לימוד נצרות 2639
קודם כל, אני חייבת לציין שהמאמר כתוב היטב ומעניין.
אם נתמקד בהיבט האישי, אני למדתי די והותר נצרות בשעורי תולדות האמנות. אי אפשר להבין אפילו קצה מהאמנות המערבית ללא רקע מסויים בנצרות. מלבד זאת, היתה לי מורה מצויינת להיסטריה בחטיבה שהרחיבה הרבה אודות הנצרות האיסלאם ושלחה אותנו לעשות עבודות על קדושים, כנסיות וזרמים נוצרים.
אבל בכל זאת אני לא יכולה שלא להזכר בגבות המורמות בפליאה כאשר אותה מורה אמרה כי האינקוויזיציה לא הוקמה כדי לרדוף יהודים. מה שאומר, החינוך הלקוי הזה לא מתחיל בשעת הלימוד לבגרות. עוד מהגן נשטפים הילדים בבליל מוזר אך אפשרי של אגוצנטריות ורחמים עצמיים. "מאז ומתמיד היהודים נרדפו על ידי צוררים ועוכרי ישראל וזאת כי היהודים צודקים ועל כן יש להתעלם מכל השאר" מטיפות הגננות והמורות בשיעורי "חגים", השם הפוליטיקלי קורקט להטפות דתיות. ילדים גדלים עם המחשבה שהיוונים נוצרו כדי למחות את העם היהודי מעל פני האדמה, מבלי להיות מודעים לעובדה שהתרבות היוונית בהרבה יותר מעניינת מהתרבות היהודית דאז.
בכל זאת, זה לא יעזור אם אני ושאר האינטלקטואלים שכותבים ב"אייל" יבכו מרה על החינוך הפאנטי-דתי להם זוכים ילדי המדינה. האם למישהו יש רעיון מה אפשר לעשות?
לימוד נצרות 2644
רשת חינוך חילונית (להבדיל מ''ממלכתית''). ''דור שלום'' מנסים להתחיל רשת כזו, אבל אינני יודע מה איכות החינוך בה.
לימוד נצרות 2645
אני בספק. ''דור שלום'' מדברים על הצורך באחדות העם. הם לא יעיזו לערוך תוכנית לימודים חילונית אמיתית, שלא מתחנפת לאידישקייט ושלא מלמדת את ''חגי ישראל''.
לימוד נצרות 2648
אני לא חושב שיש בעיה עם חגי ישראל וידישקייט. להיפך, אני חושב שחשוב ללמד אותם. אבל אסור לצאת מפרופורציה, וצריך גם ללמד על דתות אחרות, ובכלל, היסטוריה מנקודת מבט רחבה יותר.

אישית, מפליא אותי כיצד סיימתי תיכון בלי להתקל בשם ''נפוליאון'' ולו פעם אחת במהלך לימודי.
לימוד נצרות 2662
didn't they mentioned the fact that Napoleon
couldn't conquer the city of Aco?
(sorry about the English)
לימוד נצרות 2665
נכון. כלומר על-פי לימודי התיכון שלי, נפוליאון היה נודניק אירופאי שביקר פעם ביפו ולא הצליח לכבוש את עכו.

וזהו.
נפוליאון 2667
עזוב, בחייך, למי זה טוב? אם יתחילו ללמד את התלמידים את ההסטוריה של נפוליאון הם עלולים לחשוב מחשבות מדאיגות על הקשר בין צבא לפוליטיקה. חלק מהם, שילמדו שנפוליאון הקים את מערכת החינוך הצרפתית כדי לקבל חיילים שיודעים להפעיל תותח, עלולים לחשוב מחשבות חתרניות בהחלט על מערכת החינוך שלהם. ואסור שזה יקרה, נכון?
לימוד נצרות 2666
הבעיה עם לימודי החגים בבתי הספר, ועם לימודי אידישקייט בכלל, היא שהם מלמדים מסורות אורתודוקסיות לתלמידים שרשמית, לפחות, אמורים להיות חילונים. כאשר מלמדים אותם ש''כך מתנהגים יהודים'', ומתייחסים אליהם עצמם כאל יהודים, מפתחים בהם תחושת נחיתות כלפי היהודים האורתודקוסיים שאכן מתנהגים כמו ''שיהודים צריכים להתנהג''. מערכת חינוך חילונית - ואין כזו - לא הייתה מקדישה לכך ימי לימוד נפרדים, המדגישים חשיבות מיוחדת לימים, שבעיני תלמידיהם הם רק ימי חופש. מבחינת אדם חילוני, אין כל חשיבות לפסח, או לפסחא.
לימוד נצרות 2704
אני מסכים כאן עם יוסי. בתחילת האלף החדש למניינם, כבר היינו אמורים (על פי רוב סופרי המד''ב, לפחות) להתחיל לפתח תרבות קוסמופוליטית, ולא להתמקד בלאומנות של עצמנו. מהפיכות תקשורת השתוללו מסביבנו, העולם מתכווץ והולך הודות לתחבורה הטרנס-אטלנטית והתחבורה היבשתית, אך עדיין אנחנו מבדילים בין ''הם'' לבין ''אנחנו'' (דוגמא לכך למעלה, ''למניינם''), ומעכבים את הקדמה על ידי המשך החינוך הזה לילדנו.

טל, אין שום פסול בלימודי התרבות היהודית, כמו שאין שום פסול בלימודי מעלליו של ישו. הנקודה שלי היא שלימודים אלה לא צריכים להיות לימודי חובה - אמנם יש ענין אינטלקטואלי בלימודי היסטוריה, אבל מה לעשות - יש יותר מדי היסטוריה, ופחות מדי עניין בה, גם למחנכים וגם למחונכים.
לימוד נצרות- מדוע לא 501291
מדוע כל הרבנים מיעצים שאין צורך ללמוד ולקרא בברית החדשה ? ובעצמם מנמקים כשהם פורשים את ""מהות הנצרות"" בשטחיות כה רבה ( שרק מעידה על איכות פעילותם הרוחנית) . אם אדם שולל ספר זה ורוצה ללמודו מסיבות לא דתיות - מה גורם לו שיסרב לכך ? ואם בספר זה יש תועלת של טוב ואמת לחייו - גם כן- מדוע יסרב ?
השאלה היא : מה המניע לחסימה הזו ?
באתר של ה CATHOLIC ENCYCLOPEDIA הערכים JUDAISEM JEWS ודומיהם ערוכים ביסודיות מתחשבת וברצון טוב . מדוע באנציקלופדיות היהודיות למניהן הנצרות תמיד מוזכרת בצורה שטחית וחיצונית היסטורית כל כך ללא טיפה מהמהות ? ממה כל כך חוששים ומה מסתירים ? ובד"כ בערך "ישו" ישנן התייחסויות כה חיצוניות ( סיפורי תלמוד , מחקרים הסטוריים על זמן הולדתו וכ"ו) מדוע לאזכרו ללא דבר מן המהות החדשה שהביא לעולם בנושא האהבה, בשורת האהבה ? שאל\י את עצמך- האם אפשרי כי האל לא מסר לרנושות דרך אלוהית של אהבה אמיתית ? ( וד"א באנציקלופדיה יהודית-דעת הערך -אהבה כלל לא קים)
לימוד נצרות- מדוע לא 501345
ודאי שבאנציקלופדיה יהודית-דעת הערך -אהבה כלל לא קיים:

מה זאת אהבה?
לימוד נצרות- מדוע לא 501354
אהבה בגימטריה י''ג שהם י''ג העיקרים שחייב בהם...
וקישתא בלגינא עורבא פרח.
לימוד נצרות- מדוע לא 501358
לא שמעת שאנחנו העם הנבחר? מה מעניינים אותנו עמים אחרים עם דתותיהם המשונות?
(ויש גם עניין קטן שהברית החדשה מבוססת על הישנה, ואילו הישנה - מסיבות שהזמן גרמן - איננה מבוססת על החדשה...)
לימוד נצרות- מדוע לא 501374
דווקא במקרה קראתי בשתי הבריתות המדוברות, וממש לא נראה שהשנייה מבוססת על הראשונה בשום צורה. לא ההמשך הישיר ולא ההמשך העקיף.

תקציר הברית החדשה למי שלא קרא:

היה היה איש ושמו ישו,
מרעות וחולות התרגש הוא.
על המים הלך,
וקרה כך וכך,
בעיני זאת ראיתי, חי ישו!

וזה חוזר על עצמו כל ספר (חוץ מהאחרון) שוב ושוב - כל פעם מזוית אחרת של המעיד ובשונות מינמלית למדי בין העדויות.

הספר האחרון הוא בעקרון הזיות של מטורף על איך יראה סוף העולם, וזה באמת נחמד לקרוא ולהבין את הבסיס התרבותי להרבה ספרים / סרטים (ארבעת הפרשים, שבעת החותמים, הענווים שיורשים את הארץ וכו')
לימוד נצרות- מדוע לא 501381
ובכל זאת היא מבוססת עליה במובן זה שיהושע האמין בה.
לימוד נצרות- מדוע לא 501467
הברית החדשה היא בכלל קומוניקט של מועצת החלב, שכן ישוע ניזון מחלב בינקותו.
לימוד נצרות- מדוע לא 501531
קשה לי להאמין שהוא גדל באופן בנאלי כל כך.
לימוד נצרות 2726
קודם שדור שלום יגמרו את ההצטדקויות המביכות שלהם בעניין הפיכתם לשותפים של נרקומנים וקבלני קולות, ואח''כ נדון ביכולתם לחנך מישהו למשהו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים