199059
תגובה זו פורסמה בדיון אחר אך כנראה שמקומה כאן.
ניתן למחוק את תאומתה: תגובה 199056

אתמול פרסם באייל אחד בשם אלברט שבות שתי תגובות, האחת ארוכה כאורך הגלות וכללה האשמה של דובי קננגיסר ב"גניבה ספרותית" ואיום בתביעה.
תגובה זו הוסרה והמניע להסרתה הגיוני.
התגובה השניה שהוסרה עסקה בקוונטים וכו' והופיע במאמר החדש של אבי עבודי.
למה הוסרה זו אתמהה.
היש למערכת כוונה להסיר תגובות לגופו של אדם? במקרה זה אדם שכבר הסתכסך עם העורך בעבר.
אלברט שבות תמה על הסרות אלו ופרסם את תגובתו זו בענין:

"הפיתרון לתעלומה, (תעלומת הסרת שתי התגובות. האלמוני) התפרסם בשני אתרים:

המכון הישראלי לדמוקרטיה:

והאתר לדמוקרטיה ישירה בישראל:

בברכה,
א. שבות"

גם תגובה זו הוסרה, פורמלית היא לא הופיעה בדיון הנכון שמקומו כאן. למר שבות לא נהירים כללי המשחק, זה ברור, אך יש גם רושם שהוא כבר מסומן באייל.
לדעתי הקישורים המובאים בתגובתו יש בהם ענין.
בהדרגה זו נהיית כאן 199065
קליקה נפחדת שחבריה עסוקים בהגנה אחד על השני.
ראה מקרה טלי וישנה והורדת הפוסטים, והצטרפות של חברים להגן עליה ב''רשימות''.
נפחדת? 199067
אתה באמת חושב שמר שבות מפחיד את העורכים?
כרגיל, אני תמיד האחרון שמספרים לו 199074
מה זה מקרה טלי וישנה, הורדת הפוסטים וכו'?
כרגיל, אני תמיד האחרון שמספרים לו 199075
תודה 199078
כללי המשחק 199106
כללי המשחק של העורכים לא תמיד ברורים, אבל נדמה לי שגם להם יש גבולות. חוץ מתגובות של הסתה וכאלה, הם מורידים גם תגובות אינפנטיליות מהסוג של 'שולת1!!!' ותגובות סהרוריות. עם כל הכבוד (ואין הרבה כבוד) נדמה לי שאת התגובות שלך אפשר לסווג כסהרוריות ובגלל זה הן הורדו.
כללי המשחק 199131
כמה מפתיע. בניגוד לכללים שצינת, התגובה הסהרורית שלך המתייחסת אלי כאל אלברט שבות לא הוסרה.
( כאשר תבונה ממוצעת היתה מספיקה כדי להכיר בטעות והגינות בסיסית כדי להודות בה בדיעבד).
אייל אלמוני: אני אמור להודות לך על הגינותך והזדהותך . 199113
תודה רבה.
אולם ברצוני לשאול ולהעיר: בסיום הודעתך ציינת "למר שבות לא נהירים כללי המשחק, זה ברור..." יש בהערתך תרעומת מסויימת עלי; מהי כוונתך אלמוני? נא ציין דוגמא אחת או שתיים ממכלול הכללים שאתה מדבר עליהם.

ועוד הערה:
ציינת לעיל שהמניע להסרת ההודעה באורך הגלות היה הגיוני, וזאת כי היא כללה האשמה של דובי קננגיסר ב"גניבה ספרותית" ואיום בתביעה.

אם דיפדפת באחד מהקישורים העוסקים ב"הסבר התעלומה", ושהעדת עליהם שיש בהם עניין, היית נזהר יותר בקביעתך "ההגיונית" התומכת במניע ההגיוני *להסרת* ההודעה באורך הגלות. (מתאים יותר לדעתי להשתמש במינוח "מחיקה" או "חיסול"... המינוח "הסרה" הינו תרבותי מדי לגופו של המקרה).

ושוב, אציין ואדגיש בגדול: תודה על הבנתך אלמוני! אתה בהודעתך המוזרה כאן יצרת אי יפה בים עכור ומלוח. עוד לא שמעתי על ים עכור... אבל זה מצלצל לא רע כאן!

שבת שלום
אייל אלמוני: אני אמור להודות לך על הגינותך והזדהותך . 199117
למשל, בין כללי המשחק: לא להדביק מאמר שלם כתגובה לסיפור.
אייל אלמוני: אני אמור להודות לך על הגינותך והזדהותך . 199118
"כלל" זה מתרוקן מתוכנו, אם אין לך דרך אחרת לפרסם את מאמרך (דבריך) באתר. [אם בכלל זה נקרא כלל...]
האתר, להזכירך, הוא פרטי. 199120
מי אמר שחייבת להיות לך דרך לפרסם את דבריך באתר? מר שבות, דבריך אינם רצויים באתר, ואיננו רואים כל הכרח לספק לך במה בניגוד לרצוננו. תודה ולהתראות.
האם יש כאן צירוף מיקרים? 199195
ממש בימים האלה התארח בבתינו קרוב ששב מביקור מפנמה. הוא סיפר שהקהיליה היהודית שם מורכבת ברובה מיוצאי חלב, רבים מהם בעלי חנויות שונות (הוא דווקא ציין חנויות בגדים), ורובם ככולם בעלי אמצעים. המבקר מצא לנכון לציין שהוא התרשם שאנשי הקהיליה מתייחסים בזילזול לאוכלוסיה המקומית ואף נוטים לנצל אותם, אם כי אלו דברים שממש לא קשורים לפתיל הזה.

בכל אופן, אני אמרתי שיצא לי ליפגוש באתרים ישראליים באחד מבני הקהיליה הזו, והוא אכן יהודי יוצא חלב שבבעלותו, עכש''ז, חנות בגדים.

אכן, נפלאות דרכי האל.
אייל אלמוני: אני אמור להודות לך על הגינותך והזדהותך . 199146
אין לי תרעומת עליך מר שבות , רק מעט צער.
דוגמאות לאי הכרת חוקי המשחק:

1. זהו אתר פרטי שרבת עם בעליו שהרחיקו אותך ממנו בעבר.
עכשיו אתה חוזר עם תופים ומצילתיים, בדמות האשמות המיועדות להעניק לך תירוץ לפרסם מאמר ארוך שנדחה באיצטלה של תגובה.

2. יש לך טענות על מדיניות המערכת, על הסרת תגובותיך.
אם חוקי המשחק היו נהירים לך היית משמיע אותן תחת מאמר זה המהווה את ה"הייד-פרק" האיילי, שאפילו מערכת האייל משתדלת לא להסיר ממנו תגובות.

לסיכום, כפי שהודה מר טל כהן שכנראה הוא שהסיר את תגובותיך, התגובות שלך הוסרו *גם* לגופו של שמך.
המערכת זוכרת ונוטרת.

המלצת היום: הנח את מלחמות העבר בצד, נסה את אופציית האייל האלמוני ( זהו תרגיל טוב בצניעות במיוחד בתגובות מושקעות) והגבל עצמך מרצון לדיאטה של 3 שורות לתגובה לכל היותר.
לאחר חצי שנה אמץ ניק כגון "האייל המסורס" והרשה לעצמך לכתוב עד 5 שורות.
אלברט שבות 199119
למר שבות הובהר לפני זמן-רב (כשנתיים, אם זכרוני אינו מטעני) שהוא ''פרסונה נון-גרטה'' באייל, בשל אופן התנהלותו באתר. חופש הדיבור הוא עקרון נאצל, אבל ''האייל הקורא'' הוא בכל-זאת אתר פרטי, ומי שמתעקש לא לשחק על-פי הכללים, נבעט אחר-כבוד החוצה.

בפרט, מר שבות התבקש שלא לפרסם מאמרים כתגובות למאמרים אחרים. הוא יכול, כמו כולם, לשלוח את מאמריו למערכת, וההחלטה אם לפרסמם תוותר בידינו.

לאחר התנסותנו הקודמת עם האדון, ההחלטה שהתקבלה במערכת היא להסיר כל תגובה שלו, לאלתר, וזאת ללא כל קשר לתוכנה. (מי שהתנהג בגסות לאורחים אחרים במסיבה שערכת בביתך, לא תסכים לארח אותו בעתיד, גם אם פיו יפיק מרגליות). לגבי תגובותיו בפתיל זה ממש, אני משאיר לעורך הראשי את ההחלטה אם להשאירן או להסירן.
הבהרה 199149
תגובותיו של מר שבות מוסרות בעקביות מפתיל זה, ומשאר האתר. למר שבות נדמה אולי שאנו מנסים להסתיר זאת, והוא משאיר הודעות מיותרות בסגנון "הם הסירו הודעות שלי!". אז כדי להבהיר: הודעותיו של מר שבות אכן מוסרות באופן מידי, והעובדה אינה מוסתרת מקהל הקוראים. מר שבות, אני שב ומדגיש, אינו רצוי באתר זה.
הבהרה 199152
זכותכם החוקית כמובן.
אך עצוב לראות נקמנות נוטרת קנאית ונחושה שכזו שרודפת כל מילה שתתפרסם תחת שם מסוים.
יש בה משהו אנושי אמנם אך גם לא אנושי.
מר שבות הוא בסה''כ ענק למראית עין.

נא לא למחוק, אני האלמוני מקודם ולא אלברט.
הבהרה 199155
כפי שציינתי לפני-כן, מי שהתנהג בגסות לאורחים אחרים במסיבה שערכת בביתך, לא תסכים לארח אותו בעתיד, גם אם פיו יפיק מרגליות.

לו היה שב מר שבות כעת, לאחר כשנתיים של העדרות, ומפרסם תגובות כאחד האדם, אני בספק אם מישהו היה נוטר לו משהו. אך התגובה הראשונה שלו לאחר כל הזמן הרב הזה היתה הפרה בוטה של אותם הכללים בדיוק שבשלם נתבקש לעזוב בעבר. הפעם לא ניתן לזכותו אפילו מחמת הספק, שהרי הוא מודע היטב לכללים האמורים.
הבהרה 199182
האסימון בקשר למלחמת החורמה שלכם על עמלק נפל אצלי אחרי שתגובה מפורטת שלי צללה יחד עם שלו.
לדעתי אתם מגזימים כשגם תחת דיון שענינו מדיניות הסרת תגובות אתם רודפים כל תגובה שלו (וההיא שלה עניתי היתה סבירה) כאילו שהוא מצורע.
הייתי מציע לו שוב לבחור באופציית האלמוני, אבל אז נזכרתי במלכודת האלמונים.
אם אלברט יחשף, הוא גם יאכל את הדגים המסריחים וגם יגורש מהעיר.
הבהרה 199185
התגובה שלך, אם נכתבה בתגובה לתגובה שלי מלמעלה, צללה ללא קשר למר שבות, אלא בשל תקלה בתוכנת השרת – כל ההודעות שנכתבו במהלך מחצית השעה בין 22:10 ל- 22:40 בערך צללו אל תהום הנשיה, למרות שכותביהן קיבלו אישור על שמירת התגובה. האשמה נעוצה בי בלבד: בשלב מסוים אלמד את הלקח ואפסיק לבצע עדכוני תוכנה על השרת ה"חי". (קיים שרת צעצוע לצרכי בדיקות כאלה, אבל Real programmers don't test: they assume it works the first time. אהם. Mea culpa).

בכל אופן, את 30 הדקות האחרונות העברתי בנסיון לאתר (על-סמך הלוגים) כמה הודעות ירדו לטמיון בשל היוהרה הטפשית שלי, וגיליתי שהיו רק שתיים: אחת שלי, ואחת שנכתבה בתגובה לתגובה 199155. אם מדובר בתגובה המפורטת שלך, קבל את התנצלותי. ואם לא – יקבל הנפגע הלא-ידוע את התנצלותי.

(למרבית האירוניה, התיקון שהכנסתי נועד למנוע אובדן מידע).

ואם נחזור לרגע לנושא הדיון – התמונה המתקבלת מקריאת האתר, בנוגע ל"רומן" שלנו עם מר שבות, היא חלקית בלבד. בקשות חוזרות ונשנות להניח לנו לנפשנו נשלחו אליו בעבר גם בדואר אלקטרוני. כמו כן, האדון מתעקש לשמור מדי כמה דקות את אותה הודעה בדיוק, ובה האשמות חצופות ואיומים טפשיים, בדיונים אחרים שאינם קשורים כלל לנושא. אז – כן, מבחינתי (וגם מבחינת חברי המערכת האחרים) מדובר במצורע לכל דבר ועניין. "פרסונה נון-גרטה", כאמור.
הבהרה 199187
טוב, אסתפק בהבהרה שלך בפסקה האחרונה, והתגובה שנפלה אכן היתה שלי.
199122
כן, אכן יש עניין רב בקישורים המובאים, בעיקר כדי להבהיר על שום מה ולמה מר שבות אינו רצוי באתר, כפי שהובהר לו כבר בעבר. האשמתי בנסיון הכחדה וב''מעשים נאציים'' היא, אני חושב, הסבר מספק על כך. זה עוד לפני שציינתי שקרה המקרה וחבר מערכת אחר הוא שהסיר את התגובות הנ''ל.
לא הייתי מסוכסך אישית עם מר שבות. מר שבות הסתכסך עם אתר האייל הקורא בכללו. זה שהוא נוטה להאשים אותי אישית כאילו אני היחיד שאחראי על האתר זו בעיה שלו. עם זאת, חשוב לציין שאני מקבל על עצמי ''אחריות פרלמנטרית'', ואני עומד מאחורי כל מעשיה של המערכת בנושא עד כה.
המערכת אינה ''מסירה תגובות לגופו של אדם'', אך אנו שומרים לעצמנו, כאתר בבעלות פרטית, את הזכות שלא לארח על שרתינו אנשים אשר מהווים מטרד ומסרבים להתנהל באורח מכובד על דפי האתר. בטוחני כי כל קורא שישקיע רק מעט מזמנו בקריאה באייל יגלה שאיננו פוסלים אף דעה מלהופיע על דפי האתר, גם כאשר אני או חברי מערכת אחרים נכנסים לויכוח סוער ומר עם מי מהמשתתפים. אנו פוסלים אך ורק צורות התנהגות שמקומן לא ימצא בשיח תרבותי. מר שבות הוכיח עצמו כאדם שנוהג באופן שכזה, ולכן הוא אינו רצוי פה.
199153
ראה תגובתי לטל כהן.
תגובה 199152

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים