"והיא שעמדה" - הדמעות: רווח והפסד. 147237
קראתי בעיון את הדיון שהשתרשר. אני לא מכירה את הנפשות הפועלות כאן, גם לא בקיאה בתחום. רק מתעניינת, מוטרדת, לא אחת - מוטרדת מאוד.

ברור לי שהכותרת לתגובתי ניתנת לפרשנויות רבות, כולן לא-מחמיאות:

כל התנהגות מביאה למתנהגים רווח כלשהו, או הפסד כלשהו.

אם התוצאה היא רווח [רווחים], אין סיבה לחדול ממנה.

אם התוצאה היא הפסד [הפסדים], אין סיבה לדבוק בה, להמשיך בה.

דבריי עלולים לעורר פלצות, אני עלולה להיחשב כפלצנית, בלתי-רגישה.

ובכל זאת, הנושא מטריד אותי דווקא בשל כך -

כי אני עצמי מרגישה פלצות לנוכח התנהגויות מסוימות, לנוכח מעשים שעושיהם מנמקים אותם בכותרות ובהיסטוריה, בשם הקורבנות שהיו, בשם הקורבנות שיהיו, בשם מי יודע מה.

כך - כלפי כל הצדדים, ו/או מתוך כל צד, כל עם, כל אדם שהוא.

(כן, גם כלפי הישראלים-יהודים, גם כלפי הערבים, גם בכלל. אין איפה ואיפה ברגשותיי ו/או בהרהוריי הטורדניים.)

נרצה או לא, נסכים או לא, הכול מסתכם ומתמצא בשאלה הפלצנית:

מהו הרווח?

מהם הרווחים?

כי ההפסדים - או שאינם, או שאין איש שם לבו אליהם.

או שנראים [ההפסדים] כלא-חשובים, לא-נחשבים, סתם הרוגים בכל צד, סתם סובלים, סתם זה יעבור, יהיה בסדר -

- בחשבון הארוך, בסוף החשבון, יהיה בסדר.

ייתכן שבורותי רבה מדיי. אם לא כך, כי אז רצוי לזכור [אלא אם אני טועה מאוד] כי ה"היסטוריה לקרימוסה" מתי-שהוא, לפני כאלפיים שנה, התייחסה לגורלם של הנוצרים הראשונים, אלה שראו עצמם היהודים האמיתיים, שרצו להמשיך את הדרך של ישו [ישוע] מנצרת.

ישו/ישוע. שלא ראה עצמו לא-יהודי, חלילה, אלא קם נגד הממסד הכוהני בזמנו - מלחמות היהודים של אז, בין פרושים וצדוקים.

(ולא, אני יהודיה כשרה, רק ילידת ארץ קתולית. מאוד.)

אלא שכמובן, מאז השתנתה ההיסטוריה, באה הנצרות, התעשרה הכנסייה (ומי זוכר אם לישו/ישוע היה ארנק או לא, ע"ע "שם הוורד", אם מתעצלים ללמוד בטקסטים יבשים), היו עיוותים - נו.

לא אכחיש את תולדות עם ישראל. לא אכחיש את השואה.

ובכל זאת:

מה הרווח ב"היסטוריה לקרימוסה"?

במקביל לדיון כאן, מתנהל הדיון סביב הנושא הזה, של השואה, גם לגבי הופעת הגיליון השלישי של הירחון "אוקפי" [כאן, ב"האייל הקורא"], שבחר להקדיש גיליון שלם לנושא השואה.

אגב: גם שם יש כל מיני תגובות.

כנראה, לא רק אותי מטרידה השאלה, על אף הניסוח שבחרתי לתת לה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים