כהנא היה קורבן של שנאה עצמית יהודית 159248
זו בעצם התופעה נגדה הוא נלחם ובגללה נרצח הוא וגם בנו בנימין הי''ד.
באופן כללי ברור שיש מלחמה נגד העובדות כפי שכהנא הביא לידיעת ציבור רחב. המלחמה הזאת נגד אידיאולוגיה מוכיחה שיש קנוניה להביא את מדינת היהודים לידי חורבן בין השאר על ידי מניעת אפשרות לפתרון מעשי של הסכסוך, ובמקרה זה הטרנספר הוא הפתרון הסביר היחיד שקים שיכול להציל את מדינת היהודים מחורבן. בגלל זה נרצח הרב כהנא ובנו בנימין, וגנדי, ובגלל זה עשו הקבלה בלתי אפשרית בין תנועת כך לארגוני טרור למרות שמעולם לא הוכח קשר ישיר בינה לפעולת טרור. אבל נמצא ה''שמפניה'' שיעשה פרובוקציה לאיש מעורער בנפשו לבצע מעשה טבח במערת המכפלה עם קשר פחות מרופף לתנועת כך. על סמך קשר זה היה אולי גם צריך להכיר בקופת חולים כללית כארגון טרור.

אינני יודע כמה אנשים בפורום זה קראו את סיפרו של כהנא ''לשכים בעיניכם'' כאשר הם משוחררים מדעות קדומות לגבי הסופר (דבר שמוגזם לדרוש). עובדה היא שהניתוח הסוציו אקונומי של המיגזר הערבי הוא מדהים בנכונותו ומה שיותר מדהים זה עד כמה האירועים מאז נכתב הספר ועד היום תואמים את ניתוחיו. כולל האזהרות שלו שהשמאל יכיר באש''ף ויבנה לו מדינה, כאשר הוא אמר את זה הוא גונה תחת כל שיח ועץ רענן אבל מסתבר שלא רק שהוא לא הגזים לגבי השמאל אלא אף המעיט בערכם השלילי.
כהנא היה קורבן של שנאה עצמית יהודית 159251
זאבי מעולם לא דיבר על טרנספר לערבים אזרחי ישראל, אלא רק (''רק'') לערביי השטחים. לא שזה הופך אותו לצדיק גדול, אבל לפחות את זה ניתן לו.
כהנא היה קורבן של שנאה עצמית 159259
למה הטרנספר יפתור את הסכסוך?
הגרוש של 48 לא פתר.
"גירוש" 48 159296
לא פתר לגמרי, כי היה חלקי. אבל הוא צמצם את הבעייה.
נסה לשער את מדינת ישראל כיום עם כל ערביי ישראל שהיו ב- 48 על צאצאיהם.
אתה מצדד, אגב, במתן זכות שיבה לישראל כיום לערביי 48?
"גירוש" 48 159300
1)איזה בעיה הוא צמצם בדיוק, ב48 היתה מלחמה.
ומאז היו עוד חמש שש שבע והיד עוד נטויה.

2)אני יכול לתאר תאור ורוד של מדינה דו לאומית.

3)לא,אבל ניתן למצוא פתרונות יצירתיים.שישמים לא פחות מן הטרנספר.
גם לישעיהו לייבוביץ' 159261
היו תובנות רבות לגבי כיבוש יש"ע שהתגשמו - הפיכת החברה הישראלית לתלויה בעבודה חיצונית, שעבוד צה"ל לאחזקת הכיבוש, וכן הלאה.

זה שיש לאדם תובנות לגבי שיתרחש בעתיד לא אומר שאוטומטית כל אמירותיו הערכיות נכונות, או שפתרונותיו לבעיות שונות הם _ה_פתרונות.

אחרת, מדוע אינך חי לפי לייבוביץ', אלא לפי כהנא?
כי לייבוביץ' טעה, הבעיה לא בכיבוש 159795
כי אם באי-כיבוש. לא ניתן ללכת בלי ולהרגיש עם וזה מה שכהנא אמר. לא ניתן להגיד שזו מדינה יהודית ולתת לערבים לעשות כאוות נפשם על מנת לקעקע את המדינה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים