2617
אינני מבין בדיוק מה אתה מציע. אם ההצעה היא לאסור על האנשים להביע את דעתם שלא בזמן בחירות, הרי שאתה מבטל את אחת החרויות החשובות ביותר, ולטעמי - חשובה יותר מהדמוקרטיה עצמה.
אם אתה מציע להגביל את חופש ההצבעה לאזרחים כשירים ומשכילים - דרך זו נוסתה בצורות שונות, וכפי שציינת במאמרך, שלילת זכות ההצבעה מעבדים, נשים ואחרים התקיימה במקומות שונים. לא ידוע לי על יתרון שנבע מגישה זו.
מעניין לציין בהקשר זה הצעה שהעלה, שלא ברצינות יתרה, דן בן אמוץ המנוח, להגביל את זכות ההצבעה רק לאנשים שיעמדו במבחן פשוט, שבו יידרשו להוכיח שהם מבינים במה מדובר (שאלות ידע על דעתם של המועמדים בנושאים שונים).
לגופו של עניין, דעתי אינה נוחה אפילו מהגבלות שהוטלו על אסירים, שנמנעה מהם זכות הבחירה (דומני שהגבלה זו בוטלה בארץ, אך אינני בטוח).
2627
1. איני מציע לאסור על אנשים להביע את דעתם שלא בזמן הבחירות. ההפך הוא הנכון. אם הבנת כך מהכתוב, הצעתי היא שתקרא שוב את הדברים.
2. לא נבע יתרון מהגבלת הצבעה לנשיםת עבדים וכולי - כי הקריטריונים שנבחרו להגבלת ההצבעה היה שגוי: מין, שירות צבאי, גיל וכיוצא באלה הם משתנים שהמתאם שלהם עם ידע פוליטי אינו גבוה.
3. לא ידוע לי על הצעה דומה של דן בן אמוץ. ראה באזכור זה קרדיט לפועלו של המנוח.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים