בוא נדבר על מה 252572
הסתמכותו של בן יעקב על אישיותו של פרופ' הוק לא מוסיפה משקל לטענותיו. עשרת הכללים של מר הוק טובים למה שנאמר במקורותינו ליחסים בין אדם לחברו ונכונים לכל תקופה וחברה בהיסטוריה, לכן אינם נותנים יתרון למשטר חברתי מסוים. יהדותו כן או לא של מר הוק אינה מעלה או מורידה מטענותיו.
הדמוקרטיה כמו כל משטר חברתי סובלת מחסרונות, כל משטר מעצם מהותו כולל מימד מסוים של כפייה, ולכן תמיד יהיו מי שייפגעו או יחושו נפגעים מהשלטון. אקדים ואומר כי לזכותה של הדמוקרטיה, עומדת העובדה שזו הצורה החברתית המצליחה ביותר עד היום, הן בזכויות המוענקות לאזרחים והן בהשגים הכלכליים אליהן הגיעו המדינות הדמוקרטיות.
בטבע האדם מוטבע הרצון לחפש את הסיבות לכל דבר, (וזו שאלה בפני עצמה) וכמובן לחפש את הסיבה להצלחת הדמוקרטיה. לאורך הדורות בשיטת הניסוי והטעייה נוסו צורות חברתיות רבות, בהכללה גסה ניתן לחלק את המשטרים לכאלה הבנויים על שלטון אוטוריטרי וכאלה הבנויים על שלטון ייצוגי, שלטון בו המנהיגים נבחרים ובעיקר מתחלפים כל תקופה מוגבלת.
יוסי צרי
בוא נדבר על מה 252615
חבל שלא הבחנת שאת שמי מאייתים בן-יעקב. חוצמזה, החלק הראשון היה הצגה של סידני הוק (כפי שהסברתי גם בתגובה אחרת) ואין שום רמז לעובדה שהמאמר מנסה לתת משקל לכללים בגלל שהוק היה יהודי.
בוא נדבר על מה 252679
למה זה חבל?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים