט המלא:
"אנא, תן לי שם של ישיבה שהתלוננו עליה אי פעם שהיא מוסד המפריע את מנוחת השכנים".

הסבר: לא "איציק מהישיבה זרק עלי פעם אחת בננה", לא "אבל פעם אני התרגזתי כי יוסי התפרץ לי לכביש". הכוונה הייתה לא ישיבה שהפריעה ב*אופן חד פעמי*, אלא - ישיבה ש*אי פעם* התלוננו עליה שהיא מהווה מטרד כיוון שרעשיה המוגזמים מפריעים לחיי השכנים.
את צוחקת? 146354
המשפט המלא הועתק כמו שהוא מתגובה 146333, והנה אני אעתיק אותו שוב, "אנא, מנה לי ישיבה אחת שהתלוננו עליה אי פעם שהיא מרעישה" לא ברור לי מאיפה "העתקת" את המילים "תן", "שם של", "מוסד" וכו'.

בכל מקרה "אי פעם" זה "פעם אחת" שזה בדיוק "באופן חד פעמי".
את צוחקת? 146362
יש לי תחושה שאנחנו נגררים קצת לקטנוניות יתר. הנה ניסיון: מישהו יכול לפרט, למשל, על התלונות של תושבי יבנאל אאז"נ?
אל יבנהאל יבנה אל יבנה הגליל 146444
למשטרה הוגשו תלונות על אירועים שונים בשנים האחרונות.
אביק קוסטיצקי ראש המועצה מייחס את האירועים לקהילת ברסלב. על רקע של כביכול חילול שבת או פגיעה בזכויותיהם היו אינספור מקרים של איומים,ניבולי פה,יריקות והעלבות כלפי תושבים,הצתת שני מתבנים,הצתת שתי מכוניות כולל מכוניתו של ראש המועצה,תקיפת קב"ט המועצה שנחשד בהגשת תלונות נגדם (אבנים וגרזנים הושלכו לביתו כאשר אשתו שהתה שם) נסיון הצתת רכב תברואן המועצה,תקיפה והכאה של פקח בניה שבא עם צו הפסקת בניה,חיתוכי צמיגים לתושבים,תקיפה ופציעה של מושבניק שעבד בשבת על טרקטור,ולאחרונה רץ איזה סיפור על חיתון קטינים.
תגובת נציגם חבר המועצה אשר טולדנו: עלילות שווא. שיוכיחו שזה אנחנו,נחיה ונראה אם יהיו למשטרה הוכחות.

בכל אופן,שום דבר על רעש בשעות לא מקובלות למעט מקרה חד פעמי,שלא חזר שנית,של צפצופי שמחה ותהלוכת מכוניות לעת ליל וריקודי שמחה ברחוב,לאחר שממשלת ישראל הודיעה בתדהמה.
עדות אלמונית 146338
לא היה איזה סיפור עם השכנים של הרבנית קוק? לצערי אני לא זוכר את הפרטים ולכן אני לא יודע עם מדובר בישיבה "רשמית" או סתם רעש בגלל האורחים המרובים.
עדות אלמונית 146346
הרעש הזה לא יעמוד במבחן החוק - ההפרעה, לפי התיאור שלך, אינה תדירה אלא ספורדית.
עדות אלמונית 146349
בתגובה 146333 גילית ביקשה "אנא, מנה לי ישיבה *אחת* שהתלוננו עליה *אי פעם* שהיא מרעישה.", והתייחסתי רק לחלק הזה בתגובה, בקשר לחוק, כמו שהסברת, וחזרת והסברת (וגילית עדיין לא הבינה), הפסיקה של השופט היא הפסיקה היחידה האפשרית בהתאם לעדויות שנשמעו בפניו.
אולי תפסיק לעשות סמילי? 146443
אולי לא? 146629
הרבה יותר טוב שאנשים יפסיקו לכתוב שטויות באייל (כמו למשל, ''אי פעם זה לא חד פעמי''), מאשר שאנשים יפסיקו לתקן כותבי שטויות.
אי-פעם זה לא ''חד פעמי''. 146816
גילית הבהירה שהדוגמא שהיא חיפשה היא לישיבה שאי-פעם התלוננו עליה שהיא מרעישה תכופות.
איפה? 147075
הנה: 147181
בתגובה 146351 ובתגובה 146337 (הבחן בין "הבהירה" לבין "כתבה").
הנה: 147250
לא כך הבנתי את ה"הבהרה" שלה, אם זו באמת היתה כוונתה, למה היא לא "כתבה" כך?
הנה: 147422
ניחוש שלי: כי היה מאוד ברור שזו היתה כוונתה, וצריך להיות לוגי-קטנוני במיוחד כדי להבין אחרת; ולכן, או שגילית לא הבינה שזו היתה אי-ההבנה, או שסתם לא היתה לה סבלנות. בשני המקרים היא די צודקת, לעניות דעתי.
הנה: 147431
קראתי שוב את תגובותיה, ואני עדיין לא רואה איפה אתם מוצאים את הכוונה הזו. בכלל, לגברת יש בעיה עם לוגיקה (ראה סעיף ב בתגובה 147427.)
הנה: 147464
ה"מקום" שבו אני מוצא את הכוונה הזו הוא ההנחה (שבפילוסופיה קוראים לה "הנחת החסד") שהמתדיין איתך (או כותב המאמר שאתה קורא) הוא חכם; אם אתה רואה דרך להבין אותו בצורה שמוציאה אותו חכם יותר, הבן אותו כך. אם נדמה לך שמה שהוא כתב ממש טפשי, אבל אתה מכיר אותו ויודע שהוא לא עד כדי כך טיפש, חשוב שוב - אולי יש דרך אחרת להבין אותו. בקשר ללוגיקה, מה שגלעד אמר.
טוב, 147521
חשבתי שוב, אני לא רואה איך הדרך שלכם לא מוציאה אותה יותר חכמה, כמה חכם יכול להיות אדם שלא יודע מה הפירוש של "אי פעם" ועדיין מתעקש להשתמש בו? כמה חכם יכול להיות אדם שלאחר שהוסברה לו טעות ניסוח (לפי הפירוש שלכם) במה שכתב, מסרב לנסח מחדש?

בכלל, אם אנחנו רוצים להוציא אותה חכמה, למה שלא נניח שהיא התכוונה לכתוב את התרופה לסארס? איך בכלל אפשר לדעת מה אדם התכוון לכתוב, אם אנחנו מאפשרים לקורא את החופש להתעלם ממה שהאדם כתב באמת?

בקשר ללוגיקה, אתה לא הולך בכיוון ההפוך מזה שבהגדרה הראשונה (ז"א, במקום להניח שבן שיחך הוא חכם, אתה מניח שהוא לא מסוגל להתנסח בצורה לוגית).
מחיר אחרון, לי זה עולה יותר 147661
את "מנה לי ישיבה אחת שהתלוננו עליה אי פעם שהיא מרעישה" (תגובה 146333) אפשר להבין בשתי דרכים:

1. "מנה לי ישיבה אחת שהתלוננו עליה אי פעם שהיא מרעישה אי פעם"

או

1. "מנה לי ישיבה אחת שהתלוננו עליה אי פעם שהיא מרעישה באופן תדיר".

מן ההקשר ברור שגילית התכוונה לפירוש השני. אם זה חשוב, אפשר לומר שהטענה המקורית נוסחה בחוסר קפדנות, ולכן אינה חד-משמעית מספיק. אבל אפשר להסביר "התכוונתי ל-" גם בלי לומר זאת במפורש.
לי זה ברור שהיא התכוונה לפירוש 1. 147663
נכנעת 147674
זה הדיון המיותר ביותר שנתקלתי בו, ונתקלתי בהרבה כאלה. גמרתי אומר להתעלם, אבל נכנעתי. להלן ההשתלשלות האומללה:

א. גילית כתבה את המשפט, התכוונה ל2, כמובן.
ב.אדון אלמוני ציין שפעם זרקו עליו תפוז.
ג.גילית ניסתה להרחיב את המשפט הקודם, מתוך הבנה שאם היא לא תדייק בכל מילה ומילה האלמוני לא יבין. אך אבוי לבושה, היא כשלה שוב. במקום להבהיר ש"הנה המשפט המלא שהתכוונתי אליו, ואם הייתי יודעת כמה קשה לך להבין אותי הייתי כותבת מלכתחילה", היא שוב קיצרה ואמרה "הנה המשפט המלא". הנה:
תגובה 146351
ד.האלמוני מיד ציין, שזה בכלל לא ציטוט של המשפט המלא והיא לא אמרה אותו מעולם. הוא אכן אדם חד אבחנה ואני הייתי צריכה להיזהר.

אני מצהירה כאן קבל עם ועדה- אדון אלמוני חכם ממני, הוא בעל לוגיקה מבריקה ויכולת ניתוח. אני אדם עם בעיות ניסוח וכן כשלים לוגיים. אנא, הפסיקו לגרום לו לבזבז זמן עלי ועל שכמותי, תנו לו להתפנות לדברים החשובים באמת.
אני עדיין טוען שהתכוונת ל 1. 147675
קראי שוב את תגובה 147661
אני טוענת שהתכוונתי ל2. 147679
נעשה כאן נסיון להקביל מוסד (שהתלונה התיאורטית עליו הייתה שהוא מרעיש בלילות, לא באופן חד פעמי) לישיבה, משום מה. ציינתי שישיבות אינן מוסד מטריד, ופורים, למשל, שהוא יום אחד בשנה, לא יריץ שכנים למשטרה ממש כפי שאם ילד אחד זרק תפוז פעם אחת, בד"כ זה לא יריץ את השכנים לתבוע לסגור את המוסד (כמובן שאין דעתי קלה בהשלכת תפוז ובנזק שעשוי להיגרם).

כלומר- אני אמרתי: המוסד לא נותן להם לישון
אלמוני: אבל גם בישיבה עושים רעש
אני:על שום ישיבה לא התלוננו מעולם שהיא מוסד הפריע את מנוחת השכנים (כלומר- הטרדה כה תדירה עד שהיא מצדיקה תלונה ודרישה לסגור את הישיבה).

ההמשך ידוע לך.
אני טוענת שהתכוונתי ל2. 147690
זה שהוויכוח על הלוגיקה היה קטנוניות גמורה מצד האלמוני, זה ברור.
אני בסה"כ רציתי לכתוב בדיחה (המספר 2 לא מופיע אצל עוזי).
2=1 (ה-‏1 השני, כמובן). 147701
2=1 (ה-‏1 השני, כמובן). 147974
אפשר לצטט אותך?
אף אחד לא יאמין לי שמתמטיקאי כתב את זה.
מחיר אחרון, לי זה עולה יותר 147705
בהתחשב בסעיף א של תגובה 147674 אפשר לומר שצדקתם ואני טעיתי בהבנת המשוררת. אפשר היה לנסח בצורה הזו מלכתחילה. בעיקר כאשר לא ברור לי איך אפשר להוסיף למשפט את מגבלה מבלי לשנות את המשמעות שלו (ז"א, המשמעות של המשפט כפי שנוסח במקור יכולה להיות יחידה, "מנה לי ישיבה אחת שהתלוננו עליה אי פעם שהיא מרעישה ללא קשר לתדירות ההרעשה" משום שלא נאמר שום דבר בקשר תדירות ההרעשה).

אפשר לומר "התכוונתי ל" מבלי לומר זאת במפורש, משום מה גילית נמנעה מלעשות זאת (עד עכשיו, ועכשיו היא אמרה זאת במפורש), והעדיפה לתקוף.
סליחה שאני מתערב 147711
תגיד, האם זה נכון שעם המשמעות השניה של המשפט (זה שכולם אומרים שלזה גילית התכוונה) אין לך בעיה ואתה מקבל את הטענה "אינני מכיר מקרה של ישיבה שהתלוננו עליה שהיא מרעישה באופן תדיר?" .

לא, סתם הסתקרנתי.
שאלה יפה, *אני* לא מכיר 147718
אני חושב שהתלוננו בזמנו על הרב משולם, והיה סיפור בפרדס חנה ועוד כמה שהוזכרו בתחילת הדיון. אני, מצד שני, גם לא מכיר מקרה של מעון לאוטיסטים שהתלוננו עליו שהוא מרעיש באופן תדיר (או חד פעמי).
ואני דווקא כן, 148598
מתוך אתר חופש, http://www.hofesh.org.il/secular_power/ashdod.html#e...
"מטרדי רעש במרכז רוחני ברח' אילת 4

יותר משנה מפעילה עמותת "ילדי שגיא ויעקב" מרכז רוחני בקומת משרדים עליונה במרכז מסחרי ברח' אילת 4, אשדוד (מס' העמותה 58-000389070, יו"ר גוזלן אילן). מספר ימים בשבוע מקיימת העמותה כנסים המוניים עם מוסיקה רועשת במיוחד תוך שימוש במערכות הגברה, כולל תפילות המוניות סמוך לבנייני מגורים. כתוצאה מכך ישנם פקקי תנועה במקום וצפירת מכוניות, והדבר נמשך עד לשעות המאוחרות של הלילה. הדבר מפריע ומציק מאוד למנוחתם של התושבים בבנייני המגורים הסמוכים. בבדיקות שערכה במקום רכזת רעש של איגוד ערים לאיכות הסביבה נמצאו חריגות מהתקן הקבוע בחוק.

מכתב בנושא נשלח לראש העירייה, צבי צילקר, בתאריך 27.4.03, מאת תושב העיר גרשון צור."
וגם 148600
"במקום מפגשים של בני נוער ומבוגרים, דבר המהווה חריגה מייעודו מאז 98' מתקיימים הכנסת. פעילות זו פוגעת ברמת החיים של דיירי הסביבה, גורמת לפקקים של בית חנייה לתושבי השכונה. תושבי השכונה מתלוננים על רעש וצעקות בלתי והעדר מקומות את מנוחתם יומם ולילה ועל תפילות קולניות בימי שישי שנמשכות פוסקים המטרידים עד חצות"http://www.hofesh.org.il/secular_power/holon.html

ו"החילונים בירושלים דורשים להפסיק את צפירות השבת בטענה על עצמת רעש שמהווה מפגע סביבתי."
וגם 148615
לפחות לגבי צפירת השבת, דומני שמדובר בקנטרנות. מדוע הם אינם מבקשים באותה מידה להפסיק את קריאות המואזין בשעות המוקדמות של כל בוקר? לי אישית זה מפריע הרבה יותר, למשל.
מהישיבה עולה תפילה אשכנזית,על הצריח ממולה קורא המואזין 148624
זה בגלל שאתה מהרצליה.
פעם גרתי בשכונה שהיה בה בית כנסת ובחודש אלול בלילה התפילות יצרו אווירה מיוחדת.
גם תפילת המואזין משתלבת בנוף המקומי ונעימה.חוץ מהדרשות המתלהבות ביום שישי שנשמעות לאוזנים ערלות וחשדניות כמו קריאה לטבוח ביאהוד.
בכלל צריך להקשיב לזה באוזניים של תייר,כמו שבחו''ל הרוב נהנים להיות בכפר שבו מצלצלים פעמוני הכנסייה.
מהישיבה עולה תפילה אשכנזית,על הצריח ממולה קורא המואזין 148664
האמת היא שהמואזין מפריע לי רק לעיתים רחוקות, בתנאים מאוד ספציפיים. אם אני כבר ישן, אז זה לא מעיר אותי, ואם אני מבלה לילה לבן (על איזו עבודה, למשל), אז זה דווקא די נחמד ויפה. הבעיה היא אם הם מתחילים בדיוק כשאני הולך לישון (אחרי לילה חצי לבן).
מהישיבה עולה תפילה אשכנזית,על הצריח ממולה קורא המואזין 148705
הנה רעיון לסקר הבא: מה מפריע לך לישון בלילה?

תשובות אפשריות: מואזין/ בית כנסת/ שיפוצים/ כלב/ תינוק/ חלומות זוועה/ טלפונים מחו"ל...
תשובה הומוריסטית: סקס.
מהישיבה עולה תפילה אשכנזית,על הצריח ממולה קורא המואזין 148717
הבעייה היא שבד''כ זה אף אחד מאלה, אלא חוסר יכולת לסיים את הירהוריך ולהירדם.
אשכנזית,על הצריח ממולה קורא המואזין 148718
אני גם מכיר כאלה שבעיקר יותר מדי שקט הוא שמפריע להם לישון.
מהישיבה עולה תפילה אשכנזית,על הצריח ממולה קורא המואזין 148721
...המצב הכלכלי/ המצב הבטחוני/ קרוב משפחה בצבא/ דיונים באייל הקורא/ מטלות אקדמיות/ שידורי ערוץ תכלת...

ואין שום דבר הומוריסטי בסקס.

(אללי, מה אתם חושבים עלי עכשיו?)
ארבע בבוקר לא נרדמת 148756
שכחת מעון אוטיסטים.
מה קרה לברק/ת? 148757
ומה עם: "העבודה שלי"?
מה קרה לברק/ת? 149583
העבודה שלך לא מפריעה לי לישון.
מה קרה לברק/ת? 149597
נדמה לי שעיסוקו מפעיל פטיש אויר, קולגה של מר בלאומילך המנוח.
האם תחזרי בך מקביעתך שבתגובה 149583?
מה קרה לברק/ת? 149600
בלאומליך? יש דברים יותר עכשוויים שמפריעים לי לישון לאחרונה.
תגובה 149435
חיי עם ויאצ'יסלב 149602
בדרך כלל סקס לא מפריע לי לישון.

חוץ מלפעמים, כשהוא ממשיך עם זה הרבה זמן אחרי שנרדמתי. מה לעשות, הגברים הפולנים לא תמיד מגלים התחשבות בצרכי האשה.
לא הבנת 149607
הכוונה היא לסקס של השכנים שלך: הגונחת והמתלהב.
דוקא הבנתי יופי 149611
והכוונה שלי, בשונה מעט מכוונתה המקורית של ברק/ת, היתה לדווח לכם על הבריאות המשובחת *שלי*, שאין כמעט דבר שיצליח להפריע לה. לא ויאצ'יסלב וגם לא השכנים שלי, הגויעל נפש האלה, האזייתים הבהמיים האלה, החסרי טיפת תרבות האלה שרק דבר אחד יש להם בראש.

גלובלי, מה קרה לחושומור שלך? אתה כמעט מוכיח את טענתו של דובי, שבסקס אין שום דבר הומוריסטי.
מהישיבה עולה תפילה אשכנזית,על הצריח ממולה קורא המואזין 153735
תיכוניסטים בחופשה.
תיכוניסטים בחופשה עם טוסטוסים.
פוסט תיכוניסטים בחופשה ששומעים מוזיקה מזרחית במערכות סאונד מתלהבות במכוניות המצ'וקמקות שלהם.
אלטע זאכען.
הפארסי עם האופניים שמנסה למכור שטיחים (הבנאדם ניראה כמו קריקטורה של יוסף שילוח, עןמד באמצע הרחוב וצועק שיש לו שטיח אפגני יפה עבודת יד דוגמא מודרנית בלי פראנז'ים רבע ממחיר בחנות).
הטנדר עם הביצים מהמושב.
האיש עם העגלה והסוס שמוכר אבטיח על הסכין אדום מתוק רק היום.
הטנדר שמוכר דובדבנים (שתי קופסאות בעשר שקל, שוה מאוד).

שמח בנוה אליעזר.
מכונת זמן? 153738
והאיש שצועק ''קרח קרח''
ומשחיז הסכינים
ובעל העגלה, שמצלצל בפעמון וצועק ''נפט-נפט''

היום יש בעיקר אזעקות של מכוניות. זה רק שאלה של זמן עד שיהיה אפשר להוריד נעימות מהאינטרנט לשימוש באזעקות ( אני מכריז כאן על ראשוניות בהמצאה זו, למרות שלא אתפלא אם יתברר שרעיון כזה הועלה כבר באייל, ואולי אפילו ע''י המגיב הקודם, בפרסונה זו או אחרת).
מכונת זמן? 153741
למרבה הצער, כל אחת מהאופציות המוזכרות לעיל זכו להעיר אותי או את רעייתי שתחיה משנתינו בין אם באישון ליל או בשעות אחר הצהריים ביום שישי.
כפי שכבר טענתי, שמח בנוה אליעזר.

הרעיון של הורדת צלילי אזעקות נשמע מעניין אבל אני מזהה בו חיסרון בולט אחד. כיום כשאזעקת המכונית שלך זועקת בלילה גשום אתה שוכב לך במיטה החמימה ומקלל בליבך את בעל הרכב חסר האחריות (או גנב הרכב הלא זהיר). לו הייתה לך אזעקה בעלת צליל יחודי היית נאלץ להטריח את עצמך ולצאת ולכבות אותה בעוד שאר השכנים שוכבים להם במיטותיהם החמימות ומקללים אותך, אישית.
מהישיבה עולה תפילה אשכנזית,על הצריח ממולה קורא המואזין 153763
ובכל צהרי שישי, בשתיים וחצי בדיוק - אוטו גלידה.
מהישיבה עולה תפילה אשכנזית,על הצריח ממולה קורא המואזין 153764
האוטו גלידה עובר בצד השני של הבניין כל יום בסביבות השעה חמש. הוא מעיר את ברי המזל שיכולים להרשות לעצמם לישון בשעות כאלו ושיש להם נוף לגינה הציבורית.
מהישיבה עולה תפילה אשכנזית,על הצריח ממולה קורא המואזין 153785
תראה מה זה, לוקח לו שעתיים וחצי להגיע אליכם. הפקקים האלה.
אפרופו- 153825
הייתי בשוק הפשפשים לפני כמה שבועות, וראיתי מראה מקסימה למדי. כזו שבשום אופן שהוא אין מצב שאני מוצאת לה שימוש. אבל באמת שניסיתי לחשוב על שימושים אפשריים. אין. (חוץ מאשר לתת אותה כמתנה למישהו אחר, שגם לו [לה?] לא יהיה מה לעשות איתה) בקיצור, המוכר רואה שאני מתלבטת, ומציין עד כמה מדובר במראה יחודית, ומיוחדת, ומקורית ו... ואיך שאני משתכנעת לקנות את ה "מתנת פירגון עצמי" החודשית, הוא פשוט שלף אחת זהה בדיוק מהארונית בדוכן. כל כך השתעשעתי מהעובדה, שישר קניתי אותה. ומה?
כלום. עכשיו היא בחדר, עושה כלום.

___________
העלמה עפרונית, השקעות נבונות.
אפרופו- 153827
אין מה לעשות עם מראה? הרי במראה- קטנה, גדולה או בינונית- את אמורה לראות את עצמך ולחייך באושר‏1, לא?

1- טוב, תלוי מתי.
אז''ש. 153828
בחדר שלי בתל אביב יש לנו שלוש מראות גדולות. (אחת בחדר, אחת על דלת הארון, אחת בשירותים) בחדר שלי בבית יש מראה מספקת בהחלט.
המראה המדוברת, היא למעשה ראי קטן כזה, כמו של נסיכות מאגדות קסומות. ועם כל הכבוד, התיק שלי מלא בכל כך הרבה דברים, שאני לא חושבת שראי נחושת יפיפה זה מה שחסר לי בו.
וחוצמזה, הוא כל כך קטן, שלא רואים בו אפילו את כל הפנים בבת אחת.
יש פתרון! 153830
תשלחי אלי. (-:
153831
מה, לא קראת טוב? זה ראי קטן כמו של נסיכות מאגדות קסומות! זה כמעט כמו למצוא קסם באמצע הרחוב!

___________
העלמה עפרונית, תמהה.
בטח שקראתי טוב! 153833
בגלל זה אני רוצה אותו!

(עדי, מחליטה להפסיק כאן).
וגם 148627
אולי, אבל השאלה תגובה 146333 לא התיחסה למידת הקנטרנות שבתלונה.
וגם 148836
בימי שישי אפשר להרעיש עד חצות, בתנאי שיחגגו תוך כדי התפילה.
ובפינת "הידעת?" היומית... 148227
האם ידעת כי גבריאל מוקד כינה את המשוררת הנ"ל: "אולי הגילוי השירי המרכזי בין הצעירים ביותר [מבין המשוררים הישראליים - א.א.]"?

גם סופרת, גם סופרת! 148236
מקום ראשון לגילית בתחרות סיפורי מדע בדיוני:
וחוץ מזה היא גם עיתונאית.
גם סופרת, גם סופרת! 148285
ברכות לגילית. יש עם זאת לציין שהביקורת לא ממש פרגנה לסיפור, ואפילו השופטים לא מתו עליו.
ציטוט:
"כאחד משלשת השופטים (המאד אינטיליגנטים, אני חייב להדגיש שוב) אני
יכול לומר כמה דברים בשם עצמי:

1. * כל * הסיפורים, אבל כולם, הציבו אתגר אומלל למדי: לבחור בפחות
גרוע מביניהם.

2. "יום ההקרנה של תומס" דיבר אלי ברמה האישית. גם אם הסיפור לא
היה מובן בכל מאת האחוזים, הוא היה כתוב היטב (יחסית לשאר) והיה בו
איזשהו ניסיון להכניס פן אנושי שהיה חסר לי בכמה מהסיפורים האחרים.
זו הסיבה שהוא זכה בקולי.

3. לו הדבר היה תלוי בי בלבד, ואם המנדט של התחרות היה מאפשר זאת,
הייתי מעדיף שלא לזכות אף אחד מהסיפורים בפרס כלשהו. כיון שזה לא
התאפשר, נאלצתי לבחור בפחות גרועים שביניהם, ומבחינה זו "יום
ההקרנה של תומס" היה הרבה פחות גרוע (אבל הרבה) מכל האחרים."
גם סופרת, גם סופרת! 148286
תודה שאתה שומר אותנו מעודכנים. לולא המסירות של איילים כמוך, היה מישהו כאן עלול להעריך את גילית מעבר למותר. איזה מזל שמצאת מישהו שחושב שהיא רק הרבה (אבל הרבה) פחות גרועה.
גם סופרת, גם סופרת! 148306
גילית היא בחורה מוכשרת (באמת) אבל המגיבים באתר טענו שהסיפור שלה ''סתום'' וקשה לפיענוח, תמהו על החלטת השופטים, וטענו שהם העדיפו סיפורים אחרים.
ואז ''מצאתי מישהו'' - אחד משלושת שופטי התחרות לידיעתך, שאמר שהשופטים בחרו מתוך שיקולי הרע במיעוטו.
יכולתי כמובן להתעלם מזה, אבל גילית לא קרובת משפחה שלי, והאייל לא אתר חבר'ה למיטב ידיעתי.
גם סופרת, גם סופרת! 148308
קראתי את חביבי הקהל שם (''משואה'' ו''שושנה''), ומשואה באמת כתוב טוב יותר מ''יום ההקרנה'' לטעמי, אבל שושנה זה בכלל לא סיפור מד''ב - לכל היותר פנטנזיה. ובניגוד לשושנה, שהוא סתם בדיון ללא מדע, בזוכה במקום השני (''גשמי ברכה'') אין בדיון כלל. או פואנטה. או עניין מינימלי.

אני גם לא מסכים שהסיפור של גילית סתום וקשה לפיענוח, אבל זה אולי כי אני רגיל למד''ב ''קשה'' יותר ממה שהחברה שם מוכנים לקרוא מד''ב. המד''ב שלהם כל כך רך שאתה יכול לחשוב בטעות שמדובר בסיפורת.

בחיי.
אתם בטוחים שמדובר באותה גילית? 148912
אתם בטוחים שמדובר באותה גילית? 148915
לפחות אותה גילית מ- דיון 412 :-)
הנה: 147429
וגם אני מסכים לגמרי עם ירדן. הגישה הלוגית אמורה לעזור לאנשים להתדיין, לא להפריע.
כדור הארץ לגילית עבר 146344
אני אישית התלוננתי על ישיבה שתפוז שנזרק ממנה שבר אצלי חלון (צריך לומר שזה היה לפני שנים אחדות ומאז ט''ט הם שקטים).
החבר'ה פה כבר התחילו להביא דוגמאות נוספות.
אבל שכחנו שזה לא הנושא.
ותפסיקי לדקלם פה מחברות משיעור אזרחות. כולנו למדנו שיעורי אזרחות בביה''ס.
כדור הארץ לגילית עבר 146347
גם התפוז שלך אינו דוגמה להפרעה מתמשכת ותדירה אלא למקרה חריג שצריך להיות מטופל ברמה היחידנית.
כדור הארץ לגילית עבר 146348
תזכור, שאנחנו עדיין מחפשים פה את מקרה ההפרעה היחידנית של אוטיסטים ולא מוצאים.
כדור הארץ לגילית עבר 146461
דווקא לא מדקלמת
תגובה 118068
  כדור הארץ לנוגה עבור • החזיר האלמוני
  כדור הארץ לגילית עבר • איילת בועזסון
  כדור הארץ לגילית עבר • גילית
  כדור הארץ לגילית עבר • Xslf
  כדור הארץ לגילית עבר • גילית
  לא יותר פשוט לאטום את הפיות של האוטיסטים? • האייל הגועלי
  איטום פיות הוא פעמים רבות פתרון ראוי • האיל הנוקדני
  יוני- סליחה. .(-: • האיל הנוקדני
  חצופה... • האיל הנוקדני המקורי!
  רק כשאני יותר חזקה... • תוכיח שאתה המקורי
  את בטוחה בקשר לזה? • אייל הנוקדני
  אתה כזה נוקדני (-: • גילית
  כדור הארץ לגילית עבר • החזיר האלמוני
  כדור הארץ לגילית עבר • גילית
  כדור הארץ לגילית עבר • איילת בועזסון
  כדור הארץ לגילית עבר • גילית
  כדור הארץ לגילית עבר • האייל האלמוני
  כדור הארץ לגילית עבר • גילית
  התייפיפות זה כל הטיעון • הקריבו המקוטב
  ערן מתאמן בלהיות עו"ד? • ערן בילינסקי
  practice makes perfects • גילית
  practice makes perfects • ערן בילינסקי
  אממ.... • גילית
  הקומץ? • ערן בילינסקי
  הטקס של העורכדינים • גילית
  הטקס של העורכדינים • הקריבו המקוטב
  הטקס של העורכדינים • האייל האלמוני
  הקומץ? • ירדן ניר
  התייפיפות זה כל הטיעון • דובי קננגיסר
  התייפיפות זה כל הטיעון • דובי קננגיסר
  אופפ...זה הולך להיות ארוך, נכון? • גילית
  משום מה, הנימוק של ערך הדירות נתפס פה כבלתי לגיטימי. • ירדן ניר
  מסתייגת • גילית
  מסתייגת • ירדן ניר

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים