פסטיבל ישראל כקירקס 28166
מר לם הנכבד,

כידוע לך ולרוב הציבור, מתגורר מר בארנבוים באירופה - או ליתר דיוק בגרמניה, שם עובד הוא לפרנסתו כדיריגנט בברלין.

פרט טכני זה עשוי להיות חשוב משהו, במידה ונשאל עצמנו אם מר בארנבוים היה מעז להפר הסכם שכזה עם הנהלת פסטיבל אירופאי זה או אחר, קל וחומר פסטיבל גרמני.

כאדם המתגורר באירופה מודע מר בארנבוים לצעדים העשויים להינקט כנגדו, במקרה ואירוע מהסוג האמור היה מתקיים ביבשת קרירה ועניינית זו; הגרמנים, לדוגמא, לא רק שלא אוהבים הפרות הסכם, אלא גם מעולם לא יבינו ואו יתרצו אקט מסויים כמשוב אמנותי לצורך עניין זה או אחר. לפני כשנתיים, עת ביקרה תזמורת פילהרמונית אחת מני רבות בישראל, השתכר בלובי המלון אחד מנגניה וחתם על קבלת המשקה בשם 'אדולף היטלר'. נגן זה הוטס אל מחוץ לגבולות ישראל עוד למחרת בבוקר. בהגיעו לגרמניה פוטר מיידית מתזמורת זו, וזאת למרות מחאותיו בנדון, ולמרות שלקח ושכר את מיטב עורכי הדין, אשר היו אמורים למנוע פיטורים אלו בכל מחיר. דבר לא עזר.

את כל זה יודע גם יוגע מר בארנבוים היטב, ולכן נעים הליכות הוא בגרמניה וצייתן עד מאוד. נשאלת לה אם כך השאלה המרה: מדוע דווקא בישראל הרשה לעצמו איש מעודן זה להופיע כתגרן וכרוכל-חנווני על הטובה בבימות הארץ, בעשותו חוחא ואיטלולא מנכסי צאן הברזל של הבנת המושג 'תרבות' בישראל? מדוע עשה כך? האם הוא כה מזלזל ברמתה התרבותית של ישראל, עד כי מרשה הוא לעצמו משובות נעורים מכוערות מסוג זה?
האם כה ירודה ישראל בעיניו, עד שמבין הוא ומפרש מקום זה כמקום אשר בו 'איש הישר בעיניו יעשה'?

תמהני אם כלל תוגש תביעה כנגד הנהלת פסטיבל ישראל והאחראים לגועל נפש זה, וזאת כיאה למסורת ה'סמוך' המפורסמת - האינה קושרת כל אחריות לאיש.

א. מאן
פסטיבל ישראל כקירקס 28208
בהמשך לתגובתך, שעם הרבה ממנה אני מזדהה, ראוי אולי להזכיר שבתוך אותה מסגרת חיים המתוארת ברשימה שלי, יש התייחסות מפורשת גם לקבלת פיצוי מאזרח זר.
רבים שוכחים שבמסגרת הדמוקררטיות המערביות יש כללי התנהגות משותפים, ובהם כללי המשפט הבין לאומי.
זאת בשונה מהנעשה בארצות עולם שלישי. עובדה שלעיתים נעלמת מעיני מתנגדי הגלובליזציה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים