מה יש לכולכם נגדי? 28031
את מי מכם קיפחתי כשלקיתי בדיסלקסיה בעיקבות דלקת אוזניים בגיל שנתיים וחצי? את מי מכם רימיתי כששקיבלתי מגרנות בזמן הקריאה בכיתה א'? למי מכם אני מזיק כשאני כותב בשגיעות כתיב? מה אני לוקח לכם כשאני מתבלבל בקריאת מספרי האוטובוסים ומוצא את עצמי שוב ושוב במקומות רחוקים מאוד מאלה שתכננתי.
אני סובל מבעיה נוירולוגית שנוירולוגים בודדים מוכנים לחקור וללמוד. איך בדיוק אני מרמה אותכם כאשר רופא אחרי רופא מסרב לטפל בי? איך אני מרמה אותכם כאשר רק אבחון הבעיות הרפואיות שלי אינו נכלל בסל הבריאות.
אתם באמת חושבים שקופחתי לטובה כאשר המורות בבית הספר הכו אותי כדי שלא אשגה בחישובים? על מה אתם מדברים?
מישהו מכם קרא איזה מחקר בנושא? אתם לא מתביישים להכפיש ציבור שלם בטענות שאתם מגדירים כהתרשמותיות?
מי מכם קרא את הספר שהוא הכפיש את כל המרואיינים בו?

כדאי שתחשבו מחדש על כל מה שאמרתם.
מה יש לכולכם נגדי? 28054
האם עלה בדעתך שאנחנו לא מדברים עליך? אף אחד כאן לא הכחיש את עצם קיומם של דיסלקטים. זה שאתה באמת סובל מבעיה לא מוכיח שכל מי שמנפנף באבחון, הוא באמת דיסלקט.
ולתלאות שציינת - לא "רק" אבחון הבעיות הרפואיות שלך אינו בסל הבריאות. יש הרבה אנשים חולים שהתרופות שהם צריכים אינן כלולות בסל. אם מורה הכתה אותך, הגש תביעה כנגדה וכנגד ביה"ס. אין קשר בין זה לבין הבעיה שלך. אף אחד לא הכפיש אף אחד מהמרואיינים. למעשה, אפילו לא דיברנו עליהם.

מה, בעצם אתה רוצה? שנרחם עליך?
אין לנו דבר נגדך. 28083
עדו, נדמה לי שיש כאן אי-הבנה כואבת. התלונות הן לא עליך, ועל הדיסלקטים באופן כללי. להיפך. חשוב מאד שדיסלציה תאותר בגיל צעיר ככל האפשר, ותטופל על הצד הטוב ביותר, עם תמיכה מקסימלית מהחברה ומהמדינה.

הבעיה היא (וזו הבעיה עליה דיברנו, ואלו האנשים עליהם התלוננו) - הבעיה היא אנשים שאינם דיסלקטים, אך מתחזים לכאלה, מתוך כוונה לזכות בהקלות. תוספת זמן במבחן היא בפירוש דבר מועיל גם למי שאינו דיסלקט; מבחנים בעל-פה עוזרים, במקרים רבים, ובעיקר לתלמידים חלשים; כל תלמיד ירוויח מכך שלא יתיחסו לשגיאות כתיב שלו, גם אם אין להן הצדקה אובייקטיבית; וכן הלאה. (התלמיד "ירוויח", כמובן, רק בטווח הקצר - ציונים גבוהים יותר. בטווח הארוך, הוא יסבול מבעית כתיב שגוי).

אותם מתחזים פוגעים, בראש ובראשונה, בדיסלקטים האמיתיים, ואני חושב שגם אתה צריך לצאת כנגד התופעה. זה ממש כמו אותם בני-עוולה המזייפים תווי חניה של נכים ותופסים מקומות חניה שמורים.
אין לנו דבר נגדך. 28088
אבל בנוגע לזיוף תוי נכים, בא לציון הגואל, והיום מספר רב של פקחים ושוטרים מסתובבים עם מחשב קטן, לתוכו הם מזינים את מספר הרכב ומיד מגלים אם אישור חניה לנכים אכן מגיע לרכב זה.
אין לנו דבר נגדך. 28121
לפני שלושה-ארבעה ימים שמעתי את יו"ר איגוד נכי צה"ל מתלונן על כך שזה *אמור* היה להיות המצב. ולא היא.
אתה מחשיד את רוב המאובחנים בזיוף 28260
אתה מחשיד את רוב המאובחנים בזיוף. זו החשדה חסרת ביסוס שניזונה על דיעה קדומה ותו לא.
צרות העין שלך נותנת לך לחשוב שכדאי לך לטפוס את מקומי. אין לך מושג עד כמה ממררים את החיים למי שמציג אבחון ומקבל התאמות. יש קבוצה גדולה מאוד של תלמידים שמפחדת להציג את האבחונים. יש תלמידים שאין להם כסף לאיבחונים חוזרים ונשנים כמו שהמערכת דורשת. יש תלמידים שמעולם לא היה להם כסף לאבחון. אם בעית הזיפנים קיימת בכלל, היא זניחה. ברור לכל שיש בעיה חמורה של תת אבחון שנובעת מזה שלמערכת קל להטפל אל מי שגם לקויי למידה וגם עני.
האנשים האלה אולי לא נראים לך חשובים כי בהם אינך מקנה.
אתה מחשיד את רוב המאובחנים בזיוף 28262
אני לא מכיר את הנושא מבפנים כמוך אבל כאשר הצגתי את האיבחונים שלי באוניברסיטה הפתוחה מניצן הם קיבלו אותם באופן מלא , יצרו איתי קשר על מנת לבחון איך ניתן לעזור לי בצורה מקסימלית, כאשר היה צורך בכתיבה באנגלית באופן מידי שגיאות הכתיב לא הורדו לי ציון, לאחר כל מבחן דיברתי אם האחראית על הנושא והתיעצנו בנינו אם היה בסדר או שלא ואם עדיף שיטה אחרת על זו שהייתה לי.

בכל מקרה התחושה שלי הייתה שלא שחושבים שאני משקר אלא להפך מנסים ככל האפשר לעזור לי מה שבהחלט הועיל מאוד.
להצמד לעובדות 28303
א. אני לא מחשיד את *רוב* המאובחנים בזיוף. המילה "רוב", או כל ציון יחסי-גודל אחר, לא הופיע בתגובה שלי (לא בתגובה זו, ולא באף תגובה אחרת). אינני יודע מה היקף ההתחזות.

ב. יש משהו מעוות בתפיסה שלך לפיה אני חושב שכדאי לי לתפוס את מקומך. אני מכיר את מקומך. כאמור, אחי הצעיר סובל מהבעיה.

ג. צר לי לומר זאת, אך נדמה לי שפשוט נפלת בידים לא טובות. ישנם שני מקומות בהם נתקלתי במערך העזרה ללקויי למידה: בבית-הספר התיכון בנתניה בו למד אחי, ובטכניון (היחידה לקידום סטודנטים), שם עזרתי בהתנדבות.

בשני המקומות *לא* ממררים את החיים למי שמציג אבחון. להיפך. עושים הרבה מאד כדי ללכת לקראתם. עוזרים להם ברצון ובשמחה, וצוות המורים/מרצים מודעים לבעיה ומשתדלים לעזור כמיטב יכולתם. אמת, לא כולם יוצאים מגידרם לעזור, אבל ה"רעים" (לפחות בשני המקומות הנ"ל) הם מיעוט זניח.

מעדויות של אחרים כאן, מתברר כי גם במוסדות חינוך אחרים הגישה לדיסלקטים היא מכובדת וראויה.

אגב, האם יתכן כי למדת בבית-ספר בעבר הרחוק יחסית, לפני שהבעיה הוכרה באופן ראוי? אני פשוט לא יודע מה גילך. (לשם השלמת התמונה, אחי סיים את כיתה י"ב השנה).

ד. בעית ההתחזות היא בעיה *קיימת*. חד משמעית. מפליא אותי שאתה נלחם נגד הצהרה זו, משום שהמתחזים פוגעים בראש ובראשונה בלקויי הלמידה האמיתיים. אינני יודע מה היקף הבעיה; אבל אם אדם שאומר "אני מתחזה, האישורים שקיבלתי הם פשוט כי שילמתי כסף טוב לאבחון פרטי" לא ישכנע אותך, אני לא יודע מה כן ישכנע אותך (כן, אנשים כאלה קיימים, ולפחות אחד כזה למד בשכבה של אחי).

עדיין לא השמעת טיעון אחד טוב נגד הכרה באבחונים של גופים בודדים בלבד, הנמצאים תחת פיקוח, יחד עם סבסוד מלא של האבחונים. זאת, להבדיל מהמצב היום, בו העובדה שכל אישור (מכל מאבחן) מתקבל, עושה את החיים קלים במיוחד עבור המתחזים.
קורה שאני טועה. אבל הפעם אני לא 28320
אני בהחלט חושב שתגובתי עניינית. בהחלט נאמר שרוב המאובחנים מתחזים. כל רעיון ההתחזות הובא לדיון הזה בכדי להסביר למה יש הרבה מאובחנים.
אף אחד מכם לא אמר שיש הרבה מאובחנים בגלל שיש מעט מתחזים. כולכם אמרתם שיש הרבה מאובחנים כי יש הרבה מתחזים.
אני לא מתבייש בזה שיש לי מסר להעביר. המסר הוא: אני לא מוכן להיות מושמץ על לא עוול בכפי. ומי שחושב שאם הוא אומר שאני מקרה נדיר של אבחון מוצדק, לא משמיץ אותי, הוא טועה. אם אתם מעודדים יחס חשדני לאבחונים על ידי הפצת שמועות מרושעות, אני לא אצליח להימלט מזה.
אם הייתם מטפסים כך על ציבור נכי הרגליים, או החירשים או ההומוסקסואלים (למרות שזה לא פגם), בעל האתר היה מוחק מייד את דברי ההסתה הפרועים האלה. הבעיה היא שהקהילה הדיסלקטית נהגה לשתוק לנוכח השמצות ולכן הציבור לא טופס שלקרוא לי 'שקרן' זה בדיוק כמו לקרוא לאחרים 'שקרנים'.
קורה שאני טועה. אבל הפעם אני לא 28342
אני מבטיח לך שמנהלי האתר אינם מוחקים הודעות מהסוג שציינת. הרבה הצהרות מקוממות נכתבו כאן. רק הצהרות לא חוקיות נמחקו, עד כמה שידיעתי מגעת.

לא התרשמתי שמישהו הסית נגד המאובחנים כדיסלקטים. עד כמה שאני מבין, הויכוח הוא כזה:

- עדו: הדיסלקציה היא בעיה חמורה, והסובלים לא מקבלים עזרה.
- גילית: יש מעט מאד לקויי למידה. הרוב פשוט עצלנים.
- דובי: יש לקויי למידה, ויש הרבה המתחזים ללקויי למידה.
- עדו: אתם לא יודעים על מה אתם מדברים. יש מעט מאד מתחזים, והבעיה היא קיימת וקשה.

עד כאן מה שהבנתי מהדיון. כל השאר נראה לי התלהמות סתם. לגופו של עניין, נראה לי שהטיעונים שלך יותר קרובים לאמת מאלה של דובי וגילית, למרות שאתה נוטה יותר להתפרצות רגשית ומעורר אנטגוניזם, שלא משרת את המטרה שלך.

אף אחת מהדעות שהושמעו כאן אינה עילה למחיקת הודעה, גם אם היה מדובר בהודעות שהיו מופנות כלפי קבוצה אחרת.

ורק כדי להסיר ספק - אני *אינני* ממנהלי האתר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים