מספר מילים 28473
שלום לכל מגיבי וקוראי האייל

מאחר שזוהי תגובתי הראשונה באייל, הרשו לי לשבח מגיבים רבים וטובים על רמת הדיון הגבוהה והעניינית שבזכותה כולנו יכולים להנות, להשכיל ולהפיק עניין רב.
חשבתי איך אני יכול לתרום לדיון המעניין שהתפתח, חיפשתי פה ושם ברשת ומאוד נהנתי לקרוא את רעיונותיו המעניינים (אם גם הדתיים והאנכרוניסטיים במידת מה, למרות שראוי לשפוט את הדברים בהקשר של תקופתם) של הרמב"ם דווקא
http://www.cirp.org/library/cultural/maimonides/

Also, On the difference between "Milah" and "Circumcision" (as testified by the author of this hereby-given-linked-message, from his personal account):
http://forum.fathermag.com/circ/029/forum/messages/4...

ומספר מילים משלי, ברשותכם:

1. לחץ חברתי נראה לי כפספוס מוחלט של העניין, למרות ההיבטים הפרקטיים-יומיומיים שבו במיוחד בחברה הישראלית.
2. כידוע היטב לרבים, בשואה יהודים רבים נחשפו וזוהו ככאלה (ע"י הנאצים ובעלי בריתם) בגלל סימן המילה. החשש מלהיות מסומן ובהכרח מזוהה עם קבוצה אתנית מסוימת (ולא אהובה במיוחד) צריך בהחלט להלקח בחשבון, וכאמור כבר היו דברים מעולם! (צר לי אם זה נשמע תבוסתני, אבל גם זה צריך להיות היבט "פרקטי" מאוד בשיקולי ההורים).
3. ידוע לי שבתקופות קדומות יותר, בתקופה ההלניסטית למשל, יהודים מתבוללים ניסו בדרכים שונות להחזיר לעצמם את הערלה.
דווח מדויק על הטכניקה הכירורגית (עם איורים) ניתן לקרוא ב
כמו כן ניתן לקרוא בספר המרתק "קוראים לי שלמה פרל" (אני לא רוצה לעשות פרסומת אבל נראה לי שזה מקדם את עניינו) על התמודדותו של נער יהודי, נימול, עם הנושא כשהוא נמצא בסביבה עויינת מאוד. כל עניין המילה והחבאתה נמצא בעלילה כמעין leitmotiv
(ואגב, כמסופר, לאחר היסוס קל הוא מל את בניו).

בברכה

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים