שלמה ושלמי! 214845
אם אתה מארגן פטיציה, הרי לך החותם הראשון. כבר שנים אני מפנטז על הפקה מחודשת.

(ידוע לי על הפקה אחת כזו, בביה''ס למדעים ואמנויות של העמותה למצוינות בחינוך בירושלים, לפני כשש שנים, אך לצערי נודע לי עליה רק בדיעבד.)
(עוד חתימה). 214853
(עוד חתימה). 214885
(עוד חתימה). 214892
עם אילי גורליצקי, לפני שיהיה מאוחר.
(עוד חתימה). 214920
וגם עם יונה עטרי, כנ''ל.
(עוד חתימה). 214973
למרות שאני בטוח שכוחם של השניים במותניהם להצגה חד פעמית, אולי יהיה להם קשה להופיע ערב אחרי ערב; אם מעדכנים את הקאסט, המועמדת שלי לתפקיד יונה עטרי היא ירדן בר-כוכבא. אני מסתייג מרוב השירים בביצועה (אלרגי במיוחד ל"אומרים ישנה ארץ"), אבל כשדרושה שירה תוך יכולת משחק קומי, כמו ב"זה לא בשבילי", היא נשמעת לי בחירה הולמת.
(עוד חתימה). 215046
ואת מי היית מושיב על כסאו של אילי גורלינצקי (או של שלמה המלך), ויותר מכך, את מי היית מכניס לנעליה (או שמלותיה‏1) של רחל אטאס?

___
1 כמו שאמר *ה*משורר:
"ואם קליפה אחת יוצאת בשמלת שש
יוצאת שניה בשמלת שש וחצי".
כן, היה זה חבר עז מאין כמוהו 215060
אין לי רעיון. ולך?

(בדיסק אין מידע על הזמרים-הסולנים בארבעת השירים מהמחזה שנכללים בו. את גורליצקי ועטרי קל לזהות; זו רחל אטאס, הקול הנשי בבית שציטטת?)
כן, היה זה חבר עז מאין כמוהו 215065
לתפקיד שלמה המלך (ושלמי הסנדלר) צריך זמר-שחקן-רקדן. אולי אפשר לשלוף מתהום הנשיה את אדם? לתפקידה של הנסיכה המצריה צריך דמות מלכותית בעלת נוכחות מרשימה - ריטה?
אדם הוא רק אדם 215162
למרות שלחני המחזה נכתבו במפורש לזמרים עם יכולת שירה מוגבלת (כי הם צריכים להיות גם שחקנים, ולדבריך גם רקדנים), אני בספק אם לאדם יש המנעד הדרוש ל'שיר הסנדלר' (''וי ליומי, וי ללילי'') - סתם קשה לי לדמיין את השיר הזה בקולו.
אדם הוא רק אדם 215170
לא צריך לדמיין. תזמין אותו לאודישן ותשמע.
אדם הוא רק אדם 215187
יש לי הרושם שאדם לא מסוגל לשיר כמו שצריך, בלי פוזה (ובלי צרידות).
אדם הוא רק אדם 215271
יש לאדם שיר בשם זאת אולי האהבה שנימצא באלבום השני שלו שהפיק מתי כספי
שיר בשם זאת אולי האהבה ששם הוא שר באופן מפטיע נקי וללא צרידות ואפילו בצורה צלולה עד כמה שאדם יכול לשיר בצורה צלולה
אדם בימים אלה מנהל דרג קוין מצליח אמרו לי בטח הוא מכיר כמה אנשים שהם רקדנים שחקנים שישמחו לשחק במלכים וסנדלרים
אל תקרא לי עם 215423
"אדמ'ס"‏1

1ככה קוראים לפאב, למקרה שנורא מטריד אתכם.
כן, היה זה חבר עז מאין כמוהו 215161
רחל אטאס שרה עם יונה עטרי את ''שיר המריבה'', אשר לטעמי מזכיר מאוד את ''שיר הקנאה'' מאופרה בגרוש.
כן, היה זה חבר עז מאין כמוהו 215173
הביצוע שהופיע בתקליט הוא של רחל אטאס. מצד שני, קיימת האפשרות שלדיסק בחרו הקלטה מתוך ההעלאה המחודשת של המחזה. במקרה כזה הזמרת היא מיקי קם (שנעלה את הנעלים הגדולות ‏1 בכבוד).

1 יש פה קריצה קטנה לגבי היחס בין המימדים הפיזיים של הזמרות-שחקניות. פרט לכך, המשפט נכתב מתוך הערכה רבה לשתיהן.
כן, היה זה חבר עז מאין כמוהו 215272
האם המחזה הזה עלה על דיסק באופן מלא או שהוא רק אצל יחידי סגולה על תקליטי פלסטיק חורקים וסדוקים?
כן, היה זה חבר עז מאין כמוהו 215273
מסתבר שיצא דיסק
ויתכן שזה לא סיפור להשיג אותו
מכיון שההודעה היא מלפני חדשיים וחצי, יש להערכתי סיכוי טוב שהיא עוד רלבנטית .
ראי רחל, ראי, ראי ריבון עולם 264246
רחל אטאס נפטרה:
יהי זכרה ברוך 264830
מסכן חיימ'קה 264832
(עוד חתימה). 216281
בערב הצדעה לאלתרמן שנערך בקאמרי בתל-אביב (במסגרת סדרת הצדעות למשוררי תל-אביב) לא מזמן, ביצעו שני שירים מתוך "שלמה המלך ושלמי הסנדלר". גורליצקי עצמו הופיע בתור שלמי, וכוחו בהחלט עוד במותניו – האיש נולד להופיע על במה, וכבר לא מייצרים כאלו היום. יונה עטרי, לעומת זאת, דומה שפרשה מהבמה, ואת מקומה תפסה (בחן רב!) שרון אלימלך.
(עוד חתימה). 258729
באתר החדש על תיאטרון, תוכניה שמו, ניתן לעקוב בעזרת יומן ההפקה אחר התקדמות הענינים עם שלמה ושלמי:

כן! 530944
גם הוא וגם היא! תגובה 530943.
כי הלב, שום דבר לא עוזר לו 246767
הבימה, החל מינואר!

בתפקידים הראשיים: אבי קושניר וגלית גיאת. אני, האמת, קצת מתקשה לשמוע את קושניר עושה גורליצקי, אבל מוכן לתת צ'אנס.
כי הלב, שום דבר לא עוזר לו 246768
קושניר כגורליצקי וגיאת כעטרי, זה נשמע כמעט כאילו שמישהו שם בהבימה החליט לעשות פרודיה, ולא הפקה מחודשת. אבל נחכה ונראה, צריך לשמור תמיד על ראש פתוח ועל נכונות לשינויים שהזמן מביא איתו. אדרבה, שיראו לנו מה הם יכולים.
כי הלב, שום דבר לא עוזר לו 254587
כי הלב, שום דבר לא עוזר לו 254603
מי זו מירי מסיקה?
(בליהוק הקודם היתה מיקי קם באותו תפקיד).
כי הלב, שום דבר לא עוזר לו 254599
אבל את העיבודים המוזיקליים עושה יוני רכטר - נשמע מבטיח.
כן, ללכת! 276451
לאחר שקיבלתי את דין התנועה וצפיתי היום באחת ההצגות הראשונות, לא נותר לי אלא להמליץ בכל פה ובהתלהבות רבה.

קושניר בסדר - מתגבר היטב על מוגבלות מסוימת בשירה ובריקוד. לטעמי הוא טיפה'לה יותר מדי מתאמץ להצחיק ולגנוב תשומת לב, אבל אלה זוטות. מירי מסיקה (נופרית) מצוינת, בעיקר בשירתה. לאורך ההצגה חשבתי שגלית גיאת, בתפקיד נעמה, היא הכי מוצלחת - גם בשירה וגם בתנועה ומשחק. רק אחרי ההצגה עדכנה אותי זוגתי (ושותפתי לצפיה) במה שאמר הקריין בהתחלה והחמצתי: גיאת נעדרה, ומי שהלהיבה אותי היתה מחליפתה טלי אורן (שהיתה בקאסט המתוכנן, אבל בתפקיד זוטר יותר) - על-פי מיטב מיתולוגיית המחזמר.

שני החידושים האמיתיים היו הריקודים וההקשה של קבוצת "שקטק", והעיבודים החדשים של יוני רכטר. את העיבודים לפחות קל להשוות להפקה הקלאסית, בזכות הלהיטים המוכרים. בעוד שהעיבוד ההוא (אריה לבנון) שמר ברובו על מבנה פשוט של פזמון, רכטר הוסיף לשירים הרבה נפח ותוספות מבניות - בהתאמה, שוב, למסורת המיוזיקל. הוא גם עדכן וגיוון מאוד את הסגונות והצליל של הנגינה והשירה. למי שמכיר (כמו כולנו) כל צליל בשירים המקוריים, זה דורש קצת פתיחות וסבלנות, אבל לדעתי הוא עשה עבודה בהחלט ראויה. אני מחכה לדיסק כדי להתעמק יותר במה שהוא עשה.

התפאורה, התלבושות והריקודים מרהיבים, החרוזים של אלתרמן והמנגינות של ארגוב לא איבדו מזוהרם, ובסך הכל, ספקטאקל נפלא. הדור שלנו לא קופח.
מלך שהוא סנדלר 308656
כתבה מקיפה על "שלמה המלך ושלמי הסנדלר " יש כאן :

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים