היהדות 195398
בסיפור בראשית אנו מוצאים עוד אישה שמביאה את המוות לעולם. ובנוסף סיפור החלפת העור מעניין מהזווית של : "ויעש ה' אלוקים לאדם ולאישתו כתנות עור וילבשם" - פסוק שיש מסברים אותו בלבוש עור ממש ואת היציאה מגן עדר כירידה מעולם רוחני לעולם גשמי.
היהדות 195482
אני זוכרת בהחלט שבטיוטה למאמר צירפתי גם את חווה לקבוצת הנשים המפתות ומביאות את המוות לעולם, ולא ברור לי איך היא נשמטה מהמאמר הסופי. אין כמובן משמעות להסבר שהשניים יצאו מהעולם הרוחני אל הגשמי. הפירוש הוא בדיוק הפוך, כי גן העדן היה סביבתם הנאיבית של בני האדם שבו קיימו יחסי מין ללא מודעות, ורכישת הדעת אל ידי אכילת התפוח היא שפקחה את עיניהם לראות את המצב של מין גלוי שבו הם חיים כ''חטא'', ולכן עליהם לכסות את מערומיהם.
סליחה, 195962
גם הגבר וגם האישה התפתתו וחטאו. ועל כך שניהם נענשו כל אחד בעונש משלו.
ובקשר להסבר כתונות העור למיטב ידיעתי הוא לא נמצא בחז''ל. ומקורו כנראה נוצרי או ימי ביניימי מאוחר.
חז''ל עצמם האמינו בגופניותם של אדם הראשון וחווה, ולא סברו שהקב''ה היה צריך לספק להם עוד כותונות עור.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים