הכל שחית 205420
לעניין בשר וחלב,
אכן במקורותינו כתוב וגם כתוב ''... לא תבשל וגו'...'',
לעניין זה - שמסורה היא לי מדורות מהיכן שידיעתי מגעת
גם העוף כלול בה וכך גם אני נוהג ובני ביתי,
הפרשנות הנכונה לדעתי הינה מידת האכזריות והחמדנות ממנה נצטוונו להמנע,
וזו הפרשנות לקולא, לחומרה אומר כי אני מקבל את עניין החלב והבשר
אבל יהה הדבר כלשונו - חלב בקר לבקר וחלב הצאן לצאן,
משמע כבשה צחורה כשלגיה שוודית מותרת לחלב בקר שאין
שיור או חשש לחלב צאן,
באשר לעוף - אין לו כלום לסייג זה שהורחב ונפרץ שלא לצורך ומביא לזילות מה
בכוונה המחמירה ביותר לפרשנות של פסוק זה.
באשר למערכת המשפט,
אני מעריך את נימוסך הטובים ולשונך העדינה,
תמיד יש חיבה לנחשונים אפילו הם בעלי נימוס מופלג.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים