מכוניות חשמליות 327213
מחירי הנפט נוסקים לשמיים כמו מטורפים ובאזור המרכז של ישראל כמו במקומות רבים אחרים בעולם רבים מתים מזיהום האוויר. ובכל זאת הפיתרון הברור לבעיית התחבורה : מכוניות חשמליות לכל אדם תקוע . וגם יבוא המכוניות "ההיברידיות " החשמליות למחצה רק מטפטף באיטיות , אם כי אחד הרוכשים המעטים של מכונית זאת בישראל שר התחבורה מאיר שטרית דווקא מרוצה.
לרגל חציית קו ה-‏60 דולאר לחבית נפט הנה סקירה על האופציה שלא נוסתה מספיק , ,ובראש ובראשונה בידי ישראל הזקוקה לאנרגיה חלופית לנפט האופציה של המכונית החשמלית .

ראו : הנה באות המכוניות חשמליות
מכוניות חשמליות 327456
אני מקווה שברור לך שגם חשמל צריך לייצר מאיזשהו מקור אנרגיה.
מכוניות חשמליות 327462
גם אני תמיד התפלאתי על כך. נדמה לי שהטענות בעד מכוניות חשמליות (או מונעות מימן, זה אותו פרינציפ) הם:
1- מכיוון שמדובר בתחנת הכוח מרכזית, אפשר למקם אותה הרחק ממקומות יישוב וכך להקטין את כמות הזיהום המגיעה לערים.
2- באופן דומה, אפשר לפעול נקודתית לסינון הזיהום בתחנת הכוח.
3- תחנות כוח גדולות הם גם יעילות יותר (כלכלה של גדלים).
מכוניות חשמליות 327484
1. לא רלוונטי לישראל.
2. אני לא יודע כמה השימוש בפחם לעומת בנזין משפיע על זיהום הסביבה, בכל מקרה, נראה לי יותר מעשי לכפות תקני זיהום מחמירים על מכוניות מאשר על תחנות כוח. (בנוסח, הפחתת הזיהום בX אחוזים גוררת העלאה של Y אחוזים במחיר הדלק למכונית או של Z אחוזים במחיר קווט"ש).
3. זה הטיעון היחיד שנראה לי ממשי. טיעון הנגד הוא שצפיפות האנרגיה של דלק גבוהה בהרבה משל מצבר (נכון להיום) ולכן צריך להוסיף את חוסר היעילות שבהסעת המצברים ממקום למקום. לעומת זה חישמול קווי רכבת (ואולי אפילו קווי אוטובוס עירוניים) מומלץ בחום.
מכוניות חשמליות 327486
אני לא מסכים שטיעון המרחק לא רלוונטי לישראל. תחנות הכוח הקיימות היום בישראל הם ההוכחה לכך.

בעניין הטיעון השני, אם בנזין יותר נקי, אפשר לבנות תחנת כוח שפועלת באמצעות בנזין (או סולר או אורניום או פיצלי שמן). לא צריך להנעל על פחם. דווקא לי נראה שהרבה יותר קל לפקח על X תחנות כוח מאשר על 10000X מכוניות.

המשקל של המצבר במכונית הוא באמת נכבד, אבל אולי אפשר להרוויח במשקל המנוע.
מכוניות חשמליות 327490
1. תחנות הכוח הקיימות בישראל קרובות מאוד למרכזי אוכלוסיה (חיפה, חדרה, תל אביב, אשדוד ואשקלון).
2. חומר הדלק לתחנות הכוח נקבע ע"י המחיר - בנזין יקר בהרבה מפחם. הבנזין ומערכות הפליטה של המכוניות בימינו מפוקחות וגורמות לזיהום אויר (פר מכונית) נמוך במידה ניכרת לעומת המצב לפני 25 שנים. אני מניח שגם כאן, מעבר לדלק נקי יותר ותכנון מנועים טובים יותר ישפר את המצב בעלות מסויימת. תוחלת החיים הקצרה של מכונית לעומת תוחלת החיים של תחנת כוח מבטיחה שתוך פרק זמן קצר יחסית רוב מוחלט של המכוניות יצייתו לתקן חדש.
בשורה התחתונה חוזרים לשאלה כמה (ומי) צריך לשלם כדי שהאויר יהיה נקי יותר - משתמשי הרכב הפרטי או צרכני החשמל, מה גם שהנסיון מוכיח שיותר קל לחלוב את הנהגים מאשר לריב עם חברת החשמל.
לא רק שהמצבר הוא כבד, הוא מכיל אנרגיה ומאפשר הספק שמאפשר להדליק אורות או להניע את המנוע - לא תמיד את שניהם ביחד. מצברים בשביל נסיעה רצופה שכוללת האצות וטיפוס בעליות מצריך מערכת מצברים כבדה מאוד. יתכן שהטכנולוגיה תתגבר על הבעיתיות ותמציא מצבר חזק וקל, אבל עד אז, אנחנו בצרות.
מכוניות חשמליות 327491
דווקא הקירבה למרכזי אוכלוסיה מוכיחה את הנקודה שלי. בכל אופן, נושא אחר, וקרוב: מה הסיפור עם מכוניות "היברידיות" שבהם יש מנוע בנזין שטוען מצבר? לכאורה, רק הוספנו עוד מתווך בין הבנזין לצמיג, אז למה היצרנים מתגאים ביעילות גבוהה (לפעמים יותר מפי שניים) ביחס למנועי בנזין? ההשערה שלי היא שכאן מדובר על היכולת להחזיק את מנוע הבנזין בסל"ד קבוע למרות שינויי מאמץ של מהמנוע החשמלי.
מכוניות חשמליות 327492
המכוניות האלה טוענות את המצבר באנרגיה הקינטית של המכונית בזמן הבלימה.
מכוניות חשמליות 327493
נדמה לי שזה רק הדובדבן שבקצפת, ושהחיסכון האמיתי נובע מכך שהם מצויידים במנועי בנזין שעוצמתם המקסימלית קרובה לעוצמה הממוצעת הדרושה למכונית ואין צורך להשתמש במנוע הבנזין לצרכי תאוצה.
מכוניות חשמליות 327584
ויקיפדיה מסכימה איתך:
# The internal-combustion engine in a hybrid vehicle is much smaller, lighter, and more efficient than the one in a conventional vehicle, because the engine can be sized for average power demand rather than peak power demand. The power curve of electric motors is better suited to variable speeds and can provide substantially greater torque at low speeds compared with internal-combustion engines.
# Like many electric cars, but in contrast to conventional vehicles, braking in a hybrid is controlled in part by the electric motor which can recapture part of the kinetic energy of the car to partially recharge the batteries. This is called regenerative braking and one of the reasons for the high efficiency of hybrid cars. In a conventional vehicle, braking is done by mechanical brakes, and the kinetic energy of the car is wasted as heat.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים