יום כיפור קרב ובא 185441
אם יש קטסטרופה האורבת בפתח שאנו אדישים כלפיה יחסית, זו הצטיידותה הצפויה של אירן בנשק גרעיני, ומטריית הביטחון שכלי הנשק הזה יספק לה עת תתכנן נגדנו, או נגד מטרות יהודיות בחו''ל מגה פיגועים לעשרותיהם.

האיום הזה הוא מה שהניע את רבין, לפי דברים שנשמעו ממנו ומסביבתו פעמים רבות, לסבור שחייבים להגיע להסכם שלום עם הפלסטינים והסורים עוד קודם לכן, כל עוד קיים ''חלון ההזדמנויות'' המפורסם, כדי שכאשר שהדלק הגרעיני יהיה זמין, לא תהיה לו מדורה ללבות אותה.

אך כפי שברור היום לכל מביט מפוכח, רבין שגה בתמימות, כשהאמין שהסכם קבע בדורנו אפשרי.
התוצאה היא שהאסון אולי מתקרב, אבל לפחות במישור המדיני, אנו יכולים לעשות מולו מעט מאוד.
האמנם? 185455
אבל הרי איראן החליטה דווקא לשתף פעולה עם ארגון האנרגיה הגרעינית העולמי, ואף חתמה על הסכם המאפשר בדיקות פתע.

ראה, למשל:
אולי האסון מתרחק דווקא?
האמנם? 185462
האסון נשאר במקומו הקבוע, אלו אנחנו שזזים כל הזמן.
האמנם? 185670
באיסלאם השיעי רווח במידה מפתיעה מושג ה''תקיה'', העמדת הפנים. המאמינים השיעים רשאים להתחזות לסונים כופרים, או לבני כל דת אחרת, ובלבד שבלבם פנימה ישמרו על אמונתם האמיתית. אני לא אתפלא אם יתברר שהמורשת השיעית של אחד בפה ואחד בלב חלחלה גם להתנהלותה של אירן כלפי הסוכנות לאנרגיה אטומית.
האמנם? 185734
מושג ה"תקיה" הזה נשמע מעניין. האם תוכל להפנות אותי לקישור העוסק באופן נרחב בנושא: מקורו, היקפו, ותוכנו?

על פניו זו נשמעת גישה מאד אנטי-לגליסטית. אכן, היה הרבה יותר מפתיע לו סונים (או יהודים אורתודוקסים) היו דוגלים בגישה הזו.
האמנם? 185743
למה? גם אצלנו מתירים להתפלל עם העבריינים, אמנם באי-נוחות מסויימת.
האמנם? 185752
בהחלט נשמע מעניין. קראתי פעם ספר של מזרחן ישראלי ששמו (כמו גם רוב תוכן הספר) נשמט מזכרוני (אולי סיוון?). בכל אופן, לטענתו, יש הבדל בין הגישה הסונית והשיעית לשררה. בעוד שבמסורת הסונית לא היה מושג של התמרדות בשלטון, לשיעה יש מסורת כזאת. על כן, עכש"ז, ארגון האחים המוסלמים נחשב כשינוי דרמטי - סונים שמתנגדים למשטר.

מכיוון שאלמ"ז ואפילו ערבית אינני דובר ( פרט ל גיב אל עוויה כמובן), אין לי מושג אם הניתוח הזה תקף, או אפילו אם העובדות נכונות.
אה... 185842
הבעיה שקיוותי כי שי יוכל לבאר היא מקורות המידע שלך, שלו, שלנו. (ותסלח לי שאני מפקפק בהם מראש, אבל בקרוב יתברר לכל מדוע אני עושה זאת)

אגב, כאן יש מקום לכניסתם של אותם איילים ערבים-ישראלים מוסלמים דוממים — תנו את קולכם! זה נראה לכם מוכר, הרעיון הזה של רעיונות שררה שונים עבור סונים ושיעים? אם אתם סונים, האם אתם מכירים שיעים, האם השוויתם רשמים עמם? ולהיפך? בנוסף, אם אתם שיעים, האם המונח "תקיה" מוכר לכם במתכונת בה הוצג? (הקריאה היא לאיילות ולאיילים ערבים-ישראלים מוסלמים כאחת\\אחד)
שאלת תם 185847
אם באמת בתורה הדתית של קבוצה מסוימת יש סעיף המורה לשקר ב"יחסי חוץ", מדוע אתה חושב שהאמת תיחשף כאן; או אם ישלול מישהו את דברי האייל שקדם לך, איזו משמעות תהיה לכך? (ואולי התבלבלתי בהבנת הקונספט כולו?)
שאלת תם 185849
הנחת הייסוד שלי היא קיום של מוסלמים שיעים הגונים-אינטלקטואלית.

אני לא חושב שזה מופרך, ואותו סעיף, קיומו אצל _כל_ _השיעים_ כעקרון מן הכח אל הפועל, ומה שמשתמע מכל זה, הם פריטי המידע שאומרים דרשני והוכיחני, ולא הנחת הייסוד למעלה.

זו, על כל פנים, דעתי.
חבל על זמנך, מר נאורי 185954
אם ישנם כאלה, הם עסוקים כרגע בקריאת דיון 1701 השופע יציאות מן הארון של אוכלוסיית הגאים הדוממים באייל.
חבל על זמנך, מר נאורי 185986
קרא כאן על פעיל שלום ערבי גאה שיצא מהארון:
חבל על זמנך, מר נאורי 186125
וכמובן, היה כיף לקרוא את תגובות הזעזוע באייל, בעיקר מצד מצביעי שינוי השוקלים אם יעשו זאת שנית לאור נאורותם הבולטת של שרי שינוי בפרשה.
אני מניח שבמפגש האיילים (המזוייף, לא זה של האלמונים) גם קירות הסלון של משפ' וישנה יבכו מרוב האכפתיות לעניין אלה שקיומם פה הוא כל כך על תנאי.
חבל על זמנך, מר נאורי 186162
חייבים לתת אזרחות למקרים חריגים במזעזעותם, עניין הומניטרי ממדרגה ראשונה.
על התקיה 186107
סליחה שהשתהיתי להגיב. לא יצא לי לקרוא באייל בימים האחרונים.
התקיה מאפיינת מאוד את הדרוזים ואת העלווים (כך הנשיא אסד, שלמעשה אינו מוסלמי, יכול להצהיר על מוסלמיותו, מבלי שהדבר יקומם עליו את אחיו העלווים)
אבל העובדה שהיא שימשה עקרון מנחה גם עבור השיעים, היא הפתעה. הרי היהדות למשל, שנראית מתונה מהשיעה, לא אוהדת את מוסד האנוסים. היהדות מצפה מאדם להיהרג ולא להתנער מאמונתו.
אלא שבני הדת היהודית, כמה שהדבר מפתיע, נרדפו פחות מהשיעים. הדוקטרינה הנוצרית גרסה שליהודים יש תפקיד בעולם, כעדים לאמונה הנוצרית, הן באומללותם והן בחזרתם בתשובה לעתיד לבוא, ולפיכך צריך להניח להם, אומנם תחת מגבלות.
הסונים לא גילו סובלנות דומה כלפי השיעים, ולכן לשיעים לא נותרה ברירה מלבד ה"תקיה".
ולבקשתך, חומר קריאה על המושג הזה.
תתחיל כאן: http://answering-islam.org.uk/Index/T/taqiya.html
על התקיה 186257
צר לי להיות נוקדן, אבל האם תוכל להמציא לי מקור מידע שאינו לקוח מאתר שבהגדרתו נועד לקעקע את האיסלאם ולהבהיר לעולם את נכונותה של הנצרות?

(ראו אתר הבית:
על התקיה 186448
הבריטניקה עולה כסף..
על התקיה 186449
בוא נאזן אפולוגטיקה באפולוגוטיקה (למרות שהאתר שהבאתי קודם הוא אולי לא אמין במיוחד, אבל המידע על התקיה שם תואם לחלוטין דברים שקראתי בספרים רציניים ).
כך רואה אתר שיעי אפולוגטי את התקיה
על התקיה 186418
זה http://answering-islam.org.uk/Index/W/wahabism.html כל מה שיש להם לומר על הוואהבים, שלא מתחילים את היום מבלי לטרוף איזה משפחה שיעית או שתיים?
לא רציני.
אה... 186200
למיטב ידיעתי אין שיעים בין ערביי ישראל.
אה... 186258
באמת? הייתי מודע לעובדה שערביי ישראל הם ברובם הגדול סונים, אבל אין שיעי אחד לרפואה?
אה... 186310
אף שיעי אחד לרפואה? אני לא יודע. הרי את תגובה 186200 פתחתי בהסתייגות "למיטב ידיעתי" (וידיעתי, גם כאשר היא במיטבה, היא לא משהו). בכל אופן, אין ישוב, שכונה, או קהילה שיעית בישראל. האם יש סוני, אחמדי, נוצרי מרוני או יהודי רפורמי אשר שינו את אמונתם לשיעה? לא יודע.
האמנם? 458344
כמאסטרנטית למזרחנות-ממה שהבנתי ממרצה שלי לתקופה העת'מאנית, למוסללמים בכלל יש מנהג כזה לחתום על הסכמים בהם התנאים יכולים להישתמע לשתי פנים, כך שאם מגיע הרגע למימוש ההסכם הצד הערבי\מוסלמי יכול לומר כי לא לזה הוא התכון בדיוק אלא למשהו דומה למה שחתם עליו.... האם יכול להיות שיש לזה קשר למושג ה "תקיה" בשיעה? למרות שידוע כמובן כי הם היוו ומהווים מיעוט בעולם הערבי......
יום כיפור קרב ובא 185467
רבין, כמו רבים וטובים, שגה רבות. ואחת משגיאותיו היתה זו שאתה מדבר עליה בפיסקה השנייה.
והיא שגיאה, משום שביסודה מונחת ההנחה, שחתימה על הסכם שלום עם הפלשתינאים תכבה את המדורה ואז לא יהא ערך לדלק הגרעיני של איראן.

ראשית, הסכם שלום עם הפלשתינאים לא יביא שלום אמיתי בינינו ובין הערבים והוא גם לא יכבה את 'המדורה'. לכל היותר היא יביא לרגיעה במתח הצבאי (בפעולות הטרור), ואף זאת רק לתקופה קצרה ומוגבלת. ויש להערכה זו טעמים טובים רבים.

שנית, גם בהנחה שהסכם שלום עם הפלשתינאים יביא שלום אמיתי בינינו ובין הערבים ויכבה את 'המדורה', גם אז אין יסוד להנחה שאיראן תחדול מתפיסתה השלילית כלפי ישראל ו/או לא יהיה ערך לנשק הגרעיני שתשיג. איראן רואה עצמה כחלוץ של המחנה האיסלאמי, והחלטותיה נגזרות מכך, מיכולותיה וממגבלותיה. בודאי שלא מהסכם שלום שבין 'השטן הקטן' ובין 'הבוגדים הפלשתינאים', כפי שיכונו ככל הנראה אלה שיחתמו בשם הפלשתינאים על הסכם שלום עם ישראל.
מיום כיפורים שעבר עד יום כיפורים זה 185477
... ולאלה שיחתמו על ההסכם בשם ישראל לא תקראו "בוגדים"? או שפתאום "בכֻלהוֹן איחרטנא בהוֹן"?
מיום כיפורים שעבר עד יום כיפורים זה 185484
אתה צודק. אכן, קיימת בתוכנו קבוצה (לדעתי ולדאבוני - קטנה ושולית כיום) הסבורה, שאין זכות לשום מנהיג לוותר על שום חלק מארץ ישראל אלא ברוב קולות העם כולו.
"העם כולו" פירושו: 185520
א. כל מי שמגדיר עצמו כשייך ללאום היהודי והוא אזרח ישראלי.
ב. כל מי ששייך לדת היהודית והוא אזרח ישראלי.
ג. כל מי ששייך ללאום היהודי (גם בחו''ל).
ד. כל מי ששייך לדת היהודית.
ה. כלל אזרחי מדינת ישראל
ו. אחר (פרט והסבר)
"העם כולו" פירושו: 185525
ועד רבני יש"ע כמובן,
מה השאלה?
"העם כולו" פירושו: 185571
העם זה אנחנו
מיום כיפורים שעבר עד יום כיפורים זה 185572
גם לרוב של קטני אמונה אסור לותר על ארץ ישראל.
גם אם יחליט כל העם כולו פה אחד ללא יוצא מן הכלל,לותר על ארץ ישראל. אין להחלטה זו שום משמעות.

ארץ ישראל נתנה לעם על ידי אלוקים, ורק הוא יכול להחליט על עתידה.
ומכיון... 185629
שאין לאף אחד מביננו שום הוכחה חותכת לכף שכבודו מדבר מגרונו, נשארת ההחלטה בידינו הארציות.

מה חבל שכבודו אינו טורח להבהיר לנו את רצונו. אפילו האורים והתומים היו מתקבלים בברכה בשלב זה...
מיום כיפורים שעבר עד יום כיפורים זה 185630
נתבקשתי למסור בשם אלוקים את ההודעה הנ"ל:
אמת, רק אני יכול להחליט על עתידה, ואין ועד זבני יש"ע מוסמך להודיע בשמי.
אם אחליט שבני אדם יותרו על ארץ ישראל, כך יהיה.

בתודה
אלוקים.
אך ורק בכפוף להסכמתי 185726
יום כיפור קרב ובא 185488
לא מטעם שאירן תפסיק לשנוא אותנו, אלא מטעם שהאשראי הבינ''ל שלנו יאפשר פעולות שיהוו הילה לבידוד מוחלט כיום

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים