ומה הפתרון? 2941
מאחר ששנה שעברה נבחנתי במקצוע תולדות עם ישראל, תוך כדי התמקדות בשואה, עלי להעיר כמה הערות בנוגע לפרטים שהבאת בכתבה:

א. זה לא מדויק שלא שמים דגש על איך נרצחו רוב היהודים. בפירוש דנו רבות באייזנצגרופן, שרצחו את יהודי מזרח אירופה באכזריות ע"י יריות, היקף החומר שהיה על רציחות אלו לא היה קטן לעומת היקף החומר על הרצח במחנות ההשמדה. הדגש לטובת מחנות ההשמדה הופיעה במבחנים עצמם, אולם לא בחומר הלימודי עצמו (כמעט בכל שאלה תמצא שאלה על המחנות, ולעולם כמעט לא על עובדות המבצע).
ב. כיוון שהקדשתי כמה שעות טובות מחיי ליחסם של עמי אירופה ליהודים, עלי לציין שגם בנושא זה טרחו לציין לפנינו כמה וכמה פעמים את העזרה של עמים שונים להצלה.

למרות פרטים אלו אני סבור שיש בך מן הצדק ושתוכנית הלימודים צריכה להשתנות קצת - הייתי שמח אם היית מפרט איזה שינויים היית מבצע
ומה הפתרון? 3054
השינויים שהייתי עורך היו בעיקר שינויים בדגשים. הייתי מעביר את הלימוד לרמה אקדמית, מוריד את עודף סיפורי הזוועה, ומסתפק בקריאת חומר. הפולנים יצטרכו, לדעתי, להסתדר בלי הכסף של התיירים הישראלים.

הייתי מלמד את מבנה הרייך השלישי, דרך קבלת ההחלטות בו, והסיבה לקריסת וויימאר. הייתי מלמד קצת יותר על אישים הקשורים בתקופה - מהיטלר, היידריך ועד צ'רצ'יל.

בקצרה, הייתי מחזיר את הנושא לתחום הלימוד ומוציא אותו מתחום ההטפה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים